I LOVE YOU HONEY BUNNY - Don´t Look When I´m Changing
Čeští ARCTIC MONKEYS jsou mrtví, ať žijí I LOVE YOU HONEY BUNNY. V dobách prvního alba „Cosmic Radiation Background“ z roku 2018 je často k legendárním kolegům z Británie přirovnávali, a možná na tom něco málo pravdy bylo, ale už tehdy bylo rovněž jasné, že kapela má ambice a zejména schopnost jít vlastní cestou. A na letošním třetím albu se už prezentují jako svébytné hudební těleso s vlastním ksichtem, s jasně viditelným progresem a specifickým přístupem k tvorbě.
Název si tato pražská indie rocková partička propůjčila z filmu PULP FICTION. Rozhodně se ale nejedná o muziku, kterou si obvykle Tarantino vybírá do svých filmů. Sami se hlásí k odkazu ostrovní kytarové muziky, i když vlastně nikdy nebyli typickou kytarovkou. Ve své tvorbě kromě kytar totiž od prvního alba dávali dost prostoru i synťákům a elektronice. Ta se dokonce stala dominantním výrazivem na druhém albu „We Just Had A Wonderful Time“ v roce 2023, které bylo taky velice povedené. Dále zde rozvíjeli svůj styl neprvoplánového indie rocku, umně balancujícího mezi popovou melodikou a více alternativnějšími a avantgardnějšími hudebními konstrukcemi. Hipstersky moderní zvuk, kvalitní produkce, nahrávání v zahraničních studiích se zahraničními producenty, to vše z nich dělalo na české scéně skutečně originální zjev.
Letošní albová trojka „Don´t Look When I´m Changing“ (kluci se fakt vyžívají v těch dlouhých názvech) se zvukově kompromisně potkává na průsečíku mezi prvním a druhým albem. Opět dali více prostoru kytarám, které vybalancovali v ideálním mixu se synťáky a elektronikou. Spolu s vyzrálejšími songy to pak ve finále znamená zatím nejsilnější položku jejich diskografie. Konceptuálně pojaté album mapuje osobní transformaci jednotlivce, který se přes pochybnosti o sobě musí propracovat k sebepoznání a následné proměně v novou osobnost. Nahrávalo se v Brightonu a Amsterdamu, pod producentskou taktovkou britského producenta Stevena Ansella a nizozemského Koen van de Wardta. A musím uznat že zvuk je skutečně špičkový. Ne že by to už u nás doma taky neuměli, ale každé studio má svojí příchuť a barvu, a tady to skutečně zní ne-česky. V nejlepším slova smyslu. Zřejmě i pro konceptuální pojetí alba je stylový rozsah hodně široký. Od přímočarých kytarových vypalovaček, přes soulem načichlé hloubavé skladby, až k tvrdě elektronickým, temně tanečním kouskům. Bordel a hluk, ale i intimní rozjímání, album nabídne skutečně pestrou paletu emocí. Jestli bych měl jmenovat jen jednu kapelu pro srovnání, zvolil bych aktuální FOALS, kteří se dopracovali přesně do podobných mnohavrstvých a zvukově pestrých poloh moderního indie rocku. Ono stylové ukotvení v podobných případech je trochu ošemetné. Kapela se sama označuje za indie-pop-rock, ale její pokusy nabídnout singly do českých rádií ztroskotaly jednak na angličtině (zajímavé, že většina amerických a britských umělců zpívá taky v angličtině…), jednak na přílišné alternativnosti. Naopak zarytí „nezávisláci“ je určitě budou označovat za vyměklé popaře. Všem se prostě nikdy nezalíbíš.
Album otevírá pohodová „Let´s Do It Again“ nesoucí se na sedmdesátkovém vibu, s krásně měkkou basou a rozsáhlými plochami oldschoolových synťáků. Po lehké rozcvičce se pokračuje hodně zostra. „Playground Friends“ je perfektní indie rocková vypalovačka. Překvapivě ostré kytary, dravost, jednoduchá melodická linka, parádní bicí. Jasný hiťas. „Kintsugi“ svým intrem připomene „Songs For The Deaf“ od QUEENS OF THE STONE AGE, pak se ale rozvine do intenzivní a naléhavé indie kytarovky, citlivě doplňované elektronikou a synťáky. Vynikající „Under The Weather“ odhalí další tvář kapely. Temný synťákový základ vytváří zajímavý kontrast s jemně melancholickým zpěvem s nádechem tajemného vyprávění. Křehká „Who We Are“ zaplouvá až do soulových vod, směr určuje hřejivá basa, které sekundují jemné synťáky. Taneční elektronickou skladbou je pak „View Of Mistakes“, lehce připomínající THE CHEMICAL BROTHERS. Tělem klame „Voices In My Head“, začínající sice jako temná elektronika s rapovou vložkou, ale vybuchující do intenzivního industriálního refrénu. „Storm“ si umně pohrává s dynamikou, mění klidnější a intenzivnější polohy a nakonec ještě přidá i noiseové sóličko. Osmdesátkovým feeling stimulovaná „Secret Ploy To Destroy The World“ zaujme skreslenou basou, atmosférickými kytarami a pohodovými vibem. Závěrečná „Faults In My Design“ s posmutnělým nádechem se klidně může označit za baladu. Ženský vokál skladbu příjemně oživuje, synťáková zvuková stěna pak album symbolicky uzavírá.
