1 8 9 10 11 12 13 14 199

GODFLESH - Purge

Vlastně až do dnes jsem se s hudbou GODFLESH míjel a to jsem kapelu zaregistroval již v roce 1992, kdy jsem v jednom zahraničním metalovém časopise zahlédl článek s fotografií, na které se nacházeli dva podivíni, svými detailními pohledy hypnotizující objektiv fotoaparátu, jakoby pomocí telepatie vábili na svůj ponurý metal s industriálními prvky. Několikanásobný poslech jejich letošní novinky „Purge“ je však nyní za mnou a já mám konečně více jasno, kam letitý britský band, proslulý mimo jiné i naprogramovanými bicími, vlastně zařadit. Více

19.07.2023Diskuse (1)Stray

ASMODEUS - Pobřeží královny Marie

V případě klatovských ASMODEUS se jeví ona šestiletá pauza mezi alby zcela oprávněnou a vlastně i nutnou, neboť jejich díla jsou vždy pečlivě a do detailu připravovaná, mají vesměs vrstevnatý naturel a tudíž dokáží okupovat mysl posluchače v dlouhodobějších časových intervalech. V jejich výrazu se koncentruje směs umělečtějších forem thrashe a heavy metalu, navíc prezentovaná s potřebným muzikantským know how. Přestože jsou ASMODEUS metalovou kapelou staré školy, vždy dbají na to, aby každé jejich dílo znělo aktuálně, což na Více

17.07.2023Diskuse (8)Stray

NECROCOCK - Tafelmusik/ Das Hauptgericht

Jídlem utlumené bipolární šílenství už mi nějaký čas rozechvívá ušní bubínky. Odstup byl nutný. Vysvětlím. V předstihu zveřejněná skladba „Carne Diem“ totiž udeřila silou převelikou. Oslava chutného masíčka dostala v hudebně-vizuálním pojetí Necrococka až hororovou podobu. Přes spoustu temných tónů a podtónů jde o totální hit, aspirující na jednu ze skladeb roku. Očekávání byla tudíž obrovská. Když mi však přistálo ve schránce cd a celou kolekci jsem si v klidu poslechl, dostavilo se mírné zklamání. Zdálo se, že další neotřelé téma, trefně uvedené výtvarnou Více

14.07.2023Diskuse (7)Pekárek

POVODÍ OHŘE - Dva trámy na kříž

Se svou druhou deskou „Dva trámy na kříž“ jsou západočeští POVODÍ OHŘE již pevně ukotveni nejen po obou březích řeky, jež jim dala název, ale celkově na naší současné klubové scéně. Byť tahle nahrávka vyšla u komunitního vydavatelství Naše hudba na počátku období pandemie, konkrétně hned v roce 2020, kdy nebylo možné vystupovat a kapela dílo tak nemohla koncertně propagovat, jsem přesvědčen, že ani v době temna nezapadla a spousta lidí si k ní beztak našla cestu. POVODÍ OHŘE na ní totiž potvrdili svou svébytnost i to, že nejde jen o nějaký krátkodechý Více

12.07.2023Diskuse (3)Stray

GAMMA RAY - Land Of The Free II

Existuje jen málo rozumných důvodů, proč se Kai Hansen rozhodl v roce 2007 pojmenovat devátou řadovku GAMMA RAY názvem, odkazujícím na pravděpodobně nejlepší desku jeho navždy druhé kapely. To jméno zní „Land Of The Free II“, a posouzení toho, proč tak náš milý Kai učinil, si dovolím nechat na každém z vás. Přesto, že od „No World Order!“ žádnou nahrávku GAMMA RAY nevlastním, a tak jsem „zemi svobody dvojku“ neslyšel opravdu dlouho a pro účely recenze jsem si ji musel zapůjčit, mé vzpomínky na ni zůstaly téměř stejně čerstvé, jako je menu, kte Více