Boomer Space


Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

1 2 3

 

Valič
16.10.2020 16:44

Nevím, jak to chodí u těch měkčích kapel, ale v rámci extrémního metalu existuje plno případů, kdy ve studiu nahrál kytarista i baskytaru nebo případně druhou kytaru (týká se to mimo jiné některých starších nahrávek Kreator, Death, Pestilence, Bathory nebo Törr). Na obalech to sice uvedeno nebylo, ale samotní muzikanti to po letech v rozhovorech přiznali. Už jsem o tom sem psal minimálně dvakrát, takže se mi to tu nechce znovu všechno vypisovat. Já na tom nevidím nic špatného, ty uvedené důvody celkem chápu (ušetření času ve studiu, nezkušenost nebo tréma nově přibraného člena kapely nebo nečekaný odchod muzikanta těsně před nahráváním desky).

 

DarthArt
16.10.2020 15:56

U těch CITRON to ale byla spíš záležitost bolševické/postbolševické neschopnosti, kdy absolutně nedokázali zkoordinovat výrobu obalu, výrobu vinylu a reagovat na nějaké aktuální dění. I na Radegastovi je na titulce vyfocená neaktuální sestava. U těch IMMORTAL je to jiná záležitost - tam si to pytlíkovali v rámci undergroundu a pokud se nepletu, bylo to čistě jejich vlastní rozhodnutí.

ALICE IN CHAINS - chápu, i když já v těch dvou etapách cítím jasnou kontinuitu. Ten základní kámen je tam Jerry Cantrell a jeho harmonie. Uznávám ale, že na Dinosaurovi a spol. jsou výrazně jiné než s Laynem.

 

jirka7200
16.10.2020 14:57

Imothep : až nyní jsem se dostal k netu a koukám, že už jsi vlastně skoro všechno vysvětlil. Jen mi přišlo, že na rozdíl významu tvé přezdívky "ten, co přichází v míru" jsi zareagoval zbytečně namachrovaně, což podle reakce pravděpodobně zdálo i spajkovi. Vidím však, že ti jde o normální komunikaci, tak to to přičítám nedokonalosti psané formy komunikace, kterou si každý může vyložit podle aktuální své nálady.

Tak jenom telegraficky. Pokud máš rád Badlands, tak to tvé vyjádření obdivu k nim je pro mne hodně "zkryto v překladu".

Jinak diskuzi o Desmond Childovi v kontextu profilu Badlands považuji za zbytečně nafouknutou. V mém komentu na začátku diskuze jsem jen uvedl,že firma doporučovala kapele jeho služby. Já jsem rád, že nebyl přizván do týmu, protože dnes by fanoušci vzpomínali na ty dva chytlavé songy, které by tam napsal, dnes naopak je jejich druhá deska brána jako celek, což já považuji v tomto druhu muziky za přednost. Nikde tu ale nepadnul výrok, že každý producent je skladatel.

Jinak k těm studiovým technikům, či session muzikantům : rovněž tu nikde nepadlo tvrzení, že každý technik zvládne za muzikanta nahrát jeho party, ale že se to občas stane, to je rozdíl. Nemyslím si, že by můj popis byl nepřesný, či povrchní, ale nejsme na stránkách o zvuku, ale o hudbě, takže je na těchto stránkách a v profilu Badlands zbytečně rozepisovat nějaké detaily. Muzikant nejsem, kolem kapel jsem se ale motal a studiového nahrávání jsem se rovněž zůřastnil, takže nemám pocit, že bych si pletl hrušky s dýněma.

