1 80 81 82 83 84 85 86 199

ENTOMBED A.D. - Bowels Of Earth

Jakmile došlo před šesti lety k rozklížení sestavy deathmetalových ENTOMBED, jedné z nejdůležitějších kapel extrémního metalu na severu Evropy první poloviny let devadesátých, vyslechl jsem si na adresu jejich tehdejšího a dlouholetého growlera Larse-Görana Petrova mnoho hanlivých slov. Obecně se mělo, že hlavními tahouny (za post-mileniálních dob fungování těchto švédských klasiků) byli především kytaristé Alex Hellid a Uffe Cederlund. Druhý zmíněný strunotepec ostatně z kapely odešel už v roce 2005, právě kvůli neshodám s Petrovem, tedy ještě pár l Více

10.09.2019Diskuse (3)Stray

TOOL - Fear Inoculum

Když jsem se dozvěděl, že nové a velice dlouho vyhlížené album TOOL vychází po třinácti letech mlčení pouze v limitované edici (u nás za 2299,-Kč), nevěřil jsem vlastním očím. „Hm, jsou to ale zlatíčka ti TOOL“, napadlo mne v ironickém tónu okamžitě. Představte si tedy situaci: Jste kultovní kapela vzývaná miliony rockových alternativců po celém světě, prodáte 11 milionů alb, každá ze čtyř dosavadních řadovek je minimálně jednou platinová, na vaší novou desku se čeká od roku 2006 a když pak realizace nastane, neuvažujete o možnost Více

09.09.2019Diskuse (25)Stray

CANNIBAL CORPSE - Butchered At Birth

Po necelém roce od vydání debutu na nás CANNIBAL CORPSE vrhli další krvavou porci hnisu, brutality a zvrácené perverze. Druhá řadovka  vyšla v roce 1991 pod názvem „Butchered At Birth“. Nahrávalo se ve stejné sestavě a ve stejném studiu jako v případě debutu, takže výsledek prostě nemohl zklamat. Už jenom samotný obal, kde dva zombie doktoři kuchají těhotnou ženu a za jejich zády jsou rozvěšena embrya zmrzačených novorozenců, byl natolik perverzní, že se nelze divit, proč měla kapela tak velké problémy s cenzurou. Tady Vince Locke přestřelil bránu h Více

07.09.2019Diskuse (18)Anger

KORN - The Nothing

Kalifornští KORN se vydali vstříc nicotě. Je to výprava, jenž snese nejpřísnější parametry pro vstup dlouholetých nu-metalových hvězd minulosti rovněž mezi velké rockové spolky dneška. A přitom vůbec nejde o žádné přelomové dílo v rámci jejich dlouhé, čtvrtstoletí se kupící diskografie. Zkušená kapela už nějakou dobu působí jakoby bez vývoje, ale ony spodní proudy stále pracují. Třináctá řadovka „The Nothing“ je totiž emotivním materiálem, kde oceňuji spíše stránku zvukovou a produkční než přímo skladatelskou. Celek se rodil velmi obt Více

06.09.2019Diskuse (27)Stray

SUICIDAL ANGELS - Years Of Aggression

Letí to. Jedni z prvních zástupců retro thrashových kapel, a tím pádem i New Wave of Thrash Metal, nahráli už svoje sedmé album. SUICIDAL ANGELS jsem spíš vždy sledoval, než poslouchal. Situace se nezměnila ani po zhlédnutí jejich pražského koncertního setu v roce 2014. Finové LOST SOCIETY, a především pak FUELED BY FIRE byli tenkrát o dost lepší, jakkoli jejich vystoupení nemělo tak bombastický nástup. Nevím, asi jsem měl o thrashi řeckého kvarteta odlišnou představu. Hudba neodpovídala drsnější stylizaci, byla neškodná a po chvíli začala nudit. Celkový Více

05.09.2019Diskuse (9)Pekárek

HELMS ALEE - Noctiluca

Mám rád muziku, která nějakým způsobem vybočuje. Líbí se mi alba, která jsou odlišná, a kapely, které místo aby se vezly s hlavním proudem, tak lezou křovím a hledají alternativní cesty. Samozřejmě při takto napsané definici si lze vybavit i spoustu šílenců, které je nutné odfiltrovat, než se člověk propracuje k něčemu, co je po instrumentální stránce plnohodnotné a přes svoji extravaganci stále srozumitelné a poslouchatelné. Před několika lety jsem při hledání takovýchto uskupení narazil mj. na partu HELMS ALEE a jejich tehdy třetí desku Více