WARLOCK - Hellbound

Přes oblaka suchého ledu nebylo v pekelné sluji zvané Zeche vidět na tři metry. Pod pódiem se tísnily stovky odžískovaných teenagerů. První řady hrozily a třepaly hlavama, zatímco na pódiu úřadovala bojovná jednotka s blonďatou, ten den zrovna čerstvě jednadvacetiletou čarodějkou ve svém středu. Teplota neodvratně stoupala nad snesitelnou mez. Vzduchem lítala hromada testosteronu. V oparu potu a cigaretového kouře však budil pozornost zejména neuvěřitelný řinčivý kravál, nad kterým se nesl jako siréna voráchlý hlas oné dívenky. To v z Více

08.12.2022Diskuse (1)Stray

STORMWITCH - Tales Of Terror

Druhé album „Tales Of Terror“ od badenských STORMWITCH platí z mého pohledu za výrazný krok směrem k vrcholu jejich historie. Materiál reprezentuje totiž to nejlepší, pod co se kvintet kdy podepsal (spolu s následujícími dvěma řadovkami). Nahrávce nechybí správně kovový říz, působí velmi dravě, po zvukové a instrumentální stránce rovněž vyspěleji než o rok starší debut „Walpurgis Night“. Písně jsou zde nenásilně a s patřičným vkusem prošpikovány mystickými příběhy ze středověku a jejich temná strana má punc pohádkového dobrodružství. Albu Více

07.12.2022Diskuse (3)Stray

VENOM - Possessed

V souvislosti se čtvrtou řadovou deskou severoanglických pekelníků z VENOM se často mluví o počátku kvalitativního ústupu. Pokusím se zde však album popsat v rámci dvou linií. Z objektivního pohledu tomu zřejmě tak opravdu bude, ale z čistě subjektivní perspektivy, vyjadřující můj osobní vztah k této nahrávce, to slyším zkrátka trochu jinak. Po skladatelské stránce legendární trojice Cronos (vl.jm. Conrad Lant - řev, baskytara), Mantas (Jeff Dunn - kytara) a Abaddon (Antony Bray - bicí) na jaře roku 1985 nepřišla se s Více

04.12.2022Diskuse (8)Stray

JOURNEY - Frontiers

Čas a pohyb v něm jsou relativní, světlo zůstává věčné, připravte se, přesun na počátek roku 1983 začíná. Vzpomínky na etapu nahodilých lásek k dívkám v excentrických účesech, s výraznými šminkami a oděvech se vzorem leopardí kůže zde naplno ožívají. Fantazie maká na plné obrátky. Gargantuovský zvuk kláves Jonathana Caina vás brzy upozorní, že jste na místě určení správně. Hned v úvodní, aerobně napumpované hymně „Separate Ways (Worlds Apart)“ máte pocit jízdy po strmých ulicích nočního San Francisca. V odlesku světel aut a neonů vážně čekáte, Více

03.12.2022Diskuse (6)Stray

LAMB OF GOD - Omens

Další z kapel, jejichž hudbu se vyplatí spíše poslouchat než o ní psát. V čase se totiž moc nemění, ale má imponující groove a laťku rozechvívá poměrně vysoko. O LAMB OF GOD se toho navíc napsalo skutečně dost, dokonce i v souvislosti s Českou republikou. Co asi tak zaujme jejich fanoušky kromě samotného faktu, že vydali další album. Může se jednat o průšvih? Ne! Půjdou z něj do kolen? Ne! Uznale si podupou? Ano! Mohl bych v takových otázkách a odpovědích pokračovat ještě dlouho. Troufám si říct, že v podobně laděném vědomostním testu bych získal minimálně 80 Více