DEATH - Scream Bloody Gore

Jednoho podzimního dne roku 1983 se v Orlandu na Floridě pravděpodobně věci daly do pohybu. Když výjimečný šestnáctiletý mladík jménem Chuck Schuldiner pilně trénoval kytarový kravál v garáži svých rodičů, hnán touhou, bez potřeby vidiny hmotných zisků, neukojitelným apetitem po zdokonalení a metalovým fandovstvím, měl se metalový svět opravdu na co těšit. Tehdy ani netušil, jaký mohutný kmen vyroste z jeho vlastního podzemí. Veden vizemi přivést na svět tu nejděsivější a nejchorobnější odnož metalové Více

18.05.2019Diskuse (29)Stray

POSSESSED - Revelations Of Oblivion

Vzpomínám si na dobu, kdy jsem poprvé poslouchal památný debut „Seven Churches“, kterým se, konkrétně v roce 1985, POSSESSED nesmazatelně zapsali do metalové historie. Šlo o vůbec první album, kde byl použit hlas tak trochu připomínající pozdější deathmetalový growling. Temný a agresivní thrashmetalový nářez si ve své době nic nezadal s kultovními alby KREATOR nebo SLAYER. Osobně jsem se k té nahrávce dostal až někdy v roce 1990 a sice při masivním zkoumání všeho podnětného v metalové hudbě, valícího se k nám ze západu. Am Více

16.05.2019Diskuse (5)Stray

THE WILDHEARTS - Renaissance Men

Severoanglická rock´n´rollová kapela proslulá v devadesátých letech řízným přístupem nejen k vlastní hudbě, ale zejména i životosprávě, se právě hlásí s novou a nabroušenou desítkou skladeb, majících za úkol vrátit jí někdejší punc nespoutanosti. Navíc je novinka „Renaissance Men“ prvním albem THE WILDHEARTS za posledních deset let. O nabyté chuti reinkarnovat někdejší energii dost možná svědčí i návrat baskytaristy Dannyho McCormacka, který do sestavy patřil v časech prvních čtyř řadovek, tedy nahrávek, díky kterým se THE WILDHEARTS prosla Více

13.05.2019Diskuse (0)Stray

EXUMER - Hostile Defiance

Zvýšená poptávka po thrash metalu už nějaký ten pátek trvá. Stojí za ní jednak kupní síla a nostalgie posluchačů let minulých, většinou dnes již čtyřicátníků, za druhé zájem určitého procenta třeba i výrazně mladších hudebníků-kytaristů a fanoušků letité, ovšem autentické metalové odnože. Uvedený proces podnítil řadu comebacků, které se odehrály i v případě dobové druhé ligy, kam v rámci německé scény svého času patřili právě EXUMER. Jak se stále více ukazuje, jejich návrat rozhodně není chvilkovou záležitostí, za níž by stály pouhé choutky dvou nudících se ta Více

10.05.2019Diskuse (4)Pekárek

PROTECTOR - Summon The Hordes

Asi nikdy nebudu patřit k těm die-hard figurám, které během každého vydání nového alba německých PROTECTOR hulákají, s rukou staženou v pěst a obepnutou povinným stahovákem : „Se hoši, jak já miluju ty vaše sračky!“ Ale není v tomhle mém postoji ani špetka nějaké antipatie, zkrátka jsem se s humpoláckou hudbou téhle německé smečky nikdy nesešel a nezažil při občasném koštování skoro žádnou rezonanci. Respekt v mezích možností zde určitě je, a tak dávkuji velice pozvolna a skromně. Rozhodně si nemyslím, že zanedbanou látku během jejich post-comebackového ob Více

08.05.2019Diskuse (12)Stray

EPILOG - Ancient Ritual

Mladoboleslavské EPILOG sleduji od úplných začátků. Jejich lídr, kytarista Michal Zeman, nesází na revoluci, ale na evoluci, doprovázenou některými revolučními kroky, které se však při bližším pohledu na tuzemskou heavymetalovou scénu jeví být spíše realistickými. Za jeden z nich lze označit angažování pěveckého esa švédské provenience. Po demo epizodě s Charlesem Rytkönenem z kapely MORGANA LEFAY oslovil Michal ne zcela doceněného všudybyla Roba Lundgrena, který se vokálů výtečně zhostil již na minulém albu „Whispers in the Darkness“. Skutečně kvalitních zpěv Více