1 68 69 70 71 72 73 74 199

CALIGULA´S HORSE - Rise Radiant

Když se řekne progresivní metal, vybaví se fandům žánru především DREAM THEATER a někteří jejich souputníci či následovníci. Dotyčným však programově nešlo o vývojový posun, nýbrž o artověji pojatou metalovou jízdu. Pokud se budu držet přívlastku „progresivní“ striktněji, aktuálně mě napadají jména spjatá převážně s death a black metalem. Na dnes docela populární absorpci postupů MESHUGGAH koketujících s popem zas tak moc progresivního není. Zmínění DREAM THEATER využívali hutných, ostře rytmizovaných riffů k fúzím s hladkými popovými melodiemi nejpozději na „ Více

08.06.2020Diskuse (0)Pekárek

VANDENBERG - 2020

Nizozemský kytarista Adrian Vandenberg je do dnes mnohým příznivcům hard rocku nejvíce znám díky svému členství v sestavě legendárních WHITESNAKE. Koncem roku 1987 si jej totiž David Coverdale vybral, když se ve zlém rozešel s Johnem Sykesem. Adrian se tehdy ukázal jako vynikající hráč s duší přirozeného vůdce, který v kytarovém tandemu s mladým Vivianem Campbellem odjezdil turné k do té doby nejpompéznějšímu albu „1987“ a měl tak pro další působení v kapele cestu otevřenou. V té době již čerpal ze zkušeností, jenž pár let před tím nabyl se svo Více

05.06.2020Diskuse (4)Stray

MANIC EDEN - Manic Eden

Kapela MANIC EDEN patří mezi vytříbené chuťovčičky z blues-rockového jídelníčku, kterou by neměl správný hudební strávník vynechávat. I když se zapsala coby krátkodobý projekt, jež stihl vydat pouze jedno jediné eponymní album. Avšak právě kvalita materiálu do něj přenesená snese ty nejpřísnější měřítka stran rockové a blues-rockové produkce přelomu let osmdesátých a devadesátých. Pro mnohé jde o zcela neznámý, před hudebním světem utajený poklad, který ovšem stojí za to prozkoumat. A to nejen za předpokladu, že máte rádi stylově nejblíže spřízněné Více

03.06.2020Diskuse (3)Horyna

STRIGOI - Abandon All Faith

V římské mytologii se slovem Strigoi označovaly problematické duše zesnulých, které kdosi spatřil, kterak za úplňku vylézají z hrobů a dokáží na sebe brát zvířecí podobu. Tyto nemrtvá zjevení udržovali svou vitalitu, když sáli ze svých nočních obětí krev. V novověku to byl spisovatel Bram Stoker, kdo s příchutí romantismu interpretoval podobu takového Strigoie ve svém slavném románu Dracula, do dnes asi nejslavnějšího knižního bestselleru zabývajícího se vampyrismem. Strigoi je tedy upír. Navíc docela hezké  a zajímavé jméno pro metalovou kapelu. O Více

02.06.2020Diskuse (12)Stray

AUGUST BURNS RED - Guardians

Energická metalcore parta AUGUST BURNS RED z americké Pennsylvánie se na scéně pohybuje přibližně patnáct let a za tu dobu stihla úctyhodných devět alb. Jezdí pravidelně světová turné a objevuje se i na větších festivalech, což všechno dohromady znamená obdivuhodný kus práce a zvýrazněné jméno jak v Americe, tak v Evropě. Bohužel smutná stránka věci je, že byť je kapela aktivní a zcela evidentně maká, tak se hudebně za ty roky nikam neposunula. Poslechnete-li si alba „Constellations“ (2009), „Leveler“ (2011) a třeba „Phantom Více