1 84 85 86 87 88 89 90 199

RHAPSODY OF FIRE - The Eighth Mountain

RHAPSODY jsem si zamiloval už na debutu. Hraní na vážnou hudbu, vypjatý vokál, speedové bicí, bublavá basa, v doprovodu velmi nenápadná až jalová „Manowar“ kytara, skvělá sóla a neutuchající proud klávesové pompy a patosu. Jasná poznávací znamení, která přitahují a zároveň iritují dost metalových posluchačů. Jejich alba prakticky nezestárla. I debut „Legendary Tales“ zní přes nepatrnou zvukovou patinu vlastně dokonale. Samozřejmě především z hlediska žánrového, což ovšem berte jen jako další pochvalu. Výjimečnost tvorby těchto italských mistrů se zrodila z c Více

24.06.2019Diskuse (1)Pekárek

DEATH - Individual Thought Patterns

Deska „Individual Thought Patterns“ ve své době nejen že potvrdila vůdčí pozici DEATH v pelotonu progresivně laděného metalu, ale přinesla velké množství oživujících elementů, jaké nebyly dosud v kariéře Chucka Schuldinera obvyklé. Naprosto prvotřídní materiál z oblasti technického death metalu opět vznikal ve studiích Morrisound v Tampě a to znovu pod dozorem renomovaného Scotta Burnse a vyšel v červnu roku 1993 u Relativity Records. Tím že tehdy Chuck Schuldiner okolo sebe ve studiu soustředil doslova all-stars band, však z dru Více

22.06.2019Diskuse (102)Stray

DEATH ANGEL - Humanicide

Kalifornští DEATH ANGEL se po svém comebacku v roce 2004 nadechli ke skutečně dechberoucí jízdě. Jejich diskografie dnes čítá již devět řadových alb (včetně novinky) a má vzácně vyrovnanou kvalitu, což můžeme přičíst skutečnosti, že je kapela tvořena muzikanty s nesporným skladatelským talentem, ale i přistupujícími teamově a s pokorou k vlastnímu řemeslu. Leckdo může namítat, že za jejich úspěch může také smlouva se silnou vydavatelskou stájí Nuclear Blast, která jim v průběhu minulé dekády umožnila oslovit evropský trh, ale nemyslím si, že by to hrálo zá Více

19.06.2019Diskuse (16)Stray

IMPERIAL STATE ELECTRIC - Anywhere Loud!

Stala se mě nedávno taková věc, která vlastně nemá v mém dosavadním posluchačském životě obdoby. Od chvíle kdy aktivně působím na tomhle webu, jsem, pro samou vytíženost a potřebu udržet si nějaké tempo zveřejňování novinkových recenzí, docela zapomněl na to, co asi tak dělá jeden z mých hodně oblíbených muzikantů. Vůbec jsem netušil, že Nicke Andersson (alias Nicke Royale) po rozpadu jeho THE HELLACOPTERS (2009) vypouští další alba a to pod pro mne dosud neznámým jménem své další kapely.  Jasně, většina retro-rockerů (ale kuriózně Více

18.06.2019Diskuse (8)Stray

DARKTHRONE - Old Star

Co se týče DARKTHRONE, nebylo pro mne vždy jednoduché zaujmout jednoznačný postoj. Uznávám, že jde o zakladatele kultovní norské black metalové scény. Jeden ze dvou hlavních protagonistů, Fenriz, je navíc neodolatelná metalo-undergroundová postavička. Na druhou stranu mě ale vždy vadil nekvalitní zvuk nahrávek a průměrný songwriting. V různých časech jsem to viděl různě, nicméně dnes celou tu taškařici beru a velký podíl na tom má především jejich „fuck off“ přístup, kterým se pánové vždy prezentovali. Norské duo bylo u zrodu tamního black metalu a jejich Více

12.06.2019Diskuse (2)Sicky

DIAMOND HEAD - The Coffin Train

Ono to už opravdu vypadá, že se Britové DIAMOND HEAD vrátili po dekádách mlčení na scénu za účelem stabilního působení. Škoda, že je to napadlo po tak dlouhé době, protože novinkový materiál, obecně spíše hardrockový než aby se Angličané na stará kolena popasírovali s heavy metalem, nevyznívá vůbec špatně. Naopak svědčí o nadhledu a touze po působení v širším stylovém záběru. Sice už u toho dávno není jejich někdejší frontman a výtečný zpěvák Sean Harris, se kterým dokázali na počátku osmdesátých let udávat směr celé NWOBHM, ale i tak si myslím, že v podobě Více