MOONSPELL - 1755

Vetknout památnou zkázu Lisabonu do konceptu metalového alba se jistě zdá jako úkol hodný zpracování, ale forma, jakou zvolili právě lisabonští rodáci MOONSPELL pro své dílo, mne nepřijde zrovna atraktivní. Vždyť kdo, kromě Portugalců samozřejmě, docení celý ten jakože dramatický koncept, nazpívaný navíc v mateřském jazyce, kde se skladby noří v tunách symfonického balastu, mnohohlasých chórech po vzoru THERION, a chybí jim písňová struktura s chytlavými nájezdy na refrén? Jakkoliv byly události z listopadu roku 1755, kdy čeli Více

20.11.2017Diskuse (6)Stray

KRABATHOR - Only Our Death Is Welcome...

Bylo to fajn, být v devadesátých letech fanouškem KRABATHOR. Tahle kapela byla v mnoha ohledech mimořádná – hrála vynikající muziku, na koncertech odváděla stoprocentní výkony a nikdy ji nebylo možno vidět jinak než v plném nasazení. Byla to taky naše první kapela, která se reálně dostala za hranice západní Evropy a stala se standardním článkem světové podzemní scény. Ve své nejlepší fázi jezdila turné i s úplnými špičkami žánru (třeba s CANNIBAL CORPSE, IMMOLATION nebo VADER), se slavnými muzikanty různě ze světa se i přátelila a nám českým, m Více

17.11.2017Diskuse (44)DarthArt

ANNIHILATOR - For The Demented

V posledních letech rozjel Kanaďan Jeff Waters své aktivity do pořádných obrátek, neboť „For The Demented“ je již třetím albem od jeho ANNIHILATOR za velmi krátkou dobu, konkrétně za poslední čtyři roky. Určitě se tak neřídí moudrem ohledně kvality, jenž jde nahoru pouze za předpokladu snížení kvantity a sází nová alba v co nejkratším termínu mezi koncertními tour, tedy zjevně jak sám uzná za vhodné. Ačkoliv jde bezesporu o fenomenálního kytaristu, který si už na počátku své dráhy vytvořil specifický styl hry a jeho bleskurychlé vyhrávky a kejkle Více

16.11.2017Diskuse (49)Stray

ROBERT PLANT - Carry Fire

Hudební představy Roberta Planta jsou dnes už dávno zcela odlišné od představy jeho původních fanoušků a fanoušků hard rocku a LED ZEPPELIN, přesto téměř sedmdesátiletý zpěvák stále dokazuje, že jeho cesta je poctivá, opravdová, a hlavně velmi zajímavá, protože přináší skladby neohlížející se na nějaké stylové zaškatulkování, nasávající ingredience z širokého pole etnické hudby, postupující stále vpřed nezatíženy nějakým předběžným očekáváním. Ačkoliv jsem se u této pěvecké legendy kdysi i já, v případě podobného odklonu od hard rocku, nemohl Více

15.11.2017Diskuse (24)Stray

TRNY A ŽILETKY - Trny a žiletky

Za projektem TRNY A ŽILETKY je možné najít trojici muzikantů, z nichž hned dva jsou nějakým způsobem spjatí s vyškovskými DARK GAMBALLE. Jde o jejich zpěváka vystupujícího dlouhodobě pod přezdívkou Desed, ale také o bývalého kytaristu Majkla. Na trojici skupinu ještě doplňuje bubeník Paull Black z JUMPING DRUMS. Debutové album má zjevně za úkol rozproudit emoce v srdcích většiny thrashmetalových příznivců. Materiál kolikrát působí hodně hrubiánsky a nasraně, ale tak trochu jiným způsobem, než tomu bylo u klasických představitelů žá Více

14.11.2017Diskuse (1)Stray

PINK CREAM 69 - Headstrong

Němečtí PINK CREAM 69 pro mne představují už od začátku devadesátých let sázku na jistotu, protože jejich melodický hard rock kořeněný power metalovými prvky měl už tenkrát pořádný tah a svěžest. Kapela si sice v polovině devadesátých let prožila několikaleté krizové období, kdy na místo skladatelsky aktivního zpěváka Andiho Derise (jediného Andiho, jehož jméno se píše s měkkým „i“), který zběhnul k slavnějším HELLOWEEN, angažovala do svých řad v roce 1994 Američana Davida Readmana a spolu s ním se toužila vydat cestou grunge a Více