DEEP PURPLE - Burn
Po odchodu Iana Gillana a Rogera Glovera v létě 1973
nastal tedy čas na výběr nových spoluhráčů. Prvním se stal Glenn Hughes, zpívající
baskytarista a do té doby lídr kapely TRAPEZE, který padl trojici Blackmore/ Lord/ Paice do oka okamžitě, neboť si DEEP
PURPLE už nějaký čas pohrávali s myšlenkou využití ve svých skladbách vícehlasů
a později byli dva muzikanti z této základní trojice rovněž otevřeni eklektičtějšímu stylovému pojetí. Vše se začalo jistým příklonem k blues, který měl šanci dlouhodobě bodovat za Atlantikem. Glenn Hu Více
16.02.2017 | Diskuse (2) | Stray |
DEEP PURPLE - Who Do We Think We Are
Na jedenáct let dopředu poslední studiové album nahrané
sestavou označovanou jako Mark II. Na nevyváženosti materiálu se samozřejmě
podepsala kulminující nevraživost v kapele mezi Ritchie Blackmorem a Ianem
Gillanem, ale i uspěchanost vzniku. DEEP PURPLE už nepřetržitě koncertovali
čtvrtým rokem a zde se poprvé projevila určitá vyhořelost. Nahrávalo se střídavě
ve studiích v Římě a Frankfurtu a těmto frekvencím byly vyhrazeny dlouho
dopředu zamluvené termíny, které bylo nutné dodržet. Na materiálu je ona
nepohoda hodně znát a je po několika skvě Více
13.02.2017 | Diskuse (13) | Stray |
DEEP PURPLE - Made In Japan
Bezesporu jedno z nejuznávanějších koncertních alb
v historii rockové hudby. Dílo sklízelo úspěchy ihned po svém vydání
v prosinci 1972 a to, jak od odborné kritiky, tak bylo oslavně hodnoceno i fanoušky. Skladba „Smoke On the Water“, zde konečně zařazená do pozice singlu, se nakonec
stala velkou klasikou sedmdesátých let. Kdo by čekal nudné přehrání největších
šlágrů, ten se šeredně mýlil, protože nahrávce je vlastní autenticita a jistá aura
nepředvídatelnosti a spontánního přístupu, tolik typických esencí každého nekašírovaného Více
11.02.2017 | Diskuse (5) | Stray |
DEEP PURPLE - Machine Head
Legendární a samozřejmě i nejslavnější album v historii
DEEP PURPLE. Nahrávalo se v průběhu tří týdnů v prosinci 1971 ve
švýcarském Montreaux a to jen několik desítek metrů od břehů Ženevského jezera, kam
si pětičlenná kapela s úlevou odskočila dobíjet baterky z náročných
koncertních štací, jenž se v průběhu právě uplynulých dvou sezón zdály
nekonečné. Ačkoliv je vznik alba „Machine Head“ opředen dobrodružstvím
v podobě požáru, který zavládl v místním klubu Casino a to 4.prosince
během koncertu Franka Zappy, Více
10.02.2017 | Diskuse (5) | Stray |
DEEP PURPLE - Fireball
Pokus o překonání nepřekonatelného byl od počátku odsouzen k nezdaru, neboť DEEP PURPLE v sobě tehdy nosili tužby po jistém vývoji, nechtěli se opakovat a věděli, že další deska bude ve všech směrech odlišná od svého majestátně rockového předchůdce, který na podzim 1970 a na jaře následujícího roku spustil ve Velké Británii doslova Purplemánii. Přesto je třeba říci, že „Fireball“ ve zkoušce času uspěl a je rovněž počítán mezi největší hardrockovou klasiku bájných sedmdesátých let. Jako poněkud umírněnější a civilnější n Více
08.02.2017 | Diskuse (95) | Stray |
DEEP PURPLE - In Rock
Zatímco tehdejší nové britské kapely LED ZEPPELIN a FREE upsaly na
sklonku šedesátých let svou duši blues, DEEP PURPLE se po třech letech
existence a třech řadových deskách ovlivněných londýnskou psychedelií zaměřili
na něco úplně jiného. Když dvojici Rod Evans (zpěv) a Nick Simper (baskytara)
v létě 1969 vystřídali v řadách kvintetu Ian Gillan a Roger Glover, nikoho ze znalých věci ani náznakem nenapadlo, že
skupina stojí u základu nového fenomenálního stylu – hřmotného hard rocku.
Chvíli to se studiovými aktivitami sice trvalo, proto Více
07.02.2017 | Diskuse (5) | Stray |
BLACK STAR RIDERS - Heavy Fire
Když se před lety koncertní all-stars kapela uctívající
odkaz Phila Lynnota rozhodla stát nezávislou jednotkou a místo toho, aby se stala
navždy revivalem THIN LIZZY, si zvolila název BLACK STAR RIDERS, byla to z
dlouhodobého pohledu ta nejlepší věc, co zkušení rockeři mohli udělat. Bez tak
v jejich řadách už dávno působí jen jediný muzikant příslušící
k irským hardrockovým legendám sedmdesátých a osmdesátých let - kytarista
Scott Gorham, který vlastně navíc není ani příliš skladatelsky aktivní (letos jen spolupráce na dvou položkách). Hlavními Více
05.02.2017 | Diskuse (0) | Stray |
PAIN OF SALVATION - In The Passing Light Of Day
Dlouho jsem se rozmýšlel, zda-li mám vůbec do recenze
novinky „In The Passing Light Of Day“ jít. Spíše než samotní PAIN OF SALVATION
mne totiž iritují jejich fanoušci, protože jde o takovou tu nepočetnou sortu
posluchačů, kteří si myslí, že jsou fundovanější a chytřejší než valná většina
ostatních. Přiznám se, že je mě vlastně Daniel Gildenlöw svým způsobem
sympatickej, tedy hlavně v tom,
jak si razí vlastní cestu a nepotřebuje se lepit, ani v rámci škatule
progresivního rocku, na nějakou pochybnou žánrovou scénu složenou převážně ze
samozvaných hudebníc Více
02.02.2017 | Diskuse (54) | Stray |
KREATOR - Gods Of Violence
Tak se nám letos němečtí KREATOR stali čistě heavymetalovou
kapelou, jakoby si svůj krok ani neuvědomovali, natož pak skutečnost, že se tím pádem dostávají na území, kde
rozhodně nejsou takovými favority jako v žánru thrash a kde určitě nehrají v domáckém prostředí.
Nicméně už minulá, velmi úspěšná deska „Phantom Antichrist“ a vlastně i její předchůdkyně „Hordes Of Chaos“ napovídaly cosi o touze kapely rozvíjet se směrem melodického a vrstevnatého metalu s nájezdy na obří refrény. Novinka „Gods
Of Violence“ je prozatím ne Více
29.01.2017 | Diskuse (40) | Stray |
KREATOR - Phantom Antichrist
Žádná z germánských thrashmetalových kapel se nemůže chlubit stejnou fanouškovskou přízní, jaká se dostává právě kvartetu z Essenu. Naštvaný kazatel Mille Petrozza táhnul v roce 2012 KREATOR již k třicátému výročí existence. Nejen tato skutečnost hovoří ve prospěch těchto agresorů, protože bez ohledu na roky strávené na pódiích stále působí jako pořádně zapálená kapela, která toho má mnoho na srdci a dovede to okouzlujícím způsobem světu sdělit. Celá řada jejich generačních kolegů už se slzou v oku vzpomíná na staré časy, na pařby Více
27.01.2017 | Diskuse (24) | Stray |