V.A.R. - Personal Destruction

Na severu Čech, konkrétně na Liberecku, to s metalovými kapelami byla vždycky poměrně bída. Samozřejmě i tady fungovala a stále fungují nějaká ta tvrdě rocková seskupení, ale výraznější partu, známou i mimo okresy v podhůří Jizerských hor, aby člověk pohledal. Když pominu KRUCIPÜSK, kteří začínali jako skate-metal a dnes jsou ve fázi jakéhosi tvrdšího bigbítu, snad jedinou výraznější metalovou skupinou v regionu, která se v devadesátých letech dostala do celorepublikového povědomí, jsou liberecko-vratislavičtí V. A. R.. No a protože se právě tahle thrash Více

06.10.2017Diskuse (4)DarthArt

RAGE - Seasons Of The Black

Jedna z nejvytrvalejších a nejpracovitějších německých metalových kapel historie, westfálští RAGE, vydala na sklonku léta už své třiadvacáté studiové album. Deska nazvaná „Seasons Of The Black“ je v rámci třicetiletého fungování souboru teprve druhá v pořadí, kterou Peter „Peavy“ Wagner (zpěv, baskytara), jako jediný stabilní a zakládající člen RAGE, nahrál s dvojicí stále ještě nováčků v sestavě, jmenovitě s dvojicí o generaci mladších hudebníků, kterými jsou Marcos Rodríguez (kytara) a Vassilios Maniatopoulos (bicí). A ste Více

05.10.2017Diskuse (0)Stray

SATYRICON - Deep Calleth Upon Deep

Jedno z nejtěžších období v kariéře nyní prožívají norští SATYRICON, jedni z čelních představitelů severské blackmetalové větve devadesátých let, neboť byl před pár lety Sigurdu Wongravenovi, jinak vystupujícím pod uměleckým přízviskem Satyr, diagnostikován nádor na mozku. Paradoxně se tak stalo v době, když rozjetá formace žala další úspěchy se svým bezejmenným albem a dokonce si udělala čas na uspořádání koncertního tažení se symfonickým orchestrem, tehdy jakoby SATYRICON znovu (po kolikáté už?) nebyli k zastavení. Jenže pa Více

03.10.2017Diskuse (9)Stray

FOO FIGHTERS - Concrete And Gold

Tak tedy FOO FIGHTERS mají už pár týdnů venku další řadovku „Concrete And Gold“. Nutno přiznat, že se jedná znovu o obstojný materiál, nijak však nevybočující z kvalitativního nastavení, jaké tahle americká kapela prezentuje už dlouhá léta. Osobně si myslím, že nynější, na šestici rozšířená sestava, pouze udržuje svoje dobré pozice, neboť materiál určitě nebude patřit k těm lepším věcem, co sympaťák Dave Grohl a jeho kumpáni za více než dvacet let existence vytvořili. Na materiálu je totiž poznat minimum spontánnosti, promyšlený studiov Více

02.10.2017Diskuse (39)Stray

KABÁT - Děvky ty to znaj

Po vydání debutu „Má jí motorovou“ se z KABÁTU stala bez jakýchkoli debat celostátní hvězda. Prodala se spousta desek, v anketě o nejoblíbenější metalovou kapelu Černá vrána za rok 1991 kapela vyskočila z předchozího jedenáctého rovnou na druhé místo a na její nadupané koncerty chodily mraky lidí. Není divu, že firma Monitor neváhala a vymyslela způsob, jak na populární skupině rychle vydělat další peníze – vydala jim živou desku. Jmenuje se jednoduše „Živě!“, obsahuje sestřih ze dvou zářijových koncertů roku 1992 v Brně a Třebíči a obsahuje jedenáct songů Více

29.09.2017Diskuse (13)DarthArt

LYNCH MOB - The Brotherhood

Kytarista George Lynch se svými LYNCH MOB patří k trvalkám zaoceánské hardrockové scény, a protože se kapele v posledních letech začalo i docela dařit, což potvrdila zejména minulá, velmi povedená řadovka „Rebel“, nebylo třeba dlouze odkládat realizaci následovníka. Právě na tomhle výše zmíněném albu se po letech George Lynch opět setkal se zpěvákem, jenž nazpíval památný debut „Wicked Sensation“ z roku 1990, Argentincem Oni Loganem. A protože chemie zafungovala znamenitě, nebyl kytarový excentrik nucen post zpěváka opětovně měnit. K oběma muzikantům navíc vlo Více