PESTILENCE - Hadeon

Stalo se již leckým nečekané, Patrick Mameli nahrál dle mého se svými PESTILENCE nejlepší desku od časů památného díla „Testimony Of the Ancients“ z roku 1991. Obklopen mezinárodní sestavou zcela nových spoluhráčů docílil vynikajícího výsledku. K tvorbě alba byli přizváni tři další hudebníci: v sestavě těchto holandských deathmetalových legend tedy dnes působí Venezuelec Santiago Dobles (kytara), Slovinec Tilen Hudrap (baskytara) a rumunský bicman Septimiu Harsan. Po trojici návratových alb, z nichž pouze to poslední („Obsideo“) jakž t Více

19.02.2018Diskuse (36)Stray

NAZARETH - Hair Of The Dog

Album „Hair Of The Dog“ z dubna 1975, které se z celé předlouhé diskografie skotské legendy nejvíce vyjímá, zvláště pak když je slyšeno na hutnější hard rock a heavy metal orientovaným uchem, mělo ve své době všechny parametry velké události, jakkoliv NAZARETH z počátku opravdu neměli nic jistého a cestičku k němu si museli poctivě vydřít. Ostatně tahle deska zní fenomenálně ještě dnes, neboť vznikla díky odhodlání jedněch z nejneúnavnějších koncertních psů svojí epochy. Dokonce i jejich pozdější slavní krajané, domesti Více

17.02.2018Diskuse (4)Stray

ROCKMAPA - Rockmapa I

V době, kdy se na sklonku osmdesátých let v okolí české kotliny už poměrně dost lámaly ledy, se československým bolševikům do perestrojky pořád moc nechtělo a tak to i metalová hudba u nás měla dost komplikované. Roky 1988 a 1989 už ale byly i u nás politicky poněkud nakřápnuté, takže režim polevil.... a došlo k zázraku! Vyšel metalový sampler! Výběr, na kterém bylo sedm z osmi kapel metalových, kompilace, která přinesla do výloh supraphonů divoká, křivolaká loga kapel, které ještě pár let či snad měsíců předtím komunističtí pohlaváři vyhazovali z kultur Více

16.02.2018Diskuse (9)DarthArt

BLACK LABEL SOCIETY - Grimmest Hits

Na doporučení některých čtenářů jsem se tedy v uplynulých dnech zaměřil na novou řadovku „Grimmest Hits“ od kapely Zakka Wyldea BLACK LABEL SOCIETY. Se zmíněným souborem jsem se seznámil bezprostředně s vydáním jejich debutové desky „Sonic Brew“ někdy v průběhu roku 1999 a vždy jsem kvitoval s nadšením, jakou mohutný kytarista staví prostřednictvím téhle hudby poctu BLACK SABBATH. Mimochodem debut to byl parádní, o to však horší byl postupný (ne)vývoj vedoucí k určité ztrátě zajímavosti. Zkrátka a dobře, každá další deska Více

12.02.2018Diskuse (5)Stray

TURBONEGRO - Rock´N´Roll Machine

Norská rock´n´rollová smečka, která prorazila již na sklonku devadesátých let, se znovu hlásí o slovo, byť je od prvního okamžiku jasné, že se doba posunula a i muzika TURBONEGRO jaksi pozbyla trochu té své někdejší nespoutanosti a špíny. Jde o to, že se dnes šestice snaží skládat podle určitých mustrů a čerpat z hudební historie, neboť songy mnohdy opatřené klávesovým zvukem osmdesátých let, po vzoru nejslavnější desky VAN HALEN „1984“, se staly jejich aktuální láskou. Ale beru to tak, že kdo si hraje, nezlobí, a navíc tahle póza přístavnímu gan Více