VALLENFYRE - Splinters

Druhé album od anglických hrobníků z VALLENFYRE se zjevilo letos v květnu jako mlha nad blaty, tedy tak nějak potichoučku. Svou náplní vystihuje jediné a sice skutečnost, že někteří členové, rekrutující se jinak z řad osvědčených jmen ostrovní doom metalové scény, už zřejmě nebyli příliš spokojeni se současnou tvorbou svých mateřských kapel a potřebovali jakýsi únik/ ventil/ území, kde by si mohli znovu zahrát právě ten typ nepřikrášlované muziky, s jakou před více než dvaceti lety coby dvacetiletí floutci začínali. Nevím jaká Více

13.06.2014Diskuse (4)Stray

MAYHEM - Esoteric Warfare

Pro mnohé obrovský kult, pro celou řadu ostatních prostě jen další extrémní, black metalová mašina do jejíž tvorby se není vůbec snadné dlouhodobě dostat. Norští MAYHEM budou asi už navždy vítaným tématem pro nejrůznější fanouškovská pojednání a diskuse. Kontroverzní kapela se ani nemusí příliš často tlačit do nahrávacího procesu, aby stvořila další sadu svých ohavných misantropických prapodivností. Když jsem si na jaře projížděl jednotlivá jejich alba, zjistil jsem, že nejsem schopen u žádného z nich udržet pozornost déle než čtvrt hodiny, Více

11.06.2014Diskuse (0)Stray

ARCH ENEMY - War Eternal

Švédové stáli na jaře letošního roku na začátku své další kapitoly. Nejenže se rozhodli nahrát další album, které dostalo název „War Eternal“, ale jejich řady opustila před natáčením a po třinácti společných letech jejich front-woman Angela Gossow. Pokud se spokojíte s faktem, že kytarista, skladatel a šéf Michael Amott nahradil tuhle zlou žíni někým, jehož projev je s ní v podstatě totožný, aby tak udržel nastolený agresivní směr ARCH ENEMY v obvyklých mantinelech melodického thrash/ deathu, budete pravděpodobně velmi spok Více

09.06.2014Diskuse (8)Stray

GOTTHARD - Bang!

Mám v paměti dobu kdy švýcarští GOTTHARD začínali a zrovna jim v průběhu roku 1992 vyšlo bezejmenné debutové album. Tenkrát bych si opravdu nepomyslel, že tahle vcelku nenápadná parta nahraje za dvě dekády takové množství hudby. Pracovitá kapela původem z Lugana, od začátku soustředěná okolo kytaristy Lea Leoniho a charismatického vokalisty Stevea Leeho, si v průběhu devadesátých let získávala stále pevnější půdu pod nohama. Díky neúnavnému a velmi častému koncertování a rovněž díky pravidelnému zásobování fanoušků novým materiálem se Více

05.06.2014Diskuse (0)Stray

EXODIA - Hellbringer

Španělsko nikdy nebylo heavymetalovou velmocí a asi jí ani nikdy nebude, ovšem tu a tam k nám z této sluncem ozářené země, jinak zaslíbené zejména býčím zápasům a velkým fotbalovým kláním, dorazí něco, co nezní zas až tak špatně. Před čtyřmi lety to byli například nadějní retro thrasheři z ANGELUS APATRIDA, kteří si dokonce v minulém roce vystřihli jeden koncert na našem území. Mladíci před sebou hrnuli co se dalo, ale k jisté dávce osobitosti jim ještě něco scházelo. Dnes jsem však zaznamenal další stylově spřízněný soubor,  a sice ka Více

04.06.2014Diskuse (0)Stray

PIXIES - Indie Cindy

Legendární indie rockeři z Bostonu hlásí po třiadvaceti letech konečně návrat s novým albem. Cesta k němu byla však velmi trnitá, lemovaná spoustou koncertů obnovené původní sestavy, ale i dohadů ohledně dalšího směřování. Výsledkem čehož byl odchod baskytaristky Kim Deal, která se bezprostředně po realizaci nových skladeb rozhodla PIXIES definitivně opustit a věnovat se výhradně svému projektu THE BREEDERS. Nicméně šéf Black Francis (alias Charles Thompson vystupující celých právě uplynulých dvacet let na sólové dráze pod pseudonym Více