BULLET FOR MY VALENTINE - Temper Temper

Díky časopisům typu Kerrang! lze o této partičce mluvit jako o jedné z největších ostrovních metalových senzací posledních sezón, ale všichni dobře víme jakou velkohubostí je znám britský, nejen hudební tisk, který si potrpí na zveličování zvláště domácích produktů. Kapele BULLET FOR MY VALENTINE se však za těch deset let  nedá upřít velmi vzácně vyrovnaná diskografie, kde se prakticky nenachází vyloženě průserové dílo, stejně tak ovšem nemůžeme tvrdit, že by kdy tihle Walesané přišli s něčím, co by ohromilo, posunulo hranice, nebo alespoň nadstandartně bavilo.

Kapela vedená Matthewem Tuckem má na svém kontě již čtyři nahrávky a všechny si drží poměrně shodnou a v kontextu světové scény poměrně slušnou úroveň. Teď jde hlavně o to, zdali je tahle informace právě pro dobyvatele nejrůznějších rockových a metalových Charts, za které se BULLET FOR MY VALENTINE mohou považovat, dobrou a nebo spíše špatnou zprávou? Na jednu stranu jejich melodičtěji pojatý metalcore, nebo přesněji řečeno - jejich modernější mutace heavy metalu nedoznala za dekádu téměř žádného ozvláštnění, na stranu druhou je dobré vědět, že si kapela udržuje bez větších výkyvů svou lehounce nadprůměrnou úroveň ještě na svém čtvrtém řadovém albu a to aniž by o nich kdy někdo mluvil jako o stálicích.

Osobně bych řekl, že právě fakt, který může BULLET FOR MY VALENTINE trápit, je hlavně ten, že se jim zřejmě nikdy nepodaří dostat mezi absolutní špičku a dlouhodobou první ligu, protože k tomu jejich tvorbě zkrátka chybí originalita. Je opravdu hezké, že se snaží útočit chytlavostí a nedělat všechny skladby na albech stejné, ale jejich ukřičený metalcoreový výraz skutečně v globálu nepřináší nic, co by zde již v desítkách jiných verzí nebylo. Budu tedy dovysvětlovat v podobném duchu - s kapelou vlastně mám i nemám problém. Na jednu stranu se mi líbí jejich variabilnější přístup, který sebou nese na nahrávkách alespoň trochu té potřebné různorodosti, takže jejich songy jsou oproti celé řadě metalcoreových souborů o dost melodičtější. Dalším kladným prvkem je rozhodně zápal kapely a z toho vyplývající touha po úspěchu a v neposlední řadě lze říci i díky tomu dobře udržovaná image. Na stranu druhou jsem si vědom, že se jim doposud nepodařilo přijít s něčím vyloženě nadprůměrným, co by je bez spekulací odtrhlo od armády podobně stylově zaměřených.

Otázkou je, zdali si toho jsou vědomi oni sami, protože mám pocit, že pokud bude i páté album ve všech směrech stejné, může být třeba i jejich posledním. Ani letos na jaře vydaná čtyřka „Temper Temper“ je dle očekávání definitivně nevystřelila o třídu výš, takže se v jejím případě jedná o další várku songů příslušících do oblasti emotivně pojatého moderního metalu, který je prostě jen kvalitně řemeslně zpracován a je zkrátka dobrý. Nic víc a nic míň. Otázkou je, zdali je zde šance, aby byl někdy vynikající. Takže si to přeberte jak chcete, prostě je zde další, již čtvrtá řadovka od BULLET FOR MY VALENTINE, tvrďácké to metalové kapely určené zejména pro ženy a dívky, ne však špatné kapely, ale zas ne ani moc dobré.