 

Imothep
16.10.2020 14:15

DarthArt: Mike Inez nahral s AIC pouze jednu jednu studiovou dlouho hrajici desku a tou je prave stejnojmena Alice in Chains(1995). To co se delo/deje po roce 2005 odmitam akceptovat pod nazvem Alice in Chains a myslete si o me, co chcete(kazdopadne to nepatri do tohoto vlakna).
Jinak cece zalezitosti jako ranna alba Immortal apod(no offense, mam je rad) bych sem asi moc netahal :oD
Pripadu, kdy jsou na desce uvedeni(a na obalu vyfoceni) jini lide je celkem dost i u mnohem slavnejsich(a mozna i zajimavejsich) kapel(mj Kiss), u nas napriklad Citron - Vypustte Psy.

spajk: Zadna omluva neni potreba, myslim, ze se chapeme. Ja mozna trochu zbytecne moc zkritizoval Badlands(ta ocekavani proste byla velmi vysoka, s vedomim co vsechno uz zucastneni meli za sebou), no a tys lehce prestrelil s reakci, stane se. Zadny drama :oD

Jinak ten termin "hardrock for old belly farts" jsem nedavno vymyslel s producentem ve studiu, kdyz jsme tam poslouchali stary Whitesnake(vetsiona jejich tvorby do roku 1983, resp 1984), takze uznavam, ze jako charaklteristicka skatulka se to pro Badlands uplne nehodi, byt tam silne naznaky jsou :oD

Ineze bych drevakem urcite nenazval, je to velmi slusny baskytarista. Ale proste naroky na No More Tears, potazmo muzikanty u Ozzyho obecne byly vzdy vysoke, dost pravdepodobne nad Mikeovy tehdejsi schopnosti.

 

spajk
16.10.2020 12:51

Imhotepe, samozřejmě že nemusíš být režisér, abys mohl kritizovat film. Nechal jsem se trochu unést, to priznávám, prostě mě nadzvedl obrat s hudbou pro pupkatý strejdy. Objevuje se to tu už poněkolikáté a podle mě to vůbec nekoresponduje s hudbou Badlands. Navic mi přijde, že si desku zbytečně natřel, ale ok je to tvůj názor a respektují ho.
Jestli se tě to nějak dotklo a nemohl si z toho spát, tak přijmi mou hlubokou omluvu.

A toho Henycha je docela škoda, se mi zdá, že už dlouho nic neudelal. Mam obě jeho solovky a vinyl John Dovanni, kterej se dnes prodává už za 700 ká.

Tvl Inez. To je takovej dřevák? Nahrál aspon tu prvni solovku Slashe?

 

DarthArt
16.10.2020 11:34

Imothep: Díky za odpověď. S tím Inezem je to dost zajímavé - jenže jak to má posluchač pak poznat? Nahrál aspoň ty desky s ALICE IN CHAINS? :):)

Podobný případ, ale úplně jiného typu, měli IMMORTAL. Na druhé desce "Pure Holocaust" mají na coveru vyfoceného jistého Erika a je uveden i jako bubeník alba, i když na něj nenamlátil ani jedno "bum-prásk". Teď to tahám z paměti, ale tuším, že ho vyhodili ještě před studiem a namlátil to Abbath (doufejme), fotku na obal už ale měli hotovou a nechtěli to předělávat. To si Erik mohl docela gratulovat, bez práce být slavnej. Jinak ale ten člověk pod jménem Grim natočil pár věcí s BORKNAGAR a GORGOROTH, takže něco určitě uměl (no, v případě těch GORGO bych to jako argument nebral :):). Zvláštní story, dát na obal a dokonce na cover někoho, kdo tam vlastně neúčinkuje.

 

Imothep
16.10.2020 11:21

DarthArt: tohle samozrejme mozne je a urcite se to i delo/deje. Ja narazel na fakt, ze ne kazdy producent nebo zvukar(v diskuzi zaznelo presne "studiovy technik") tyhle schopnsti ma(Petr Janda i Milos Dolezal samozrjeme ano).
Pak prichazi chvile pro session stduiove hrace, kteri(casto nekreditovani v bookletu) odvedou proste praci na zakazku(a za penize).

Tech pripadu je celkem dost a i u celkem velkych jmen ... namatkou me napada Mike Inez a jeho "slavne" ucinkovani na desce No More Tears, kde nenahral ani ton - i kdyz v tomhle pripade je to v tom bookletu sikovne zpytlikovano, nicmene spoustu lidi to porad dodnes bere tak, ze Inez je skvely baskytarista a tu desku opravu nahral :oD

 

DarthArt
16.10.2020 11:08

K těm producentům, co nahrávají party za kapely - tohle prý dělal Petr Janda, když dělal Rockmapu 1, aspoň to takhle sám říkal v dokumentu "Motorband: Restart". Že když to dotyčný kytarista nedal ani po páté, už to nevydržel a nahrál to sám (možná mírně parafrázuju, ale smysl zůstává stejný). Pak taky třeba nahrál kytarový sólo ve skladbě "Ukolébavka" od ARAKAIN, ale to byla normální hostovačka, žádný nahrávání "za někoho".

