1 86 87 88 89 90 91 92 200

DEATH - Spiritual Healing

Můj vztah k této nahrávce je natolik vřelý, že se nerozpakuju „Spiritual Healing“ označit jako jediné deathmetalové album historie, při jehož poslechu mám sto chutí všechna ostatní důležitá deathmetalová alba sundat z police, naházet je do odpadkového koše a vysypat před barákem do popelnice. Tak výjimečnou věc pro mne dílo znamená. Je fakt, že se deska nachází kdesi na rozhraní mezi prastarou goreovou stylizací DEATH a jejich pozdějšími a mnohem techničtěji vyznívajícími díly, kde na místo hektolitrů krve z oživlých mrtvol narážíme spíše na Více

01.06.2019Diskuse (31)Stray

CRAZY LIXX - Forever Wild

Švédští CRAZY LIXX už jsou zkušenými matadory v oblasti novogeneračních hair-metalových reinkarnací současnosti. Kašlu na to, jak moc jsou dnes podobné kapely slavné, známé a veliké, ale v tomto případě se daří švédským boys vše stavět s vkusem a potřebnými nápady. Skladbám CRAZY LIXX dnes totiž nechybí kvalitní produkce a skvělý autorský vklad (obojí si může přičíst ke cti především šikovný frontman Danny Rexon), který z této pětice, především v posledních letech, činí jednu z nejpozoruhodnějších partiček vzedmuté vlny zájmu o zpěvnější hard ro Více

30.05.2019Diskuse (3)Stray

ARCH / MATHEOS - Winter Ethereal

Všichni asi znáte takový ten marketingový tahák typu potraviny s příběhem, umožňující, samozřejmě s blahodárným dopadem na marži, pořádně napálit cenu. Ačkoliv se tedy začátek této recenze ponese v podobném stylu, o tak laciné zaujetí čtenáře mi nejde. Chci jen, aby na výsledný verdikt, ke kterému se snad postupně dopracuji, bylo možné nahlížet z co nejširší perspektivy. Umělci jako Jim Matheos si to jednoznačně zaslouží.S FATES WARNING jsem se seznámil v roce 1989 prostřednictvím „Perfect Symmetry“ s tím, že se jedná o takové podivné QUEENSRŸCHE. Nav Více

29.05.2019Diskuse (7)Pekárek

RAMMSTEIN - Rammstein

Tak nám RAMMSTEIN vydali desku. Po deseti letech. Z našeho seriálu na začátku letošního roku je asi patrné, že mám tuhle kapelu hodně rád, na nové album jsem se ale po pravdě řečeno moc netěšil, spíš se modlil, aby nedopadlo špatně. Už předchozí řadovka „Liebe ist für alle da“ ukazovala, že stoprocentní forma R+ je pryč, pořád to ale byla hudba na slušné úrovni. Následujících deset let ovšem vyvolalo hodně rozpaků – skupina byla za celou tu šíleně dlouhou dobu schopna nahrát a zveřejnit pouze zoufale průměrný singl „Mein Land“ a jednu novou věc na recy Více

27.05.2019Diskuse (59)DarthArt

DEATH - Leprosy

Zřejmě nejdůležitější deathmetalové album historie, jehož hnilobný naturel vytyčil mantinely celé řadě následujících bestialit. DEATH se zde podařilo skloubit hlubinný zvuk reagujícího uranu s opravdu nakažlivou melodikou. Pro mne má však zkušenost s albem i silnou osobní rovinu, neboť právě „Leprosy“ bylo zcela prvním počinem tohoto stylového ranku, jehož kouzlu jsem zcela a naprosto propadl. Jde o zásadní nahrávku extrémního metalu konce let osmdesátých se zcela určujícím dopadem pro vývoj této hudby, čehož si cílevědomý Chuck Schuldiner už b Více