LAMB OF GOD - Omens

Další z kapel, jejichž hudbu se vyplatí spíše poslouchat než o ní psát. V čase se totiž moc nemění, ale má imponující groove a laťku rozechvívá poměrně vysoko. O LAMB OF GOD se toho navíc napsalo skutečně dost, dokonce i v souvislosti s Českou republikou. Co asi tak zaujme jejich fanoušky kromě samotného faktu, že vydali další album. Může se jednat o průšvih? Ne! Půjdou z něj do kolen? Ne! Uznale si podupou? Ano! Mohl bych v takových otázkách a odpovědích pokračovat ještě dlouho. Troufám si říct, že v podobně laděném vědomostním testu bych získal minimálně 80 Více

02.12.2022Diskuse (1)Pekárek

THRESHOLD - Dividing Lines

THRESHOLD jsou vlastně takovou „klidnou sílou“ britské, potažmo světové prog scény. Nevím, jak jsou na tom s vírou a jestli by je naše nesmrtelná (zatím) KDU-ČSL vzala do party, ale „Groomovci“ se vždycky nějak dokázali dostat do popředí, ať byl svět modrý, zelený nebo červený. Zároveň ale nikdy nepotřebovali zářit nejblyštivějšími odstíny (možná by rádi, ale osud nepřál), nikdy nevyprodávali arény a ani davy po nich nikdy nešílely. Nicméně každý (dobře skoro každý) proger je zná, tisk o nich píše s respektem a fanoušků mají tak akorát, aby se zatí Více

29.11.2022Diskuse (8)Majk

RUNNING WILD - Gates To Purgatory

Kdesi v heavymetalovém rojišti první poloviny osmdesátých let se na evropské scéně objevila spousta nových kapel, které byly extrémnější a těžší než britské NWOBHM kapely inspirované velikány hardrockových sedmdesátek. To ne že by v roce 1984 tito novopečení zuřivci měli za vzor někoho jiného než legendy předchozí desetiletky, jen tehdy zkrátka začala hektická bitva o zvuk a soutěživost na bázi, kdo rychleji a kdo tvrději. V časech kdy svět již znal severoanglické ďábly z VENOM, kdy se v zámoří zjevily METALLICA a SLAYER, kdy se z šer Více

25.11.2022Diskuse (8)Stray

GRAVE DIGGER - Heavy Metal Breakdown

Čtveřice GRAVE DIGGER patřila na úsvitu heavymetalového vzedmutí v Německé spolkové republice poloviny osmdesátých let k naprosto zásadním kapelám. Čtyři kluci v džískách a kožených bundách, kteří se dali dohromady v průběhu roku 1980, se zprvu nechávali inspirovat hudbou zkušenějších vzorů, ať už britských JUDAS PRIEST či domácích ACCEPT, aby již jako hotová kapela podepsali v průběhu roku 1984 nahrávací smlouvu se začínající firmou Noise Records za účelem nahrávání debutové desky. Jejich heavy metal tou dobou už duněl v plných klubech průmy Více

23.11.2022Diskuse (5)Stray

CANDLEMASS - Sweet Evil Sun

Po vypuštění dvou předběžných ochutnávek v podobě titulní skladby „Sweet Evil Sun“ a „Scandinavian Gods“ jsem byl příjemně natěšen na novinku těchto zasloužilých švédských doomových králů, kteří styl vycházející z odkazu BLACK SABBATH, v polovině osmdesátých let, představili širšímu poli metalových fans. Po důkladném poslechu novinky, která je již třináctým řadovým albem CANDLEMASS, se však nakonec oslava nekoná. Album, z mého pohledu, zůstává po stránce nápadů a energie trochu za očekáváním a působí vcelku unaveně. Od CANDLEMASS samo Více