K tomu by mě docela zajímalo - ale bylo by to pro někoho, kdo má přehled o studiové práci - jestli mohlo teoreticky dojít k situaci, kdy dotyčný kytarista nezvládal a někdo ze studia to nahrál za něj, aby se zbytečně neničil nahrávací pás. Je tohle možné? Tuším, že ten pás měl určitou životnost a tak se muselo trochu šetřit, ale to si už opravdu domýšlím.

Že producent nahrával za kytaristy, to se říkalo i Doležalovi, prý tak motivoval kapely ve studiu "a už to udělej dobře, nebo to nahraju místo tebe". Tady je to ale čistá urban legend a ten poznatek mám z časopis "Filip pro náctileté", což asi není úplně důvěryhodné hudební médium :):)

 

Imothep
16.10.2020 10:55

Predem nechapu tolik hejtu vuci me, svuj nazor jsem napsal myslim slusne a vecne. To ze mozna i trochu prisne a nekomu jsem tim pohanel jeho oblibenou kapelu, me sice mozna trochu mrzi, ale ze sveho nazoru zde bohuzel nemuzu ustoupit. Na druhou stranu - vypichl jsem i klady a veci, co se mi na desce libi(byt jich neni mnoho).

Tak to vemem poporadku, snad na nic nezapomenem :o)

spajk 15.10.2020 19:07 : opravdu zastavas nazor, ze pravo na hodnoceni/kritiku maji jen "kvalifikovani hraci/umelci"(co to vubec je?)?
Tohle mi prijde trochu zcestne. Myslel jsem, ze je to tu zine, kde se vcelku sofistikovani lide, co maji "neco naposlouchano"(a toto je pro me urcujici) normalne bavi o tematech a sdeluji sve dojmy. Nerad bych aby se to tu zvrhl v premerovani sulinku - a tehnle postoj: "cos dokazal, ze kritizujes" je prvni stupen k tomu aby se to tam zvrhlo.
Co se tyce Badlands, myslim, ze ani v kontextu doby se nejednalo o nic vyjimecneho. Muzikanstvi a vyraz jsou v poradku, ale chybi silny material, tak to proste je a historie to jen potvrdila. Led Zeppelin, Hendrix - to je vsechno v poradku, vlivy tam jasne slysim, bohuzel uz ne srovnatelnou kvalitu.
A jinak, ja si vazim lidi, co jdou svou cestou, nicmene, jak jsem naznacil: podle meho nazoru se zde zucastnenym nevyplatilo rezignovat na svoji minulost(ano zase se vracim k tem ocekavanim).

jirka7200 15.10.2020 19:59 : klidne se rozepis, kde jsem co pomotal :oD
Nikde jsem nenapsal, ze nemam rad Badlands. Dale zde zminujes veci z tzv zakulisi nahravacich studii, jenze dost povrchne a vcelku nepresne, jako by sis to nekde
precetl nebo slysel od nejakeho mistniho chytraka v hospode. Podavas to stylem "vsichni prece vi, jak to chodi" ... ne, vsichni opravdu nevi. Pokud tyhle stranky sledujes, tak sem chodi hodne posluchacu nemuzikantu.
Takze se nediv, ze tvoje demystifikace mi zpusobuji cukani koutku, protoze to evidentne nejsem ja, kdo to ma pomotane a micha tu hrusky s jabkama :oD

A z tech "vyroku, ktere tu nikdy nezaznely" jsem vypichl pouze jeden(v presnem zneni), ktery, kdyz si srolujes niz tam stale je ... a ejhle, u prispevku od tebe(14.10.2020 17:05) :oD

-------------------------------------------

All: Zaverem bych uz jen dodal, ze Petr Henych je muj dobry kamarad a skvely kytarista. Kez bych byl aspon polovicni muzikant jako je on -
takze me opravdu nemusite brat az tak vazne.

