CHELSEA WOLFE - She Reaches Out To She Reaches Out To She...

I v souhrnu celé její diskografie plné temné a pocitové hudby působí novinka „She Reaches Out To She Reaches Out To She …“ jako ambiciózní, žánrově nejednoznačné a od ostatních alb poměrně odlišné dílo. Sedmé studiové album americké zpěvačky a skladatelky CHELSEA WOLFE má všechny předpoklady stát se trvanlivou záležitostí, která s časem bude pozvolna růst a bude ještě po letech upevňovat svůj současný potenciál. Na rozdíl od minulé desky „Birth of Violence“, kde kalifornská valkýra šla naproti folkovému a country prostředí, byť v jejím podání o něco temnějšímu než je obvyklé, novinka působí mohutněji a je plná rozličných vrstev. Deska navíc působí poměrně neuchopitelně a kombinuje s citlivostí řadu příbuzných žánrů jako gotický rock, industrial nebo trip hop. Hodně signifikantní se ukazuje být spojení moderního groovu a elektroniky s decentnějšími kytarovými party.

Producentem první desky CHELSEA WOLFE vydané u značky Loma Vista Records se dle očekávání stal zkušený Dave Sitek, hudebník spojený s kapelou TV ON THE RADIO. Společně do nových písní dostali trvanlivý feeling, který se svým naturelem sice vrací do evolučních devadesátek, ale prvky okoukané od svých někdejších vzorů jako DEPECHE MODE, PORTISHEAD či NINE INCH NAILS na něm CHELSEA WOLFE obohacuje o vlastní pohled na věc a modernější background. Co je zajímavé, že desce předcházelo zpěvaččino rozhodnutí zbavit se zcela závislosti na alkoholu, se kterým údajně koketovala již od teenagerských let a stával se být v jejím životě překážkou. Celé album se tak točí okolo tématu osobního vývoje a růstu, je o vymanění se z vlastního vězení, ze spirály dokola opakovaných chyb a toxických schémat fungování. Tolik také k zvláštnímu názvu nového díla...

Hodně silnou skladbou novinky se ukazuje již úvodní song „Whispers in the Echo Chamber“, temná pocitová záležitost, charakterizovaná plíživým vokálním projevem Wolfe, chaotickými trip-hopovými zvuky a takřka post-rockovým zvukovým pološerem. Byť se o albu dá říct, že je různorodé a dokáže nabídnout i trochu jiné typy skladeb, ty výrazné jednoznačně stojí na obdobných atmosférických prvcích, což je poznat už z dalších věcí, které byly předběžně vypuštěny coby singly již na podzim. Míním tím skladby jako je hypnotická mantra „Dusk“, nebo další dva ponuré a blouznivě atmosférické kusy „Tunnel Lights“ a „Everything Turns Blue“ spadající do ranku alternativního pop/rocku.

Novou deskou jakoby se CHELSEA WOLFE zbavovala nánosů temnoty a zakořeněných výrazových prostředků, které již začínaly v rámci jejího portfolia působit jako určitá klišé. Můžeme tak dílo nazvat startem její nové cesty, které se jeví o něco rozmanitěji než ta dosavadní. O čemž zde vypovídají intenzivnější kusy jako třeba svižnější „House Of Self-Undoing“ s devadesátkovým beatem, která dokáže vnést do materiálu větší porci životního elánu a nových jisker. Uhrančivá se jeví „The Limital“ se svým plíživým naturelem a introvertností vyskytující se zde i přes nesporně chytlavý ráz a refrénové háčky.

Album „She Reaches Out…“ představuje dost možná nejkomplexnější materiál dosavadní dráhy CHELSEA WOLFE. Deska, i přes zachování si jednotné atmosféry, může stran struktur jednotlivých skladeb působit dokonce i rozmanitě. Vše je poznamenáno skvělou souhrou rockových prvků s elektronickými zvuky, písničkářskou dovedností samotné interpretky kombinovanou s hypnotizujícími pasážemi, a utváří tak definici mimořádné souhry celé řady prvků, která až zpětně ukáže svou velikost.