ASSASSIN - The Upcoming Terror

Polovina osmdesátých let – Düsseldorf. Partička dvacetiletých floutků v odrbaných džískách se rozhodla šokovat metalovou Evropu pořádným kraválem, jehož textová náplň by se povětšinou dotýkala tehdejších politických témat, stejně jako oblíbených sci-fi a fantasy příběhů. Světová politická situace se tehdy ještě stále nachází ve fázi mrazivého patu. Evropa je stále ještě rozdělena na dva „tzv.nesmiřitelné“ ideové bloky, byť na východě už se schyluje k velkým změnám. Hromadné zbrojení probíhá s hrozivou setrvačností na obou stranách. Hrozba atomo Více

04.06.2016Diskuse (4)Stray

DEATHROW - Raging Steel

Když se na přelomu let 1985 a 1986 dali v Severním Porýní – Vestfálsku, konkrétně v Düsseldorfu, dohromady DEATHROW, thrashmetalová úderka založená na troskách heavymetalových SAMHAIN (neplést s americkou kapelou Glenna Danziga), šlo samozřejmě o jednu z řady událostí na značně rychle bující německé metalové scéně, která už tehdy přebírala na Starém kontinentě primární důležitost od povýšenecky (snad pouze ve vztahu k heavy metalu) působící Británie. A protože čtveřice mladíků vpadla na scénu silou orkánu a ještě ke všemu působila hodně sehraným dojmem Více

03.06.2016Diskuse (8)Stray

SODOM - Persecution Mania

Tříčlenná legenda teutonského thrashe vešla ve známost zejména v době, kdy kapele vycházelo právě tohle druhé řadové album, psal se prosinec roku 1987 a do té doby měli za sebou SODOM už celou řadu zkušeností, včetně těch hodně negativních, týkajících se problémů s nespolehlivými kytaristy, ale i zvukové stránky jejich dlouhohrajícího debutu „Obsessed By Cruelty“, který nevyšel příliš podle představ. Založeni roku 1982 v Gelsenkirchenu obdivovali hudbu nespoutanců z MOTÖRHEAD a s nástupem nových rychlých a tvrdých metalových formací, motajících Více

02.06.2016Diskuse (2)Stray

DESTRUCTION - Eternal Devastation

Pokud bych měl jmenovat jedinou kapelu z oněch dávných dnů, ke které jsem cítil daleko větší přízeň než k ostatním, tak jsou to jednoznačně DESTRUCTION, což byla u mne vášeň na život a na smrt. A přitom dodneška vůbec netuším, jak se to přihodilo a jaká chemie zde zafungovala, faktem zůstává, že u mne jejich ranná etapa vždy vzbuzovala neskrývané vášně, rozněcovala emoce a připadala mi značně originální, zkrátka a dobře jiná od všeho, co se na poli německého thrashe tehdy nacházelo. Mé první setkání s DESTRUCTION sice obstaral až krátce po Sameto Více

01.06.2016Diskuse (8)Stray

LIVING DEATH - Protected From Reality

Z podhoubí početné metalové základny v oblasti průmyslového Vestfálska vzešla i pětičlenná formace LIVING DEATH, která se v osmdesátých letech vepsala do paměti fans celou řadou zajímavostí. Kapela existovala zhruba dekádu a za tuto dobu měla na svém kontě pět řadových alb, nikdy však neměla to štěstí, aby zakotvila na stálo u silného vydavatele a svou kariéru dlouhodobě rozvíjela, a tak je dodnes za jejich nejstabilnější období považovaná druhá polovina osmdesátých let, kdy to LIVING DEATH po několika nezdařilých pokusech podepsali s malým vydavatelstvím Aaa Více