CHAT PILE - God´s Country

Sápat se v prosinci na obrovitou horu ve Svatém Janu pod Skalou dá zabrat, zvlášť když člověku pulzuje při pochodu do uší zbrusu nový americký noise. Po vcelku pohodlné procházce okolo Berounky jde o hru nervů, kdy se tělo v lesním pařeništi plném hlíny a rozkládajícího listí dostává během dvaceti intenzivních minut ve strmém svahu za hranici fyzických a psychických schopností. Zvlášť pak po té vánoční gastronomické náloži. Jenže ta krkolomná středočeská panoramata za to nakonec přeci jen stojí a i u hudební kulisy vlastně dedukuji trvale Více

29.12.2022Diskuse (1)Stray

ACCEPT - Russian Roulette

Když ACCEPT koncem ledna 1986 opouštěli Dierks Studios v západoněmeckém Somelnu, věřili, že se svou novou deskou, která znovu působila velmi hymnicky a chytlavě, pohodlně navážou na své předešlé a velmi úspěšné etapy. Ty tři měsíce ve studiu totiž strávili pilováním všeho, co hudbu ACCEPT dělalo vždy atraktivní a bojovně ráznou, takže se produkce tentokrát chopili sami a pouze jako zvukového inženýra přizvali zkušeného Michaela Wagenera. Sedmá řadovka „Russian Roulette“ nakonec zní o trochu méně bombasticky než předešlá, i po stránce amb Více

27.12.2022Diskuse (6)Stray

RUNNING WILD - Branded And Exiled

Hamburští jen necelý rok po svém debutu „Gates To Purgatory“ navázali dalším obstojným, avšak nikterak přelomovým heavymetalovým albem, které dostalo název „Branded And Exiled“. Tento odrazový můstek k příštím kapitolám hudby RUNNING WILD sebou nesl mírný vývoj, směsku kladů a záporů v rámci všech specifických vlastností. Předně, kytaristu Geralda Warneckeho alias Preachera vystřídal nový střelec Majk Moti a vydržel na celých pět let, během kterých si získal pevné místo v srdcích většiny fans, naopak rytmika zůstala stejná. Už jenom výměn Více

23.12.2022Diskuse (11)Stray

NIKOL BÓKOVÁ QUARTET - Elements

Absolutní klid a vzpomínky na recenzi, ve které jsem kdysi dávno líčil obrazy všedního dne a dával je do kontextu s poslouchanou hudbou. Vše tehdy získávalo magický ráz, resp. univerzální přesah čerpající z dynamiky mezi bytím a vědomím. Podobný duchovní zážitek mě potkal i nyní. Cédéčko se roztočilo, ze sluchátek se začaly linout první tóny. Následovala příprava nového dokumentu a „odklikání“ několika zapomenutých oken v prohlížeči. Náhle mi před oči vyskočilo video zachycující rozhovor s jednou velmi známou modelkou. Zvuk byl ztlumený, zůstal jen obraz Více

22.12.2022Diskuse (4)Pekárek

AGENT STEEL - Skeptics Apocalypse

Kalifornští AGENT STEEL nejsou sice z pohledu současnosti zásadní kapelou, ale z perspektivy poloviny osmdesátých let patří mezi průkopníky a čelní představitele vysokorychlostního metalu. Jejich první dvě desky jsou stále poměrně dobře hodnoceny žánrovými sledovači a lze o nich říci, že ve své době vydatně napomáhaly k rozvoji heavymetalové scény ve Spojených státech. O něco úspěšnější pokračovatelé kapely ABATTOIR, která představovala americkou odpověď na NWOBHM, si však rovněž nedokázali vytvořit trvanlivější fanouškovskou základnu, což bylo mo Více

20.12.2022Diskuse (3)Stray

GRAVE DIGGER - Witch Hunter

Říkáte, že jste v životě neviděli směšnější cover metalového alba? Máte pravdu. Tahle hrůza, co zdobí obálku alba „Witch Hunter“ od německých GRAVE DIGGER, se možná opravdu nachází na vrcholu pyramidy nevkusu. Je s podivem, že kresba vlkodlaka objímajícího krásku mohla někomu v osmdesátých letech připadat zatraceně potřebná pro zveřejnění. Holt ona pro heavy metal dost specifická doba vešla ve známost nejen spoustou skvělého, ale také prostřednictvím mimořádně trapného a kýčovitého. Přejděme tedy k okolnostem vzniku hudební složky druhého alba west Více