THE WINERY DOGS - Hot Streak

Tak vám nevím, s touhle deskou se v malých dávkách snažím prát skoro celý podzim a jen málokdy se mi podařilo prokousat se na její konec. Vlastně k tomu došlo asi jen třikrát. Pokaždé jsem musel poslech zhruba v polovině přerušit a věnovat se něčemu jinému. Nikdy jsem se do té hudby prostě nebyl schopen dostat, a to si myslím, že jsem fanouškem celé řady hardrockových umělců a kapel. Neřekl bych, že je to snad kvůli nějaké přehnané komplikovanosti skladeb, ale na dvojce od THE WINERY DOGS postrádám kompaktnost, jasný směr či vnitřní kouzlo, k Více

14.12.2015Diskuse (13)Stray

TESTAMENT - The Gathering

Právě tohle album se pro mnohé fanoušky stalo na sklonku předchozího věku dokonalým synonymem kvality v extrémní metalové hudbě. Všichni členové TESTAMENT se totiž do práce na „The Gathering“ vrhli s velkým nadšením a po předchozím zuřivém záseku „Demonic“, který ani tak nepřipomínal minulost kapely, ale naopak se vykazoval podstatně větším příklonem k brutalitě a deathmetalovým vlivům, chtěli přijít zejména s materiálem, který by co nejreprezentativněji spojil všechny přednosti jejich dosavadní tvorby, a to ať už šlo o jejich pověstné oh Více

13.12.2015Diskuse (7)Stray

TESTAMENT - Low

Období těsně před vydáním alba „Low“ se z dnešního pohledu zdá jako první velká zatěžkávací zkouška pro stabilně působící thrashmetalovou grupu, která do té doby působila velmi semknutě a zdravě, ať už co se týče personálních věcí, nebo tím narážím na plynulé stylové posuny. Albový předchůdce („The Ritual“) byl pokusem najet na komerčněji postavený metalový směr, jaký, především díky čitelnějším strukturám, středním tempům a do popředí vypíchnutým zpěvovým linkám, už nějaký ten pátek provázel veleúspěšnou tvorbu kapel jako METALLICA nebo MEGADETH. Což o Více

11.12.2015Diskuse (3)Stray

TESTAMENT - The Ritual

Dodnes je možné brát album „The Ritual“ jako souhlasné pokývání na stylově zlomové Černé album od kapely METALLICA. Řada z vůdčích kapel thrashmetalového ranku osmdesátých let si byla v té době dobře vědoma stále omezenějších výrazových prostředků vlastního stylu a proto počala na počátku devadesátek vyvíjet svou produkci k přehlednějším strukturám skladeb a větší míře klasicky rockové melodiky. Bylo to vlastně dobře, protože se změnami docházelo u mnoha kapel k dalšímu skladatelskému růstu a zároveň ke zvýšení fanouškovské základny, která v případě TESTAME Více

08.12.2015Diskuse (16)Stray

TESTAMENT - Souls Of Black

Méně skladbově vyvážená a méně zvukově vydařená nahrávka než předchozí „Practice What You Preach“. Kámenem úrazu byla samozřejmě také produkce Michaela Roséna, který nahradil po třech albech Alexe Perialase. Na desce je poznat, že se TESTAMENT snažili o příklon k zpěvnějšímu pojetí a o upřednostnění všech těch Skolnickových sól a sólíček před zbytkem instrumentace. Což o to, všechny indicie vedoucí k melodičnosti skladeb jsou zde v pořádku, Billy pěje parádně a stává se z něj velká rocková osobnost a Alex Skolnick ten je v tom svém také nadmíru nápaditý, Více

07.12.2015Diskuse (9)Stray

TESTAMENT - Practice What You Preach

Třetí album „Practice What You Preach“ je do dnešních dnů komerčně nejúspěšnější nahrávkou TESTAMENT, pěti sympaťáků z Bay Area působících v průběhu právě tehdejší doby jako nerozbitný a vzácně kompaktní tým. Ze současného pohledu se však jedná o poměrně neprávem přehlížený drahokam jejich diskografie, který ve své době skutečně znamenal pro dříve podstatně nářezovější těleso mírný stylový odklon a zároveň komerční průlom mezi absolutní elitu americké metalové scény. Proč se tak však stalo právě v roce 1989 a až s touto jejich třetí nahrávkou, když ob Více