SLAYER - South Of Heaven

Album „South Of Heaven“ to mělo ze všech dosavadních alb z diskografie SLAYER zřejmě asi opravdu nejtěžší. A to nejenom díky faktu, že přišlo po průlomovém a věčně oslavovaném pomníku „Reign In Blood“, ale zejména proto, že přineslo nejradikálnější stylovou změnu v historii formace a pozitivně posunulo hudbu SLAYER k větší svobodě a propracovanosti. Najednou to už nebyla ta zuřivá kapela, která ještě nedávno závodila s několika dalšími o titul „nejrychlejší hudba na světě“. Za tento odvážný tah směrem k většímu navrstvení kompozic a zvukové bohatosti Více

23.11.2015Diskuse (15)Stray

SLAYER - Reign In Blood

Asi vůbec nejvlivnější metalové album historie žánru se vřítilo na scénu náhle - 7.října 1986 a způsobilo mnohým doslova šok. Kalifornská čtveřice SLAYER se na něm totiž předvedla natolik koncentrovaným a co se týče nápadů nahuštěným způsobem, že tehdy ostatní vysokorychlostně se vyjadřující neurvalci jen zaraženě kroutily hlavou. Už na jaře slibně rozjetá metalová úderka podepsala smlouvu s Def Jam Recording. Label patřící jistému Ricku Rubinovi, specialistovi na rap a hip-hop, chtěl vnést do svého portfolia trochu razantní energie a od SLAYER Více

21.11.2015Diskuse (9)Stray

THE DEAD WEATHER - Dodge And Burn

Když byl před lety Jack White nucen zazdít veškeré své aktivity ukuchtěné pod značkou THE WHITE STRIPES, kapely, kterou před více než dekádou dostal na piedestal amerického rocku, je nyní jeho práce pravidelně dělena mezi různé projekty: předně tedy velmi úspěšná sólová alba, ale také hudbu, která vzniká pod značkou bočního projektu THE DEAD WEATHER. Za svou dvacetiletou kariéru je jeho obsese starodávným americkým folkem, ze kterého se v průběhu dvacátého století vyvinula celá řada nosných hudebních žánrů jako country, rhytm´n´blues, rock´n ´roll nebo tak Více

18.11.2015Diskuse (0)Stray

THE DEAD DAISIES - Revolución

Všichni fanoušci klasického hardrocku vycházejícího z bluesových kořenů a rovněž všichni tradicionalisté a příznivci zaoceánské rockové scény zbystřete! THE DEAD DAISIES je totiž přesně kapela pro vás. Vlastně nejde o žádné nováčky nebo vyplašené zelenáče, ale o band, který je tvořen poměrně známými muzikanty světové rockové scény. Kapela se sice dala dohromady již před mnoha lety, ale postupem několika sezón se díky změnám v sestavě vyprofilovala v ucelený soubor s jasným směrem. Vznikli v Austrálii a za jejich zrodem stálo spojení kytaristy Davida Lo Více

16.11.2015Diskuse (2)Stray

DEF LEPPARD - Def Leppard

Vlastně ony dlouhé prodlevy mezi vydáním jednotlivých studiových alb patří k britským DEF LEPPARD už od nepaměti, tentokrát však oněch sedm rekordních let nebylo způsobeno jen zálibou úspěšné a navždy zabezpečené kapely v lenošení nebo systematickém objíždění celého světa po koncertních trasách. Podstatnou věcí, která k oné prodlevě značnou měrou přispěla, byl především zdravotní stav kytaristy Viviana Campbella, kterému byl před pěti lety diagnostikován rakovinový nádor v oblasti mozku. Netuším úplně přesně, jak na tom Vivian v současnosti je, každopá Více

15.11.2015Diskuse (2)Stray

SLAYER - Hell Awaits

I v dobách kdy byla metalová scéna v plném rozpuku a každým rokem vznikala halda zajímavých alb, ze kterých se později staly předobrazy dalších subžánrů extrémní hudby, nebylo jednoduché podnítit k životu samotné peklo. Kalifornští SLAYER však patří k několika kapelám, kterým se to nakonec podařilo. Jejich druhé album „Hell Awaits“ je chápáno zřejmě jako nejhororovější album celé jejich kariéry, rovněž jde o velmi oblíbený zásek celé řady old-schoolových fans, kteří jej řadí takřka na úroveň následného pomníku „Reign In Blood“, ale to bychom už předbíhali. V Více