BLIND GUARDIAN - Battalions Of Fear

Německá metalová scéna druhé poloviny osmdesátých let vyvrhla na svět nejedno těleso výrazně promluvivší do dění, a to ať už šlo o kapely aktivní a přínosné pouze v rámci zmíněného období nebo naopak o trvalky, které začaly s každým svým dalším albem kompozičně růst a opracovávat vlastní styl k dokonalosti. Krefeldští mladíci z BLIND GUARDIAN patřili vždy do druhé kategorie. V průběhu uplynulých sedmadvaceti let si totiž dokázali získat širokou fanouškovskou základnu prostřednictvím svého osobitého výrazu, který postupem doby důsledně šlechtili k dokonalo Více

27.03.2015Diskuse (0)Stray

ADRENALINE MOB - Dearly Departed

Američtí rockeři se po roce připomínají s novou nahrávkou, kterou dávají jasně najevo, že i přes personální obměny zůstává jejich tvrdé jádro stabilní. Velký kytarový talent Mike Orlando z New Yorku a zpěvák od SYMPHONY X Russel Allen si stále hrají svůj sabbatovský styl naroubovaný na moderní hard rock, u kterého hraje naprostý prim Orlandova kytara. V jeho podání zní i klasické sólo značně odlišně a není tak divu, že před několika lety upoutal i takového veterána, jakým je Mike Portnoy k založení ADRENALINE MOB. Ten si ale po nabubnování debutu a odehr Více

26.03.2015Diskuse (0)Kropis

ANIMÉ - Dead Trams

Brněnští progresivní rockeři z ANIMÉ se představují po letech s novou nahrávkou, která na mne působí hodně pocitovým, téměř až komorním, dojmem. Vždyť již název „Dead Trams“ vypovídá cosi o nostalgii, o něčem dávno mrtvém, odeznělém, nebo v současnosti patřícím jen k blednoucím vzpomínkám. Poměrně písničkově koncipovanou deskou se tak prolínají abstraktní obrazy a motivy vypovídající cosi o osamění a strnulé hibernaci uvnitř korodujícího městského prostředí. Příběhy a vzpomínky, jaké si každý nosí v sobě sám. Jde každopádně Více

25.03.2015Diskuse (0)Stray

ENSIFERUM - One Man Army

Proč by dnes velká vydavatelství propagovala nějakou mladou a neotřelou kapelu s vlastním novým náhledem na věc, která by dokázala alespoň nějak posunout hranice vývoje, když můžou mít znovu, už asi desátou, partu loupežníků poskakujících někde ve skandinávském hvozdu kolem ohně? Přístup, jaký zjevně razí celá řada zaběhnutých značek - malá námaha/ stále ještě poměrně velké odbytiště. Finští ENSIFERUM přesně spadají do skupiny uniformovaných kejklířů, kteří do své metalové produkce hážou takřka všechno, co jim zaručí pozornost stádových odběratelů, Více

23.03.2015Diskuse (0)Stray

MARILYN MANSON - The Golden Age Of Grotesque

O něco delší pauza, než na jakou byli dosud fanoušci zvyklí, posloužila skupině, po albu „Holy Wood“ a po vyčerpávajících koncertních štacích na jeho podporu, k relaxaci a uspořádání věcí pro nadcházející dekadentní období, charakterizované hlavně obdivem k meziválečnému berlínskému kabaretu, expresionismu, burlesce a vaudevillu. Mezi tím se Marilyn Manson v osamění uvnitř potemnělých útrob svého losangeleského domu věnoval malování, ochutnávání z lahví absintu rozličných světových značek a souběžně s tím i producírování po banketech se svou nov Více

22.03.2015Diskuse (2)Stray

MARILYN MANSON - Holy Wood ...

Ze zpětného pohledu byl přelom tisíciletí zřejmě obdobím, kdy MARILYN MANSON stanuli na svém uměleckém vrcholu. Skupina absolvovala velmi úspěšné turné, které bylo později zaznamenáno na jejím prvním živém albu „The Last Tour On Earth“, a to jí vyneslo další z řady plusových bodů. Střih. Brian Warner se často nadýmal na obálkách prestižních společenských magazínů po boku své tehdejší družky, herečky Rose McGowan, se kterou jeho neutěšený vztah právě kulminoval. Střih. Tragédie v coloradském městě Columbine, kde dva vymaštěnci bezdůvodně vystříleli Více