SUEDE - Bloodsports

Osobně považuji tvorbu kapely SUEDE za to úplně nejlepší, co v průběhu devadesátých let vzešlo z britpopové vlny. Kapela soustředěná po celou dekádu kolem zpěváka Bretta Andersona platila od svých počátků za zcela výjimečnou záležitost a byly do ní na Ostrovech vkládány nemalé naděje a nároky. Z toho důvodu se názory na jejich konečné působení na scéně ne zcela shodují. Někdo tvrdí, že SUEDE nenaplnili očekávání do nich vkládaná, jiní je naopak řadí mezi nejzářivější artikly britského rocku posledních tří dekád. Přestože nikdy nedos Více

04.09.2013Diskuse (1)Stray

DARKANE - The Sinister Supremacy

Jedna s popředních kapel severské neo-thrashové vlny jenž se přehnala předcházející dekádou jako památná tsunami, se dnes vrací po pěti letech mlčení s novým materiálem a rozhodně o ní nelze říct, že by na své osvědčené zbraně zapomněla. Švédové DARKANE jsou stále plni entuziasmu a zdravé agrese, tudíž dokazují, že ani v dnešních hudebně přesycených časech toho ze svých předností, jinak prezentovaných zejména na jejich přelomovém díle „Layers Of Lies“,  příliš neztratili. Po všech stránkách vynikající novinka „The Sinister Supre Více

02.09.2013Diskuse (0)Stray

KILLSWITCH ENGAGE - Disarm The Descent

„Je konec, dovol mi prosím spočinout, odpusť mi, nech mě jít, je to moje rozhodnutí, dovol mi prosím spočinout, odpusť mi, nech mě jít“. Před čtyřmi lety tento refrén písně „This Is Goodbye“ uzavíral eponymní pátou řadovku metalcoreových „stars“ KILLSWITCH ENGAGE. Kdo by to byl tenkrát tušil jak velkou symboliku bude mít v souvislosti s následným a nečekaným odchodem zpěváka a miláčka davů Howarda Jonese, kterému rovněž i kvůli zdravotním komplikacím došel elán pro další dobrodružství spojená s kočovným životem kapely. Partička poskládaná kol Více

29.08.2013Diskuse (12)Subeer

JAMES LABRIE - Impermanent Resonance

Poté co jsem již nějakých šest let zpátky definitivně zanevřel na tvorbu DREAM THEATER, jsou pro mne sólová alba jejich zpěváka Jamese LaBrieho východiskem. Nejenže představují úplně jiný typ metalové hudby, ale hlavně baví o mnoho více než cokoliv, co se v posledních letech děje na akademické půdě Snového divadla. Novinka „Impermanent Resonance“ zachází ještě o kus dál ve svém chytlavém a velmi moderním pojetí než tomu bylo v případě předchozího, rovněž zdařilého zápisu „Static Impulse“. Stejně jako tahle tři roky stará jízda novinka př Více

26.08.2013Diskuse (11)Stray

THE SWORD - Apocryphon

Další z amerických kapel, která přináší stoner metalové retro do současnosti. THE SWORD toho mají na svém kontě už celkem dost a tak je jejich čtvrtá deska záležitostí, která poněkud méně tlačí na pilu a prostě si jen tak v pohodě odehraje ty své dunivé songy, čerpající jak jinak než z odkazu legendárních BLACK SABBATH. Vlastně mám z ní pocit, že stejně jako v případě Švédů WITCHCRAFT, jde o jaksi řidší a méně pozoruhodnou záležitost v tomto retro-hudebním ranku. Posluchači, které právě tahle nahrávka nějakým způsobem osloví, se bud Více

23.08.2013Diskuse (0)Stray

BULLET FOR MY VALENTINE - Temper Temper

Díky časopisům typu Kerrang! lze o této partičce mluvit jako o jedné z největších ostrovních metalových senzací posledních sezón, ale všichni dobře víme jakou velkohubostí je znám britský, nejen hudební tisk, který si potrpí na zveličování zvláště domácích produktů. Kapele BULLET FOR MY VALENTINE se však za těch deset let  nedá upřít velmi vzácně vyrovnaná diskografie, kde se prakticky nenachází vyloženě průserové dílo, stejně tak ovšem nemůžeme tvrdit, že by kdy tihle Walesané přišli s něčím, co by ohromilo, posunulo hranice, nebo alespoň nadstan Více