DEBUSTROL - Neuropatolog

Když v roce 1990 firma Monitor po vydání sampleru „Ultrametal“ nabídla smlouvu na celou desku v první várce právě kapele DEBUSTROL, měla pořádně za ušima. Mladoboleslavská partička kolem tahouna Kolinse měla v Československé metalové republice nemalé renomé a navíc produkovala thrash metal, který byl v té době u nás silně na vzestupu. DEBUSTROL se upsali ostré a divoké muzice podle vzoru amerických SLAYER a nebylo tehdy moc příznivců metalu, kterým by se taková receptura nezamlouvala.Čeští SLAYERCesta DEBUSTROLU ke slávě byla poměrně komplikovaná a čít Více

01.09.2017Diskuse (53)DarthArt

VENOM INC. - Avé

V žádném případě zde nechci zpochybňovat osobu Conrada Lanta alias Cronose jako toho pravého šéfa britských legend starověkého black metalu, nebo chcete-li řádně temného heavy metalu, ale debutová deska „Avé“ od jeho někdejších spoluhráčů Mantase a Abaddona, vydaná letos v létě pod značkou VENOM INC., je prostě povedené metalové album, jakkoliv se kapela koncentruje na to, co slavné jméno VENOM reprezentovalo od nepaměti, tedy řádně lopatovitý a hrubý metal. Sestava z časů přelomu osmdesátých a devadesátých let je tedy zpět a nahrávka k překvapení mnohých š Více

31.08.2017Diskuse (2)Stray

ACCEPT - The Rise Of Chaos

Nikdo asi nečeká, že by legendární německá metalová úderka ještě čtyřicet let po svém založení chrlila na trh vyloženě zásadní desky. Stejně jako tomu nebylo v případě „Blind Rage“, nejedná se o celosvětově převratnou sadu ani v případě „The Rise Of Chaos“, jakkoliv chlapcům nemůže být zhola nic vyčteno, protože si jedou svůj heavy metal v prvotřídních podmínkách a mají hodně zkušeností. Jejich přístup je ve všech směrech profesionální, ovšem lze jej nazvat rovněž také (a to především) pragmatickým. Znovuobnovení ACCEPT osm let nahrávají alba, která si drží po Více

29.08.2017Diskuse (33)Stray

BELOW THE SUN - Alien World

BELOW THE SUN z ruského Krasnojarsku nehrají vstřícnou muziku. Temné, depresivní skladby někde na pomezí funeral doom a post metalu sice občas odlehčí polo akustické post-rockové kytarové brnkání, celkově však jejich nálada do stavu radost anebo optimismus nesklouzne ani na chvíli. Doporučuji však nenechat se odradit, protože to, co se může v podání této kapely na první poslech jevit jako ubíjející a příliš depresivní, začne po čase svoje přednosti přeci jen odhalovat. Už na debutovém albu Envoy (2015) se totiž vyskytovaly zajímavé motivy plus snaha Více

28.08.2017Diskuse (4)Sicky

PARADISE LOST - Faith Divides Us, Death Unites Us

Změna na postu producenta, kdy se PARADISE LOST na konci roku 2008 poprvé dohodli na spolupráci se Švédem Jensem Bogrenem, slibovala jistý posun jejich hudebního vyjádření a celkové, snad i dle někoho občerstvující uchopení nového materiálu. Ten se však nakonec ukázal tradičnější, než jak bylo očekáváno. Tato spolupráce zjevně nakonec nebyla jen nekonečně natahovaná, ale čtveřici, jenž se právě tehdy znovu rozloučila se svým bubeníkem, protože Jeffa Singera na tomto postu vystřídal pouze studiový hudebník Peter Damin, zdá se i vyhovovala. Neboť by s Více

26.08.2017Diskuse (3)Stray

ULTRAMETAL - I

Pojďme se vrátit do roku 1990. Do času těsně po pádu železné opony, do doby, kdy se najednou směla spousta věcí, které dřív byly buď zakázány, nebo dovoleny jen tak trochu, opatrně a pod dohledem. K takovým fenoménům patřil i metal – muzika, která byla na konci osmdesátých let 20. století po celém světě neuvěřitelně populární a u nás navíc disponovala jakousi chutí zakázaného ovoce. V době, kdy se vláda jedné strany odebrala na smetiště dějin, fungovala v tehdejším Československu spousta dobrých nebo dokonce výborných metalových kapel, které ale byly v Více