1 66 67 68 69 70 71 72 201

AC/DC - Let There Be Rock

„Označit jejich hudbu za hlasitou byl naprosto nedostačující popis!“Takto se vyjadřoval o zvuku AC/DC pozitivně zaskočený britský hudební tisk, když Australané poprvé stanuli na Ostrovech se svým elektrizujícím programem. Je pravda, že, i díky skotskému původu několika členů, jejich kouzlu mnohem spíše podléhali fanoušci v Británii, než v USA, kde byli ještě dva roky zcela odmítáni a z pohledu lidí z branže, manažerů vydavatelství a ředitelů rozhlasových stanic, považováni za spodinu. Když už šlo o rock´n´roll, pak v USA tehdy letě Více

02.08.2020Diskuse (16)Stray

UFO - The Visitor

Britští melodici UFO měli krátce po svém vstupu na rocková kolbiště obrovské štěstí, když jim během společného koncertu padl do oka šikovný šestistrunný pracant Michael Schenker, tou dobou hrající u předskokanů SCORPIONS. Kapela nelenila ani chvíli a hbitě jej přetáhla k sobě. Jeho velice rychlé etablování a pětice kvalitou výrazně vyrovnaných studiových nahrávek, učinila z UFO jednu z předních stálic na rockovém nebi sedmdesátých let. Podobně silná alba, jaká nahrála kapela s jeho účastí, se už souboru nikdy v budoucnu dát dohromady nepodařilo. Nejblíže k t Více

01.08.2020Diskuse (2)Horyna

AIRBAG - A Day At The Beach

Když si do Google vyhledávače zadáte spojení - progarchives norway - dostanete se na stránky zřejmě nejžádanějšího světového portálu sdružujícího progresivní kapely všeho druhu, a díky přesně definované oblasti, tak rovnou k desítkám a desítkám povětšinou absolutně neznámých sdružení, pocházejících právě z této zeměpisné šíře. Norsko dnes šlape v sofistikovaně pojatém hudebním odvětví na paty sousednímu Švédsku, které bylo na přelomu milénia jasným vítězem mezi evropskými státy v přílivu nových a výsostně originálních uskupení zasahujících do mnoha oblastí Více

30.07.2020Diskuse (9)Horyna

AC/DC - High Voltage

Vzestup australských AC/DC v druhé polovině sedmdesátých let nebyl dílem žádné náhody. Kapela si svůj pozdější status musela od základů a po nepatrných krůčcích vydřít skrze kočovný život. Ostatně, Malcolm a Angus Youngové svou rock´n rollovou cestu vždy vnímali jako přirozenou součást jejich osobností a vzhledem k angažovanosti jejich staršího bratra George, v kruzích show byznysu v Británii revolučních šedesátých let, měli jistotu určitého mentorského vedení. Skupina sice na samotném začátku párkrát měnila se Více

29.07.2020Diskuse (63)Stray

HAKEN - Virus

Oproti generačním a stylově spřízněným LEPROUS a CALIGULAS HORSE britští progresivisté HAKEN s popem zas tolik nelaškují. Mnohem více se zaměřují na tradičnější polohy typické pro DREAM THEATER, popř. britskou art rockovou a neo-progresivní školu. V souvislosti s barvou hlasu zpěváka Rosse Jenningse se někdy hovoří i o artových kytarovkách typu MUSE, RADIOHEAD a ELBOW. Modernější polohy – tvrdší i jemnější – každopádně nechybí. Podstatné je, že výrazný zpěv nepostrádá v rámci šestičlenného ansámblu důstojné partnery. Jejich společná snaha o vážnější metalové Více

28.07.2020Diskuse (9)Pekárek

WHITE ZOMBIE - Astro-Creep: 2000

Nové album amerických WHITE ZOMBIE bylo zkraje roku 1995 velmi napjatě očekávanou záležitostí. Kapela měla za sebou v té době tři velké desky, přičemž poslední La Sexorcisto: Devil Music Volume One“ (1992), vydaná u major labelu Geffen, se stala velmi úspěšným dílem a nastartovala celosvětovou popularitu souboru. Zvěsti o nové senzaci, kde vystupuje excentrický zpěvák, který si říká Rob Zombie (plus fakt, že i jako zombie vypadá), na basu hraje blonďatá kočka, za bicími sedí nespoutanec Ivan De Prume (demolující vše co mu přijde pod r Více