THE SWORD - Apocryphon

Další z amerických kapel, která přináší stoner metalové retro do současnosti. THE SWORD toho mají na svém kontě už celkem dost a tak je jejich čtvrtá deska záležitostí, která poněkud méně tlačí na pilu a prostě si jen tak v pohodě odehraje ty své dunivé songy, čerpající jak jinak než z odkazu legendárních BLACK SABBATH. Vlastně mám z ní pocit, že stejně jako v případě Švédů WITCHCRAFT, jde o jaksi řidší a méně pozoruhodnou záležitost v tomto retro-hudebním ranku. Posluchači, které právě tahle nahrávka nějakým způsobem osloví, se bud Více

23.08.2013Diskuse (0)Stray

BULLET FOR MY VALENTINE - Temper Temper

Díky časopisům typu Kerrang! lze o této partičce mluvit jako o jedné z největších ostrovních metalových senzací posledních sezón, ale všichni dobře víme jakou velkohubostí je znám britský, nejen hudební tisk, který si potrpí na zveličování zvláště domácích produktů. Kapele BULLET FOR MY VALENTINE se však za těch deset let  nedá upřít velmi vzácně vyrovnaná diskografie, kde se prakticky nenachází vyloženě průserové dílo, stejně tak ovšem nemůžeme tvrdit, že by kdy tihle Walesané přišli s něčím, co by ohromilo, posunulo hranice, nebo alespoň nadstan Více

15.08.2013Diskuse (0)Stray

SUFFOCATION - Pinnacle Of Bedlam

Nejeden příznivec smrtícího kovu zajásal, když před deseti lety proběhla zpráva o reinkarnaci newyorských SUFFOCATION. Od té doby nám Američané složili své albové účty už čtyřikrát a právě při recenzi letošní a celkově už sedmé řadovky můžeme s klidným svědomím konstatovat, že jejich návrat na scénu, jež sami pomáhali významnou měrou formovat, byl jedním z úplně nejsmysluplnějších v historii extrémní hudby. Při pohledu do zpětného zrcátka ovšem neměli tyto brutální sympaťáci kdoví jak jednoduchou dekádu. Má oblíbená, lahůdkově temná a zv Více

13.08.2013Diskuse (0)Subeer

NEWSTED - Heavy Metal Music

Už z mini alba, vydaného na počátku letošního roku, bylo jasně patrné, kam se projekt kterému šéfuje bývalý dlouholetý baskytarista kapely METALLICA – Jason Newsted, bude stylově ubírat. Debutové album stvrzuje verzi, že půjde o syrový zatěžkaný heavy metal amerického střihu, který nalézá řadu inspirací v žánrové historii. Přesto, že se v souvislosti s „Heavy Metal Music“ nejedná v žádném případě o dílo bůhvíjak objevné, jeho poslech nepovažuji rozhodně za zbytečnou záležitost, natož pak za něco, co by vás ze své podstaty přivádělo Více

12.08.2013Diskuse (0)Stray

FLYING COLORS - Flying Colors

Bezejmenné debutové album projektu FLYING COLORS vlastně vyšlo již před rokem, ovšem k nahrávce jsem se dostal až se značným zpožděním, a protože opravdu stojí za to, rozhodl jsem se sepsat tohle její zhodnocení dodatečně. Jde o další z projektů hyperaktivního Mikea Portnoye, bývalého člena DREAM THEATER, bubeníka a dříve jednoho z tahounů této kapely. FLYING COLORS platí za sympatický výtvor ostřílených person. Matadorů na poli prog-rockové scény zejména, samozřejmě. Jenže on je tento materiál zcela jiný než by si takový třeskutý p Více