Pestrost alba může být pro někoho nevýhodou. Pro mě samotného jsou čistě elektronické věci, i když slušné, spíše tou slabší částí kolekce. Je to ale trend dnešní doby a mladé generace, nerespektovat žánrové mantinely, míchat styly, nevázat se k jedné cestě. Co se ale rozhodně povedlo v písních zachytit jsou emoce a zvuková pestrost. Všechny nástroje jsou krásně čitelné a vyvážené v mixu, synťáky znějí neoposlouchaně, elektronika pak zajímavě doplňuje zvukovou koláž. Kapela má cit pro neotřelé melodie, které možná nefungují na první dobrou, když se nám ale při dalším poslechu otevřou, oceníme jejich propracovanost. I LOVE YOU HONEY BUNNY dokazují, že nemají strach ani zábrany posouvat svojí tvorbu neustále dopředu a nadále si drží svůj vysoký standard, co se týče kvality. Ještě musím kapelu pochválit za velmi zajímavý a pro mě i krásný cover alba. Mám slabost pro abstraktní motivy kombinující geometrické obrazce a toto se do mého vkusu trefilo naplno.
14.05.2025 | Diskuse (14) | Tomáš |
![]() |
Štófi | 15.05.2025 11:47 |
pedrosph: Koukám, že budeš pamětník. Když to zmiňuješ, vzpomněl jsem si, že jsem tuto informaci prvně zachytil od Šípa. Danou skladbu jsem nyní našel i na YT. Na desce to snad ani nevyšlo. Stylově mě to moc nebralo, ale slova utkvěla v paměti. |
Widl | 15.05.2025 11:16 |
Jé, jedna malá holka, to jsem jako malej miloval, bylo mi v tý době deset :D Ale nic moc dalšího mě pak už od nich nebavilo. Snad ještě Nezávislá byla dobrá. Ale co mě baví do dneška je Rituál s Csákovou, jen dva singly, na album nakonec nikdy nedošlo. Jasně, rádiovej rokec, ale za mě dobře udělanej. |
Stray | 15.05.2025 08:27 |
Ne, to opravdu nevíme :-) resp. já to nevím, toho interpreta jsem nijak nestudoval. Vím jen, že podobná hudba u mne v devadesátkách vyvolávala silně ambivalentní pocity, včetně ideově obdobné a v mainstreamu usazené LUCIE. |
Tomáš | 15.05.2025 08:23 |
Já to nevěděl, úplně jsem na ten song zapomněl, včera jsem si to pustil, a je to fajn |
pedrosph | 15.05.2025 07:40 |
Mimochodem Kučaj je syn Rottrový, ale to asi víte : ) |
Stray | 14.05.2025 23:10 |
Ještě něco. Ne že by na tom záleželo, ale školní rok 1992/93, tedy u mne čtvrťák na průmyslovce, maturitní rok, byl vlastně první období, kdy jsem si uvědomil, že jsem jako fanoušek metalu a hardn´heavy najednou zcela na vedlejší koleji :-), že se tu za ten rok vyklubalo něco, co lidi kolem chtěj prostě víc. zrovna to byla doba, kdy jsem se zakousnul do kompletací diskografií velkých značek jako Judas Priest, Ozzy Osbourne, Black Sabbath, Kiss, Def leppard apod., půjčovali jsme si céda po škole v cd půjčovně za kapesný a nahrávali to na kazety, zrovna v tom prosinci 1992 mě nějaká holka, o kterou jsem jako docela dost stál, sdělila, že z toho nakonec vlastně nic nebude... a tuhle epizodu budu navždy před ksichtem, kdykoliv si pustím Osbourneovu desku Bark At The Moon. |
Stray | 14.05.2025 22:53 |
V dnešní době věřím, že by si "ty mladý" uměli vlasy daleko lépe naparádit :-), že jsou dneska větší možnosti a zároveň jim asi i víc záleží na dokonalé image. Zvlášť když se furt předváděj na sockách, že jo?:-) Za nás to bylo jinak, většinově se vlasy nijak nedělaly, prostě jsme měly hustý vlasy :-), taks to po umytí nějak vyčesan, vyfenoval a ŠELS. :-) Kdyžs chtěl trochu glamy a cpát to nahoru, taks použil nějaký běžný tužidla. Ale je pravda, že pan bratr strávil ráno v koupelně o trochu dýl než já. Osobně jsem na to sral, stačila image Kirk Hammett 1989 a šlo se do školy. |
Tomáš | 14.05.2025 21:48 |
No já nikdy nevěděl jak se ty velké vlasy dělaly - jestli to byla trvalá, nebo jen fixované něčím. Jen jsem si říkal, že to musí být makačka to takto udržovat. Tehdy jsem měl ještě krátké vlasy, takže jsem si to vůbec neuměl představit. |
Stray | 14.05.2025 21:26 |
Ono to s tím grungem tady vybublalo trochu spozdenim. 1991 byl mezi mladými pořád ještě metalovej rok, pokud to mohu tak nazvat. Někdy na podzim se první lidí teprve dostávali k poslechu Nevermind, jinak se furt poslouchali Slayer, Megadeth, Arakain, Debustrol, Metla atd. 1992 ten byl tak pádě na pade, už nás vytlačovali, ale ještě ne převažovali, furt jsme nosili, jak ty říkáš, velký vlasy.:-) Vyšla nejdůležitější deska Pantery,vale také Countdown to Extinction, DiRT a Angel Dust. Tehdy se to prolomilo. Definitivně ovládli alternativci prostor 1993, tam už jsme neměli šanci, na ruku jím šel i hudební tisk, zbývalo čechrat dál kudrny a v křivacich brblat. |
Tomáš | 14.05.2025 21:14 |
Jedna malá holka - to si matně pamatuji, ale už je to dávno co jsem to slyšel |

