Kropis | 01.04.2024 18:24 |
Spajk: Tak bacha ať nejsi zklamaný, já mám za sebou všechny serie :) Podobně namotivovaný jsem byl na začátku taky. |
Pekárek | 01.04.2024 18:14 |
Ressurection Kings |
spajk | 01.04.2024 12:15 |
Jo, dvojka je slabota. Čtvrtou jsem ještě neviděl, protože.... |
Stray | 01.04.2024 11:52 |
Temný případ - po naprosto skvělé první sérii mě ta druhá s Colinem Farrellem přišla trochu nepřehledná, navíc jsem se s mafiánským prostředím uvnitř vším hnusem prolezlého mraveniště Los Angeles nedokázal nějak víc ztotožnit, nebylo to špatné, bylo tam pár výborných scén co zvedly adrenalin, ale na jedničku to nemělo a celkově jsem k tomu přistupoval emočně nezaangažován. Navíc mě sral ten dvoumetrovej vzpřímenej týpek v roli "dobrého" mafiána, co nosil hlavu proklatě vysoko (Vince Vaughn). Třetí série probíhá u mne nyní a jsem daleko víc uvnitř, tohle je strhující, plíživá, vše pohlcující sociální depka - mám před sebou poslední dva díly a vím, že to je lepší a mě bližší než dvojka. |
Stray | 31.03.2024 16:05 |
Ono to tam není nějak detailně analyzovaný, Halford uvedl pár situací, aby vykreslil pointu a zároveň uvedl, že pro něj byli oba lidsky i profesně stejně důležití. Nikdy nedošlo k tomu, že by zbytek kapely stál za jedním a druhého by odsunuli. Ten odchod nebyl následkem nějakého spontánního rozhodnutí, v Kennethovi to muselo bublat hroznou dobu. |
Prowler80 | 31.03.2024 15:50 |
To jsem netušil, podobné publikace již nečtu, díky za info. Osobně to moc nepobírám, jedním z mých nejlepších kámošů od dětství nynější bezdomovec pocházející z velmi sociálně slabých poměrů - otec neznámý, matka pološílená. Čistě exaktně nepatřil KK k zakládajícím členům. |
Stray | 31.03.2024 15:36 |
Stran nerozumění odchodu KK Downinga. Píše se o tom v knize Biblical, kterou jsem právě dočetl. Kapela tuhle věc zakrývala dekády, ale právě kytarová dvojice si spolu v lidské rovině vůbec nerozuměla a pod pokličkou vše bublalo dlouhodobě. Na vině byly údajně rozdílné společenské kořeny - Glen Tipton ze solidně zabezpečené středostavovské rodiny přišel do kapely až těsně před debutem, kdežto KK coby zakladatel pocházel z dělnického prostředí severní periférie Birminghamu. Přestože KK Glenna do kapely přivedl, postupně narůstaly neshody. Tipton byl spíš ten bohorovnej kliďas, kterej toho druhého vysíral svými kecy nad věcí. Rob v knize potvrzuje, že kapela to spíš přehlížela a nebyla na straně ani jednoho, postupně v Kennethovi vše vybublalo v setrvalou antipatii. Po celou dobu nejslavnějšího období o tom nikdo nic mimo kapelu nevěděl, JP vše drželi v tajnosti. Takže tu máme obrázek jedné z největších metalových kapel, jejíž zvuk určuje mimo jiné hlavně spolupráce kytarového dua, a mimo kapelu dekády nikdo neví, že ti dva se opravdu moc rádi nemaj. |
Prowler80 | 31.03.2024 15:19 |
Karol Dobiaš na rozhodčího v 94. roce: "Ty kopyto drevené." |
Prowler80 | 31.03.2024 15:12 |
Stray: Nebudu zde uvádět, kdy jsem viděl JP poprvé živě, zase bys mně vyčetl, že jsem těžil z nějakých výhod.:-) Jo, vstupenky na tu kvaldu s NSR v 85. roce nám sehnal Bóra, kterej byl děčínským odchovancem. Jeho tátoví Bédovi jsme kdys prodali auto. |
Prowler80 | 31.03.2024 15:02 |
Shodou okolností jak Halford, tak Ripper poměrně záhy stiženi následky androgenní alopecie. Tam je pochopitelné, že s tím nelze moc činiti, snad krom nějakého mohutnějšího Eltonáče. Přírodně nazrzlý Halford kdys zachycen s ještě vcelku solidním porostem, Ripper již zde nic moc, ale výkon výtečný. Ta holka, jak se kol třetí minuty směje tomu mávání řepou. I z té krátké ukázky vidno, jak i neznámé americké kapelky byly instrumentálně mnohem zdatnější než jejich evropští souputníci. Tedy podruhé. |
Pekárek | 31.03.2024 14:45 |
Prowler |
Stray | 31.03.2024 14:43 |
V té dávné době jsem o tom takhle nepřemýšlel, nedokázal jsem to nějak postihnout, ale vzpomínám si, že to tam bylo. On Rob v těch pětatřiceti taky působil jinak než dnes, kdy je z něj prakticky takovej sympatickej metalovej děda. Tenkrát tam byla určitě rozervanost ... pro tvůrčí potenciál, image a upevnění umělecké značky prakticky jen dobře. Doporučuji na youtube shlédnout památné koncerty JUDAS PRIEST z roku 1983 - ať už 18.12.1983 Dortmund nebo tentýž rok v létě San Antonio, USA. |
Stray | 31.03.2024 14:24 |
Stran té vizuality, Ripper Owens na mne dělal vždy dojem běžného normálního chlápka, kdežto Halford, aniž bych cokoliv věděl (dokonce jsem ho znal dřív z fotek z Metal Hammeru než slyšel JUDAS), na mne budil dojem osoby, jež obklopuje nějaká zakázaná aura. