GRAND MAGUS - Wolf God

O švédských GRAND MAGUS už se léta dá říct, že si udržují svůj kvalitativní standard, ale také, že o čemkoliv dalším, nad rámec jejich stylu, moc nepřemýšlí. Jakoby nikdy neměli potřebu vyhoupnout se mezi nejlepší spolky heavy metalu, spokojeni se svým kladivounským soundem a neměnnou textovou náplní odvádějí zkrátka dobré řemeslo. Ale aby o nich kdy někdo řekl, že jsou autory nějaké naprosto fenomenální nahrávky, toho se pravděpodobně nedočkají. Nevím, zdali jim opravdu stačí být ve svém ranku tak trochu popřední a dál si to nedělat složité? O Více

01.05.2019Diskuse (2)Stray

HEIDEN - Země beze mě

Brněnští HEIDEN se za necelé dvě dekády vyvinuli ve velice zajímavé těleso. Osmá řadová deska navíc podtrhuje jejich potřebu neustálého zdokonalování a postupného přibližování se líbivějšímu rockovému módu. Nevím, zdali se dá v souvislosti s novinkou „Země beze mě“ ještě mluvit o post-rockovém hájemství, každopádně kapela odvedla velkou porci práce a za studiové asistence producenta Ondřeje Ježka dala vzniknout materiálu, který může stále ještě oslovit příznivce přístupnější rockové alternativy, ale na druhou stranu si j Více

29.04.2019Diskuse (9)Stray

DARE - Blood From Stone

Postava zpívajícího klávesisty Darrena Whartona určitě není sledovačům hardrockového dění osmdesátých let neznámá. Tento Angličan proslul nejprve coby člen poslední sestavy irských THIN LIZZY, aby záhy, po smrti Phila Lynnotta a následném rozpadu této legendy, položil základy svému vlastnímu bandu, kde zúročil rovněž své skladatelské a pěvecké ambice. Základy kapely DARE byly položeny zhruba v roce 1986, aby se pětičlenný projekt svého debutu dočkal až o dva a půl roku později, kdy jim na jaře roku 1989 u AaM vychází deska „Out Of the Silence“ Více

27.04.2019Diskuse (2)Stray

HARDLINE - Life

Jak už jsem uvedl před týdnem v profilu HARDLINE, tahle původně americká hardrocková kapela se silnou italskou klikou právě v těchto dnech u Frontiers Records vydává svou šestou řadovou desku. Album se jmenuje „Life“ a kapela prostřednictvím nového materiálu navazuje na svou tradici pohodově poslouchatelného melodického rocku. Sice už je dnes italský původ průvodcem každého zúčastněného hudebníka v sestavě HARDLINE, ale hymnický hard rock zaoceánské provenience kapela umí vystavět stejně zručně, jako když v časech debutové a dlouho v dis Více

19.04.2019Diskuse (0)Stray

THE MUTE GODS - Atheists And Believers

Bicman Marco Minnemann byl pro mne hlavním důvodem k nakouknutí do hudební kuchyně trojice muzikantů THE MUTE GODS. Minnemannův talent, známý především ze spolupráce s korunním princem prog-rockového žánru Stevenem Wilsonem, pro mě vždy byl dostatečným lákadlem k tomu, abych se zabýval i jeho činností v jiných hudebních projektech. Marcovým dovednostem sice budu jen těžko něco vytýkat, na druhou stranu nemohu tvrdit, že jsem propadl všem podnikům, pod kterými je podepsán. Například u jazz-fushion instrumentalistů THE ARISTOCRATS dostává jeho hra mnohem více pr Více

18.04.2019Diskuse (4)Subeer

DEVIN TOWNSEND - Empath

Svět kanadského génia Devina Townsenda je extrémně komplexní. Recenzenti na něho mohou nahlížet z mnoha perspektiv. Někdo bude na jeho nových deskách hledat neutuchající proud osudových melodií ve stylu alb „Biomech“, „Infinity“, „Terria“ a „Accelerated Evolution“, někdo progresi, další se zas bude prodírat eklektickou džunglí a objevovat odkazy a pojítka. Sám nevím, jak či odkud vlastně začít. Nejlepší snad bude konstatovat, že „Empath“ opět vykazuje mimořádné kompoziční parametry. Jedná se o obrovskou porci skvělé hudby, složené tak, aby stále bavila. Ačko Více