JOHNNY WORE BLACK - Walking Underwater, Pt 2

Tam, kde jsem skončil s recenzí první části „Walking Underwater“, můžu plynule navázat s pokračováním. Opět zde hostuje David Ellefson a vlastně předně musím dodat, že právě druhá část, která vyšla na konci loňského roku, byla mým prvním setkáním s touto kapelou a první díl jsem poté naposlouchával až zpětně. Ono to ale na věci až tak moc nemění, protože celé „dvojalbum“ je žánrově, tématicky i svou náladou téměř totožné a rozdělení na dvě části byl spíše tah čistě obchodní nežli účelový. Také jsem jednu chvíli uvažoval napsat recenzi jako monolit, ale nakonec Více

12.02.2015Diskuse (0)Kropis

NAPALM DEATH - Apex Predator ... Easy Meat

Britští praotcové grindcore a všeobecného hudebního extrému dnes stále dokazují, že se ani vzdáleně nechystají na odpočinek, právě naopak, jejich novinka „Apex Predator…Easy Meat“ prodlužuje sérii znamenitých alb, která byla započata přesně před dekádou albem „Smear Campaign“, na čtyři. Dávno jsou pryč časy několika sekundových a také málokým vydýchaných zběsilostí z let osmdesátých, i mohutně natlakované směsky death metalu a hardcore z poněkud sledovanějších devadesátek, tato období mne ostatně nikdy v souvislosti s NAPALM DEATH úplně nebral Více

11.02.2015Diskuse (15)Stray

ORDEN OGAN - Ravenhead

Německé čtveřici ORDEN OGAN vychází v těchto dnech již jejich páté album, ale až nyní mám pocit, že se jim daří proniknout k širším vrstvám metalových posluchačů. Své samozřejmě dělá i podpora silné vydavatelské stáje, která letos na propagaci novinky „Ravenhead“ vsadila. Přejděme tedy k samotné hudbě. Epicky uchopený power metal je tedy možné si představit mnoha způsoby, zvlášť když se nacházíme v Německu, zemi této muzice zaslíbené, která světu v minulosti dala nejedno eso. Ona tedy řečnická otázka může znít i jinak, co ještě je a c Více

10.02.2015Diskuse (0)Stray

JOHNNY WORE BLACK - Walking Underwater, Pt 1

Vždy když zaregistruji, že se větší jméno angažuje v začátcích nově vznikající kapely, tak zbystřím. Nemluvím teď o všemožných projektech více, či méně známých hudebníků, kteří chtějí mít možnost hrát něco jiného, ale o pomoci, předání zkušeností a samozřejmě určitému zaštítění svým jménem, které neznámé kapele pomáhá minimálně u posluchačů, jako jsem já. Tedy u těch, kteří se pídí po každé aktivitě svého oblíbeného hudebníka. Tím velkým jménem je zde baskytarová legenda David Ellefson, který ačkoliv se v roce 2010 opět trvale připojil k MEGADETH, tak se n Více

09.02.2015Diskuse (0)Kropis

KREATOR - Extreme Aggression

Mnoha koncertními štacemi prozkoušená čtyřčlenná sestava KREATOR se rozhodla své další album nahrát v Kalifornii pod dozorem Randyho Burnse a mělo se jednat o intenzivní desku, která by pokračovala v cestě jakou nastínil úspěšný předchůdce „Terrible Certainty“, kde se Němci začali vyprofilovávat jako mnohem techničtější těleso s osobitým thrashovým zvukem. Takže nejen agresivita, dravost a obrovské zanícení, ale i větší důraz na technickou stránku věci a lepší instrumentální výkony. Ještě než  však došlo k realizaci nahrávacího Více

08.02.2015Diskuse (12)Stray

KREATOR - Terrible Certainty

Třetí řadové album německých thrasherů je v mnohém bráno jako přelomové, byť není možná tak oblíbené jako předchůdce. Jednak se zde skupina poprvé prezentuje jako kvartet - přichází druhý kytarista Jörg Trzebiatowski (Tritze), ale znatelný je u KREATOR i přerod ve způsobu vyjádření. A sice od primární divokosti jejich starších děl, k ucelenější a techničtější struktuře nových songů. Album „Terrible Certainty“ stojí zejména na krkolomných riffech kytarového dua Petrozza/Tritze, ale také na Milleho jedovatém hlase, který právě zde doznává své (pro Více