1 72 73 74 75 76 77 78 79 80

CULT OF LUNA - Vertikal

Více než čtyři roky jsme si museli počkat na šestou řadovku švédských post-metalistů CULT OF LUNA, okupujících potemnělá pódia již úctyhodných patnáct let. Koncepční album si bere za inspiraci dystopické poselství letitého sci-fi spektáklu Fritze Langa „Metropolis“ a i samotný název „Vertikal“ jakoby sám o sobě předznamenával strojově chladnou hudební krajinu. Sedmičlenné formaci se v devíti dějstvích (limitovaná edice má deset skladeb) povedlo docílit bizarně ponuré atmosféry, kterou se tu a tam snaží roztavit prostřednictvím paprsků hřej Více

27.02.2013Diskuse (0)Subeer

SAXON - Sacrifice

Byť patří tihle aktivní Britové mezi zasloužilé metalové legendy, které se již nezadržitelně blíží důchodovému věku, na jejich práci to rozhodně poznat není. SAXON nás totiž zásobují novým materiálem i ve čtvrté dekádě vlastní existence a to s dvou letou pravidelností. Navíc si tyto pozdní nahrávky udržují vysoký kvalitativní základ, který je stále stvrzován jejich výtečnými koncerty napříč celou Evropou. A proto je stále velmi na místě, partu okolo Biffa Byforda považovat za jednu ze stěžejních představitelů staré heavy metalové školy. Nov Více

26.02.2013Diskuse (0)Stray

DOKKEN - Broken Bones

Zlaté časy hair metalové scény z Kalifornie už jsou sice čtvrtstoletí za námi, přesto řada čelních vlajkonošů této éry stále funguje, tedy koncertuje a občasně vydává nějaké to nové či kompilační album. Mezi stále aktivní party patří rovněž DOKKEN, kteří v osmdesátých letech žali nemalé úspěchy, se svými dnes již klasickými alby jako byly - „Tooth And Nails“, „Under The Lock And Key“ nebo „Back For The Attack“. Kapela, od roku 1979 sešikovaná kolem svého lídra a zpěváka Dona Dokkena, vždycky platila za jednu ze stěžejních formac Více

25.02.2013Diskuse (0)Stray

GOJIRA - L´Enfant Sauvage

Po čtyřech letech vyplněných nespočtem koncertních tour, ať už v roli headlinnera nebo jako special guest někoho význačnějšího, přišla v loňském roce francouzská GOJIRA se svým novým albem. Očekávání, jakým směrem se tahle pozoruhodná kapela pohne, byla tedy veliká, což po pravdě není vždy ku prospěchu věci. Duplantierovic chasa měla naštěstí vždy všechny čtyři pohromadě, a tak se ani tentokrát nepouštěla do unáhlených stylových přemetů, či větších akcí mimo jejich léty vybudované teritorium. Recenze posledního alba budiž tedy součást Více

23.02.2013Diskuse (0)Johny.Mad

KAMELOT - Silverthorn

Na novinku amerických KAMELOT můžeme nahlížet ze dvou úhlů pohledu: tedy jako na další řadovou desku etablované kapely, jen s tím „drobným“ rozdílem, že na ní místo charismatického Khana zpívá novic Tommy Karevik, nebo naopak na zcela nový začátek. Záleží jen na vás, jaký klíč k proniknutí do nahrávky zvolíte. Je jasné, že pro někoho bude deska nevyhnutelným zklamáním, přičemž argumentů ke skepsi nebo rozhořčení může být povícero. Tak například evidentní sázka na jistotu, s níž KAMELOT Khanovo místo obsadili jeho takřka dokonalým duplikátem. Nabízela se Více

20.02.2013Diskuse (0)wuxia

THE MARS VOLTA - Noctourniquet

Tahle dvojice hispánských kudrnáčů patřila bezesporu k nejvýraznějším zjevům na poli progresivní rockové hudby uplynulé dekády. Záměrně užívám minulý čas, protože je to zhruba měsíc, co THE MARS VOLTA ohlásili rozpad. Pokud jste se tedy v minulosti setkali s některou z jejich starších nahrávek, je jedno jakou, víte o nich prakticky všechno. Jejich surrealistické umělecké vize byly všechny oslavou nabubřelého multi-žánrového soundu sedmdesátých let, protože v sobě kromě rockových vlivů pojily i vlivy latinské hudby, jazzové šmodrchan Více