LEPROUS - Coal

Během posledních dvou let mně často dělaly velmi příjemnou společnost první dvě alba norských metalových avantgardistů LEPROUS. Jak „Tall Poppy Syndrome“, tak především následující dílo „Billateral“ nepřestávaly bavit svojí vitalitou a experimentátorstvím, jež i s dnešními poslechy přináší další a další skrytá překvapení. Není tedy divu, že jsem se na třetí přírůstek do jejich diskografie dosti těšil.  Osobně jsem si vůbec nedokázal představit, jakým skladatelským směrem se chráněnci legendárního black metalového císaře Ihsahna dále hodlají ubírat. Více

09.10.2013Diskuse (0)Subeer

SCORPION CHILD - Scorpion Child

Mohlo by se zdát, že Američané SCORPION CHILD těží z momentálního boomu kapel, které křísí slavné časy hardrocku a blues, protože i oni vzývají pojetí sedmdesátkové zemitosti a všech dobře známých vlastností rockové hudby, s jakými vešly ve známost všechny velké kapely počínaje LED ZEPPELIN, konče třeba u FREE, BAD COMPANY, NAZARETH a dalších jmen britské školy. Nenechte se mýlit, tahle kapela již funguje přes šest let, takže pokud vydává svou debutovou desku až letos, je to prácička zatraceně ujasněná a po všech stránkác Více

07.10.2013Diskuse (0)Stray

MICHAEL MONROE - Horns And Halos

Když se řekne Michael Monroe, většina rockových příznivců v České Republice dost možná vůbec neví, která bije. Je to opravdu zarážející, protože tento dnes již jednapadesátiletý showman stál se svými HANOI ROCKS předobrazem celé skandinávské punk rockové, garážové a rock´n´rollové scéně. Finové měli se svým stylem, který do sebe míchal vlivy kapel jako THE ROLLING STONES, THE DAMNED, NEW YORK DOLLS a JAPAN, v první půli osmdesátých let zdárně nakročeno k metám nejvyšším a platili nejen na londýnské klubové scéně (kde se kapela v&nbs Více

04.10.2013Diskuse (11)Stray

DARK GAMBALLE - Zatím dobrý

V Českém hudebním podhoubí jsou právě vyškovští  DARK GAMBALLE jedním z nejzajímavějších exemplářů a to nejen kvůli více než dvacetileté historii, kdy s příchodem nového milénia rozvinuli název DARK o tajemný přívlastek GAMBALLE, ale v první řadě díky svým experimentátorským tendencím, jež je provázejí od samých prvopočátků existence. Přestože byl v roce 2004, s přelomovým albem „Superstar“, nastaven kurz skupiny k přijatelnějším posluchačským břehům, tak mnoho dlouholetých fanoušků a pamětníků jejich „total dark underground“ časů na skupin Více

02.10.2013Diskuse (0)Subeer

RIVAL SONS - Head Down

Kalifornská čtveřice RIVAL SONS zahájila před rokem masivní útok na přední příčky různých classic rockových charts po celém světě. Mohla za tento stav především jejich třetí řadová deska „Head Down“, která se trefila do noty svým zdravě přidrzlým blues rockovým pojetím a resuscitací hard rocku sedmdesátých let, především pak legendárních LED ZEPPELIN. Deska překvapivě vydaná u stáje zaměřující se především na extrémnější žánry tvrdé hudby Earache Records  je již jejich třetí řadovkou a kapele se díky ní podařilo naplno Více