GRAVE DIGGER - Witch Hunter

Říkáte, že jste v životě neviděli směšnější cover metalového alba? Máte pravdu. Tahle hrůza, co zdobí obálku alba „Witch Hunter“ od německých GRAVE DIGGER, se možná opravdu nachází na vrcholu pyramidy nevkusu. Je s podivem, že kresba vlkodlaka objímajícího krásku mohla někomu v osmdesátých letech připadat zatraceně potřebná pro zveřejnění. Holt ona pro heavy metal dost specifická doba vešla ve známost nejen spoustou skvělého, ale také prostřednictvím mimořádně trapného a kýčovitého. Přejděme tedy k okolnostem vzniku hudební složky druhého alba west Více

19.12.2022Diskuse (6)Stray

POSSESSED - Seven Churches

V případě debutového alba kalifornských krvežíznivců POSSESSED, které bylo vyvrženo z pekelného lůna na pozemský svět pod názvem „Seven Churches“ a to konkrétně v říjnu 1985, se opravdu dá mluvit o zcela prvním deathmetalovém materiálu historie. Co se týče instrumentace, je pravdou, že řada lidí album ještě stále přisuzuje do škatulky thrash metal, ovšem do té doby neslyšený a velmi hrubiánský hlasový projev Jeffa Becerry americkou kapelu posunul, aby se stala předobrazem zcela nového metalového směru, který až o pár let později Více

16.12.2022Diskuse (25)Stray

SODOM - In The Sign Of Evil

Když kvůli získání pozornosti u vydavatelství Steamhammer němečtí SODOM sami realizovali pětipísňové debutové EP, nečekal se okolo tohoto počinu prakticky vůbec žádný rozruch. Nakonec si obskurní materiál „In The Sign Of Evil“ získal doslova kultovní status a brzy se z něho stala klasika old-school black metalu. Tříčlená kapela mladých ochlastů z Gelsenkirchenu zrovna neudivovala muzikantským mistrovstvím a svému primitivnímu kraválu, jehož alfou a omegou se stala satanisticky orientovaná lyrika, vštěpila podobu příznivé reakce na všechny hnusy sever Více

14.12.2022Diskuse (7)Stray

LIVING DEATH - Metal Revolution

Mezi velmi důležité speedmetalové kapely osmdesátých let patřili bezesporu i Němci LIVING DEATH, byť jejich jméno mělo velký zvuk zejména v aktivních časech, protože dnes si na něj vzpomenou snad pouze pamětníci. O této kapele lze říci, že si v polovině osmdesátých let vytvořila svůj vlastní nezaměnitelný zvuk, jenž byl znatelně ovlivňován excentrickým hlasovým projevem jejich frontmana Tota alias Thorstena Bergmanna. Tento týpek se stal poznávacím znamením zvuku kapely a svými táhlými maniakálními skřeky, doplňovanými chraplákem drsným ja Více

13.12.2022Diskuse (8)Stray

HADÍ MORD - Smuteční slavnost

Tak tohle mi při prvním poslechu přišlo trochu laciné. Spojení atmosféry českých trezorových filmů s death metalem se u nás objevuje, myslím, poprvé. Jenže nejde jen o inspiraci, ale rovnou o jakýsi dvouvrstvý mixtape. Máme zde zvukový kompilát myšlenkově zatěžkaných filmových klasik, kterým čas rozhodně neubral, a pak soundtrackovou směsku osvědčených deathmetalových postupů, sloužících jako netradiční hudební doprovod.Po řadě poslechů ustoupil prvotní rozpačitý dojem do pozadí. Celé kouzlo se skrývá v pochopení faktu, že kultovní filmová díla zde nepředs Více