APATHEIA - Elevating Moments

Sice je mi jasné, že druhá řadovka od severomoravské kapely APATHEIA vyšla již před nějakými třemi lety, nicméně jsem jí objevil prostřednictvím brněnského vydavatelství X-production až nyní. Musím se však přiznat, že jsem vlastně čekal od základu úplně něco jiného. Poslechově komplikovaný metalový progres se vlastně vůbec nekonal. Vlastně jsem překvapeně zjistil, že se přede mnou vyloupla nahrávka úplně jiného ražení. Svěží, odlehčená, plná mnoha inspirací u britské kytarové scény, která se po většinu své délky dobře poslouchala a nabídla za Více

11.09.2014Diskuse (0)Stray

IN FLAMES - Siren Charms

Víte, co mne baví nejvíc na těch dnešních IN FLAMES? Že z vysoka serou na názory zhrzených metlošů vyžadujících od nich patnáct let starý mustr plný bleskových kytarových kejklí a uřvaného Fridénova projevu z období alb jako třeba „Colony“. Osobně si totiž myslím, že potencionální návrat k vlastním kořenům by Švédy nejenom že nikam neposunul po stránce komerční, ale určitě by je totálně zazdil i po stránce umělecké. Mám za to, že zrovna v jejich případě by byl návrat k melodickému thrash/deathu úplně tou nejhorší cestou. Kdykol Více

10.09.2014Diskuse (21)Stray

AFTERSHOCKS - Aftershocks

Přiznám se, že mě docela překvapilo, do čeho se česká bigbítová legenda, kterou Michael Kocáb bezpochyby je, na stará kolena pustila. Nový hudební projekt AFTERSHOCKS měl totiž od samotného vzniku v českých vodách na růžích ustláno. A se složením Kocáb, Proudfoot, Donati, Sheehan jsem tuto návnadu spolkl s navijákem i já. Rozhodně bych se totiž nepovažoval za příznivce pana Kocába. Zběžně znám hudbu kapely PRAŽSKÝ VÝBĚR a velmi dobře znám jenom jejich album „Straka v hrsti“, ale z celé téhle party jsem vždy uznával zejména Michala Pavlíčka, jehož Více

09.09.2014Diskuse (4)Kropis

GODSMACK - 1000hp

Americké uskupení GODSMACK pro mě vždy bylo kolektivem průměrných muzikantů s neskutečně nadaným zpěvákem a frontmanem Sully Ernou. Rozhodně nechci shazovat výkony jednotlivých členů, svoje nástroje ovládají bravurně, ale faktem zůstává, že mistr Erna je všechny zastiňuje a právě na něm stojí a padá úspěšnost každé další jejich vydané řadovky. Z toho také plyne, že vyloženě zlomové album jsem od nich nikdy nedostal, prostě to nějakým způsobem nejde. Momentálně za sebou mají tito Američané pět studiových zářezů a z poměrně nezajímavého d Více

08.09.2014Diskuse (10)Kropis

JOHN 5 - Careful With That Axe

Kytarový střelec John 5, vlastním jménem John Lowery, zažívá asi nejlepší období ve své, už docela dlouhé, kariéře. Občas je zajímavé všímat si životních propletenců různých umělců. Právě u Johna mě zaujalo velmi dobré přátelství s bývalým bubeníkem MEGADETH Chuckem Behlerem, se kterým se přestěhovali z Michiganu v roce 1987 do Los Angeles, aby si splnili svůj hudební sen. Od té doby uplynula spousta let a John se účastnil spousty hudebních projektů, z nichž některé byly velmi úspěšné a dopomohly mu k určitému prosazení se do vyšších hudebn Více