BLACK SABBATH - Paranoid

Ihned po vydání debutového alba počali BLACK SABBATH podstatně častěji koncertovat, než bylo u nich zvykem na sklonku šedesátých let. Tehdy měly jejich performace formu spíše několikahodinových jamů uvnitř malých prostor, což se brzy mělo změnit. Velkou Británii tedy na jaře roku 1970 postihl nálet poslů temnot, jaký nepamatovala snad od časů Olivera Cromwella. V té době ovšem ještě nebylo možné odhadnout, zdali se právě rohatí z Birminghamu (jako nová senzace) stanou z desítek ambiciózně se rozjíždějících hard rockových kapel tou nejtrvanlivější. Ste Více

31.05.2015Diskuse (10)Stray

BLACK SABBATH - Black Sabbath

Vím, že je zcela zbytečné opisovat po tisícídvaasedmdesáté okolnosti vzniku BLACK SABBATH, kapely z Birminghamu, která spolu s dalšími rockovými titány své doby položila základy heavy metalu, nicméně pokud zde chci mít zmapovánu celou jejich diskografii, nemohu se připomínce událostí konce šedesátých let vyhnout. Z dnešního pohledu je velmi dobře, že tehdy v roce 1968 dvacetiletý kytarista Tony Iommi dlouhodobě nevyužil nabídky JETHRO TULL na post jejich kytaristy a dělal všechno pro to, aby postavil na nohy vlastní hodně hlasitě a originálně se prezentu Více

30.05.2015Diskuse (16)Stray

WHITESNAKE - The Purple Album

Když se David Coverdale rozhodne v rámci WHITESNAKE předělat do současných verzí největší vypalovačky, jaké svého času nazpíval u DEEP PURPLE, kapelou, která jej pro svět velkých pódií před čtyřiceti lety vlastně objevila a proslavila, určitě to má i jiné důvody než uctít odkaz slavné kapely. Pragmatický tah, kdy se jen letitá klasika oblékne do modernějších a hlučnějších aranžmá, možná široká fanouškovská základna uvítá, ale já to prostě vidím hlavně tak, že se Coverdaleovi nechtělo do vymýšlení nových skladeb. Navíc když osvědčené songy DEEP PURPLE Více

28.05.2015Diskuse (3)Stray

HELLOWEEN - 7 Sinners

Pětice dostatečně vydováděná na rekapitulačním experimentu „Unarmed“, kde získaly jejich letité vypalovačky poněkud vzdušnější aranžmá a dalo by se říci až popově orchestrální kabát, se vrátila ve vší poslušnosti k tomu, co jí živí především. Návrat k ostrým kytarám a výrazným metalovým refrénům proběhl tedy dle očekávání. Tehdejší HELLOWEEN byli ve svém ranku již natolik zabydlenou kapelou, že jejich vyjadřovací vlastnosti byly předem velmi snadno odhadnutelné. Záleželo jen na tom, jak se jim to které album povedlo a kolik procent skladeb přine Více

25.05.2015Diskuse (1)Stray

HELLOWEEN - Gambling With The Devil

Po několikaletém období hledání optimální formy, které bylo rovněž poznamenáno nutností držet se svého kopyta, nulovým riskem a lpěním na svých speedmetalových kořenech, se to přeci jen německým metalovým legendám povedlo. Album „Gambling With The Devil“ v roce 2007 započalo dnes již osm let trvající etapu silných, kvalitních, avšak na druhou stranu absolutně nepřekvapivých nahrávek HELLOWEEN, které jim vrátily status hvězd vyprodávajících v Evropě velké haly. Pekelné dýně jakoby se prostřednictvím tohoto díla snažili konečně navázat na přetrženou nit Více