VANDENBERG - Sin

Čert ať vezme přelétavého a neosobitého žoldáka Ronnieho Romera, zkušený holandský kytarový střelec Adrian Vandenberg nalezl v Matsu Levénovi skvělého hardrockového pěvce. Kapela VANDENBERG tedy po tříleté pauze pokračuje svou pátou řadovou deskou, přičemž první tři alba vyšla již v osmdesátých letech, v době ještě před kytaristovým působením u WHITESNAKE, zatímco čtvrtá comebacková nahrávka připadla až na pandemický rok 2020. Stejně jako předchozí album, je novinka „Sin“ ryze hardrockovým materiálem. Svým vyzněním však odpovídá spíše americké scén Více

06.10.2023Diskuse (2)Stray

CANNIBAL CORPSE - Chaos Horrific

Pamatuji skvělý rok 1990 z perspektivy patnáctiletého metalového nadšence bez finančních prostředků, který tehdy rovněž začínal vnímat rychle se rozmáhající deathovou scénu. S tím stylem jsem to často (a mnohdy neúspěšně) zkoušel skrz nahrané a různě popůjčované kazety a natrefil tehdy na lecjaké obskurní jméno, jež dnes náleží třeba i žánrové legendě. Kdyby mne však tehdy někdo řekl, že největší deathovou kapelou světa budou jednou CANNIBAL CORPSE, neuvěřím mu. Tehdy bylo těch význačnějších takřka na dvě desítky. Svým způsobem mne začínající Kanibalo Více

04.10.2023Diskuse (2)Stray

POVODÍ OHŘE - Místo odpočinku

Kapela POVODÍ OHŘE coby senzace posledních šesti let na poli tuzemské klubové scény má venku již svou třetí řadovou desku. Album „Místo odpočinku“ vyšlo na počátku září 2023 u Indies Scope, což je třetí vydavatelství v rámci tříalbového portfolia kapely. Bez větších zádrhelů však dílo navazuje na předešlé dvě práce a odhaluje vývoj k vytříbenějšímu písňovému vkladu, kterému je vlastní přímočarost a cit pro detail. S lehce obměněnou sestavou působí band dnes jaksi usedleji, ale také po skladatelské stránce dotaženěji. Songům je vlastní bezprostředn Více

01.10.2023Diskuse (1)Stray

BARONESS - Stone

Po čtyřech letech zde máme novou řadovku od čelních představitelů sludge-metalu a jeho progresivních příchutí. „Stone“ je již šestou řadovou deskou a teprve druhou nahranou v současné sestavě této jinak slušně zavedené kapely ze Savannah ve státě Georgia. Kytaristka Gina Gleason, v řadách BARONESS debutující teprve až u minulého alba „Gold And Grey“ z roku 2018, se stále více sžívá s DNA této kapely a na novince dokonce její doprovodné zpěvy udržují u písní vyšší míru pestrosti a emotivního pnutí, nemluvě o klasicky rockovější výstavbě a srozumitelně Více

27.09.2023Diskuse (2)Stray

BARBARIAN, EURYNOMOS, NUCTEMERON - Live at Thrash Nightmare vol. 9

Letos, stejně jako posledních cca patnáct let, jsem vynechal desítky akcí, které bych si v případě ovládání časoprostoru určitě dopřál. Hodně zabolela zejména další absence na dnes již kultovním festivalu Thrash Nightmare v Písku. Tentokrát mi ovšem někdo nabídl „malou velkou“ náplast. Tím někým mám na mysli domácí label Doomentia Records. Stačilo vyplnit objednávku. Tři vinyly v rámci jedné edice splnily očekávání do puntíku. Vlastně ho ještě překonaly. Kdo má povědomí o standardu a reputaci zmíněného undergroundového vydavatele, neměl by ani okamžik váha Více