THE DWARVES - Take Back The Night

Sanfranciští THE DWARVES se dokázali znovu semknout a od roku 2011 nahrávají další punkem nařachaná alba. Loňská sbírka „Take Back the Night“ je již třetí post-comebacková a celkově jejich desátá řadovka a stejně jako několik předchozích má co dělat dostat se přes pětadvacet minut délky a stejně tak obsahuje více než patnáct skladeb. Z toho vyplývá, že se s tím kapela příliš nepáře. Oproti zřejmě nejvelkolepější sadě jejich kariéry „Dwarves Must Die“ z roku 2004, kterou jsme si zde připomněli včera, se tedy THE DWARVES znovu vrátili výhradně k rychlým vypalovačkám a k punkové přímočarosti. Z textu výše je patrné, že délka skladeb jen málokdy dosahuje dvouminutové hranice. Když časomíra songu přeroste minutovou hranici, už máme za sebou dvě sloky, dva refrény a krátkou sólo pasáž, tak divoce a bez zdržovaček dnes tito podivíni k tvorbě přistupují. Styl své prezentace maj však léty jasně daný a materiál dobře odsýpá, ostatně přesně tak, jak si přáli fanoušci k nim dlouhá léta připoutaní a navštěvující jejich chaotické show.

K jednotlivým songům. Jestliže „Forget Me Not“ ještě nabídne plnější a barvitější vyznění s melodickým refrénem, pak od druhé už není na něco podobného čas a bez rozmyslu zdrháme před dobrmany. Jak „City By the Bay“, tak „Devil´s Level“ jsou neskutečně rychlé sypanice. Titulní „Take Back the Night“ příjemně rockuje a pohrává si s riffy trochu hozenými do MOTÖRHEAD, i když refrénová vyřvávačka je zas spíše trochu hardcore. Asi nejnavztekaněji působí „It´s You I Don´t Believe“, což je pořádně zběsilá řacha, za kterou by se nemuseli svého času stydět ani newyorští S.O.D., blahé paměti v časech vzývání svého Serganta D. Naopak odrhovačkově a asi i nejmelodičtěji na celé desce působí další dvě skladby „Here´s Looking At You“ a „Julio“, které si pohrávají s hitovostí i výrazem oněch soft-coreových melodických kapel z Kalifornie, jdoucích za odkazem veteránů BAD RELIGION.

Celé album se posléze pohybuje v oněch výše zmíněných mantinelech, přičemž spíše převládá agresivnější ráz skladeb. Ty vlastně nemusí chodit daleko k nejrůznějším parodickým námětům, permanentně potvrzujícím skutečnost, že se kapela nebere příliš vážně a je schopná vtipkovat i třeba na téma mexických drogových kartelů, vykřičených domů, policejních stanic, uměleckých individuí a nejrůznějších pobudů či snaživců pohybujících se na hraně zákona. THE DWARVES už se od roku 1986 shlukují okolo postavičky říkající si Blag Dahlia a pseudonymy dalších členů jsou Fresh Prince Of Darkness, HeWhoCannotBeNamed, Rex Everything a Hunter Down. Zdejší čtenáře a rockery by mohlo zajímat, že pod přízviskem Rex Everything se nachází právě někdejší baskytarista a výrazná postava minulosti dnes již velmi slavných QUEENS OF THE STONE AGE, Nick Olivieri