1 79 80 81 82 83 84 85 199

AS I LAY DYING - Shaped By Fire

Případ zpěváka a lídra metalcoreových AS I LAY DYING Tima Lambesise, který byl v roce 2014 pravomocně odsouzen k šesti letům vězení za plánování vraždy své manželky, nemá v rámci extrémní hudby mezi celosvětově proslulými kapelami obdoby. Údajně napravený frontman byl však zhruba po polovině odpykání svého trestu propuštěn za vzorné chování, aby na svobodě konal pokání a snažil se v posledních letech žít příkladně, jak jen to bylo možné. Výsledkem je znovunabytá důvěra ze strany jeho blízkých, ale i spoluhráčů z ka Více

04.10.2019Diskuse (7)Stray

CULT OF LUNA - A Dawn To Fear

CULT OF LUNA začínali na přelomu milénia jako docela extrémní seskupení, které stranou hlavního proudu míchalo sludge metal s hardcore energií s atmosférickými plochami. Již na debutu však bylo znát, že by mohlo jít o zajímavou cestu, a když pak kapela začala svoji vizi systematicky rozvíjet, nebylo divu, že se pozornost scény začala stáčet čím dál více jejím směrem. Švédové postupem času svoji neurvalou masu proměnili v mnohaminutové, hudebně členité kompozice obsahující jak tiché a minimalistické pasáže, tak intenzívní a hlasité bo Více

02.10.2019Diskuse (0)Sicky

EXHORDER - Mourn The Southern Skies

V metalovém teritoriu se často vynořují albové comebacky, které kdyby nebyly realizovány, nikomu by to ani moc nevadilo, naštěstí tohle není ten případ. Jsou velmi často i takové, které sice vyznívají pozitivně a bezproblémově, ačkoliv je každému jasné, že se navrátilci po mnoha letech ticha už ani nemohou vrátit ke své někdejší přesvědčivosti. Ani tohle není případ nových EXHORDER. Pak zde máme třetí a zdaleka nejméně početnou skupinu návratů a sice takových, které dokáží minulost dokonale sešrotovat a nechat na ní zapomenout. Je skvělé, Více

30.09.2019Diskuse (1)Stray

POVODÍ OHŘE - Povodí Ohře

Zajímavé propojení bluesového a dirty rockového soundu se povedlo tuzemské kapele POVODÍ OHŘE. Výsledek je ještě umocněn strohými a beziluzorními texty, které (sice jednoduchou formou, ale na druhou stranu i účinnou) dokáží vykreslit atmosféru území, k němuž většina členů tohoto projektu tíhne a odkud vlastně pochází. Asi tak nějak bych hudbu projektu stručně shrnul.Západočeské pohraničí v oblastech Karlovarského kraje je velmi specifickým místem s nepříliš vysokou mírou osídlení, jehož dlouholetý stav je následkem určité mimo- Více

28.09.2019Diskuse (1)Stray

CHELSEA WOLFE - Birth Of Violence

Musím přiznat, že po několika letmých ochutnávkách ze starší tvorby CHELSEA WOLFE bych určitě nečekal, jak se mě její aktuální, v pořadí již šesté řadové album bude líbit. Novinka vyšla v pátek 13. září 2019 a pravděpodobně se bude jednat o její nejúspěšnější a z pohledu hlavního proudu nejpřijatelnější materiál. Kalifornská hudebnice se totiž ve své tvorbě zbavila valné části motivů, které jí ještě před časem držely v oblasti alternativy. Změna jí však prospěla. Introvertní CHELSEA WOLFE dříve často inklinovala k hutnějšímu, co se kytar týče šp Více

24.09.2019Diskuse (2)Stray

TARJA - In The Raw

Operní (klasický) vokál je nejtěžší pěveckou technikou. Jde o dovednost, kterou si talentovaný zpěvák osvojí jen skrze náročné cvičení vedoucí k postupné transformaci a unifikaci zpívaného projevu, a to až do formy specifického hudebního nástroje. K utváření emocí v rámci odosobněného světa operního zpěvu tak dochází především na základě perfektně zvládnuté pěvecké techniky. Operní zpěvák proto potřebuje dostatek sólového prostoru k tomu, aby ji mohl ve vytříbené formě předvést. Jinak řečeno, dopad zmíněného pěveckého stylu na posluchače může být zdrcující jen Více