BRUTUS - Unison Life

Je mě jasné, že většina lidí v naší zemi si pod jménem BRUTUS vybaví něco zcela jiného, než představuje hudba tohoto sympatického belgického tria, které na své třetí a dosud poslední řadové desce doslova vyučuje, jak může být rock prostý, funkční a přesto nesmírně atraktivní. Stačí k tomu pouze kytarista, basák a zpívající bubenice s nádherným tklivým hlasem, který dokáže songy mimořádně povýšit a to do sféry duchovního zážitku, a pak navrch samozřejmě spousta nápadů.Když se právě trojice Vlámů z města Leuven - jmenovitě Stefanie Mannaerts, St Více

05.01.2023Diskuse (21)Stray

SOUL GLO - Diaspora Problems

Hardcoreová kapela z Filadelfie vydala v loňském roce své plnohodnotné debutové album „Diaspora Problems“ a to nenechalo řadu lidí chladnými. Sociální kritikou a angažovaností natlakovaná morda nakonec představuje tu nejtřaskavější směs pouliční tvrdé hudby, jaká v současnosti v USA zřejmě vznikla. Dynamické až zběsilé skladby oscilují na hranici snesitelnosti hardcore-punku a občasně do nich probleskují i motivy z hip-hopového ranku. Nejsou to však jen nějaké úhledně řazené skeče, u kterých by jste si řekli, že hudebníci tmavší pleti holt měli Více

03.01.2023Diskuse (1)Stray

TÖRR - Inkvizitörr

Rodinné stříbro nebo rodinná zátěž? Názory na tvorbu pražských metalistů s legendární značkou a logem TÖRR vykazují zhruba podobné rozpětí. Pravdu bych uprostřed ani tentokrát nehledal. Kloním se spíš k pozitivnímu náhledu. Nedráždí mě vazba na region, resp. nechuť ho přesáhnout. Primárně jde totiž o přijetí faktu, že někdo notoricky známý na důvěrně známém půdorysu už řadu let (počítáno od řadovky „Made in Hell“ z roku 2003) natáčí solidní metalová alba pro stabilizovaný okruh domácích fanoušků. Ambice, která, byť vyznívá triviálně, si určitý respekt zaslou Více

02.01.2023Diskuse (12)Pekárek

ZEAL & ARDOR - Zeal & Ardor

Když se před pár lety tvorba švýcarské kapely ZEAL & ARDOR týkala pouze hledačů, „hipsterů“ a posluchačských nerdů, nikdy jsem se nedokopal k tomu jí zkoumat, ale jakmile s třetí deskou jejich jméno začalo rezonovat v obšírnějším poli působnosti a o kapele nadšeně mluvila i média zabývající se spíše metalovým mainstreamem, cítil jsem potřebu něco okolo mého ignorantství změnit. Byl jsem zkrátka zvědav, o co vlastně v jejich případě jde a jak mne výsledek sedne. Jejich třetí a bezejmenná deska vyšla v únoru 202 Více

01.01.2023Diskuse (7)Stray

BAD OMENS - The Death Of Peace Of Mind

Stylové proudy udávající v současnosti směr kariéře amerických BAD OMENS se v mnohém podobají vývoji waleských BRING ME THE HORIZON. Slyšitelný příklon k elektronice, klávesám a naprogramovaným zvukům, stejně jako nápadná odlehčenost skladeb a jejich výrazné zmelodičtění, díky kterému se leckdo zdráhá řadit druhdy metalcoreový soubor dost možná i do rockového ranku, spojuje vlastně aktuální tvorbu obou formací. Letošní novinka richmondských nazvaná „The Death Of Peace Of Mind“ v mnohém slavné Ostrovany připomene, v dobrém i ve zlém. Vrhá totiž d Více

30.12.2022Diskuse (0)Stray

CHAT PILE - God´s Country

Sápat se v prosinci na obrovitou horu ve Svatém Janu pod Skalou dá zabrat, zvlášť když člověku pulzuje při pochodu do uší zbrusu nový americký noise. Po vcelku pohodlné procházce okolo Berounky jde o hru nervů, kdy se tělo v lesním pařeništi plném hlíny a rozkládajícího listí dostává během dvaceti intenzivních minut ve strmém svahu za hranici fyzických a psychických schopností. Zvlášť pak po té vánoční gastronomické náloži. Jenže ta krkolomná středočeská panoramata za to nakonec přeci jen stojí a i u hudební kulisy vlastně dedukuji trvale Více