 

Carcass
15.10.2020 21:29

Spájku,kromě Ivana krále žádný jiný cecky rocker nehrál ve větší kapele než IMO 😋

 

jirka7200
15.10.2020 19:59

Já bych se Imothepa zastal. Nemá rád Badlands, to je v pořádku, mnozí zase nijak neobdivují kapely, které poslouchá on. Kdybychom měli všichni rádi stejné věci, tak by to byla nuda.

Ostatní trochu pomotal a komentuje tu různé výroky,které tu nikdy nezazněly. Co se týká různých studiových kouzel, tak pokud je to aktivní muzikant, tak dobře ví, o čem je řeč, i když v dnešní době digitálu je to více o "vyjmout" a "vložit".

 

Stray
15.10.2020 19:42

Jedině snad zahraničí.

 

spajk
15.10.2020 19:40

Fakt? Vidíš no, pišu si poznámku: Přikládat jeho komentům větší váhu :-)
Péťa v Precedens a u Střihavky, tam už není moc prostor jít výš...

 

Stray
15.10.2020 19:27

spajk: haha, já už to fakt nevydržím. Petr Henych je možná srovnatelný hráč, akorát nemá na kontě působení v tak velkých kapelách jako Imothep.:-)))))

 

spajk
15.10.2020 19:07

Imothepe, tys to napsal, jak kdybys byl Franta Janeček americkyho bigbítu. Jestli máš z oboru nějaké zkušenosti, tak se nestyď a aspon naznač.
Protože kdybys byl muzikant úrovně např Petra Henycha, bral by tvoje dogmata aspoň trochu vážně. Rozumíš tomu? Nic ve zlým.
Jinak tu zase posuzujeme desku vytrženou z kontextu doby. Jasně že to dnešním pohledem nebyla zádná stylotvorná deska, ale v době vydání šlo o hudební kometu, která svým syrovym soundem nastavila zrcadlo všem těm natupírovaným klukům z Hollywoodu.
Přestaňte už s těma pupkatyma dědkama, to mě dycky nadzvedne! Deska s jasnym odkazem na Ledzepp a Hendrixe, asi těžko mohla mit nějaké objevitelské ambice. Už se s tim smiřte, že každá deska/kapela tyto ambice ani mit nechce.

 

Imothep
15.10.2020 14:33

add skladatele/producenti/Desmond Child: ono je dobre to umet oddelovat. Desmond Child je pro me spis skladatel(a par excelence), to ze se venuje i produkci neznamena, ze kazdy producent je zaroven skladatel. Tolik asi, jak moc se da zasahnout do skladeb. Autorstvi/spoluatortstvi je pak druha vec, je to dost o dohode. Postup a praxi tady hezky nize popsal v par prispevcich Stray.

Jinak koukam, ze v diskuzi zazniva i par hodne usmevnych urban legends("Když není někdo schopen zahrát svůj part, studiový technik to nahraje za něj")... juuu, to by bylo stuper, kdyby kazdej technik/zvukar takhle bravurne zvladal vsechny nastroje :oD

No a zpet k tematu aneb i ja prispeju svou trochou do mlyna(spis mlynku) jmenem Badlands. Desku(vlastnim jen debut, ktery je ale povazovan za to nejlepsi od nich) jsem si dal schvalne dnes znovu, at to mam cerstve v usich, protoze jsem ji jednak dlouho neslysel a druhak proste cela desetileti trpim tim, ze si z ni nejsem schopen mnoho zapamatovat.
Coz me vlastne privadi k verdiktu/hodnoceni ... ze proste Badlands je dalsi z pravem (polo)zapomenutych kapel, protoze mnoho skutecne hodnotneho nebo chcete li invencniho hudebnimu svetu neprinesli.
Nadupana sestava slibivala mnohe, ovsem vysledkem je vcelku prumerny blues(az street) rock. Pri poslechu se proste nemuzu ubranit dojmu, ze zucastneni vyplytvali potencial na druhoradou muziku ve stylu, ktery navic more kapel ve stejne dobe delalo mnohem lip.
Vyjimkou je streba nadherna epicka zalezitost "Seasons". Nechapu, proc se kapela nesoustredila na takove zalezitosti, namisto dost casto uprednostnovanemu zaprdenemu bigbitu pro pupkaty strejdy.

Secteno a podrtrzeno mi z toho vychazi, ze jde v diskografii vsech zucastnenych muzikantu(a vsichni patri mezi me oblibence) o jedno z jejich nejslabsich ucinkovani/obdobi.

 

Stray
14.10.2020 20:12

jirka7200: OK, rozumím. Skladby producentů, to je téma hodné diskuse. Pokud jsou Poison a House Of Fire pro Alice Coopera dílem Desmonda Childa, tak musím říct, že jde o skvělou práci, protože dědka vrátily do hry famózně a líbí se mi z alba Trash nejvíc, pokud Livin´ On a Prayer nebo něco dalšího špicovního z alba Slippery When Wet, tak říkám také bravo, ale tam bych si spíš myslel, že to jsou songy pana Bongioviho, kterým ve studiu machři vdechli pořádné koule.

 

jirka7200
14.10.2020 19:52

spajk: každej se na to díváme jinak. Píšeš, cituji : "Co na to kouknout optikou, že spolupráce s takovou veličinou může být pro kapelu nejen pocta, ale i životní a profesní zkušenost, která je posune o velký kus dále."

Já mám za svá léta vypozorováno, že mě ty skladby "hitmakerů" z 80/90- tých let u interpretů, které poslouchám, kulantně řečeno neseděly a na albech zabíraly místo. Co si tak vybavuju, tak nemůžu žádnou podobnou skladbu vychválit. To samé platí i o cover skladbách, které tam jsou většinou jen proto, že je tam protlačila firma.

Stray: píšu komentáře u profilu Badlands, takže veškeré mé hodnocení producentů a situace kolem tlaku managementu se vztahuje na ona krizová léta, kdy Badlands působili. Dnes je samozřejmě situace poněkud jiná.









 

Honza H.
14.10.2020 18:23

Diskuse podnětná, spíše to ale taky vidím jako Stray.
V týhle souvislosti jsem si vzpomněl na jednu perličku:
Desmondem (spolu)složenou skladbu House of Fire původně nahráli Bon Jovi v rámci přípravy New Jersey (jako bonus ke slyšení na jedný z reedic), nakonec se ale skladba objevila na Trash Alice Coopera.

 

Stray
14.10.2020 17:42

Ano, Beau Hill je producent asi nejvíce spjatý s RATT. Jsou i případy, kdy producent donesl svou skladbu a kapela ji na album nahrála, to nepopírám, ta skladba byla ale napsána na něho. Tlak managementu, tak tomuto výrazu v souvislosti se současností v rocku moc nerozumím. Byla by hloupost si myslet, že vydavatelská stáj podepíše smlouvu s kapelou, kterou vzápětí nutí do změn a různě jí hodlá ohýbat. To by ji podepisovala pro to, aby ji hned mohla měnit? Proč nepodepisovala jinou? Tohle se asi tak dělo někdy na konci osmdesátých nebo začátku devadesátých let, kdy se měnil posluchačský vkus a vydavatel zjišťoval, že má stáj plnou staromilských kapel, které maj na kontě dvě tři desky, které se přestávaj prodávat. Tak je holt buď vyházel a nebo jim dal nůž na krk, ale že by v dnešní době neprodejů hudebních nosičů vyloženě diktoval změny, to si myslím že neprobíhá, dle mého se na směru ty větší ryby Nucl.Blasti s Nightwish, Sabaton apod. domluví v klídku dopředu, studiovku podpoří i přes nějaké stahovací aplikace, udělaj tomu promo, koncertně to měli ještě nedávno šanci tak nějak vybalancovat a zahojit se. Takže u těch větších jsou nějaké výhledy a plány a ty se plní, něco jiného je v případě menších labelů a menších kapel, kde je ta volnost a tvůrčí překvapivost výraznější.

 

1 2 3

 

 

 

 

TOPlist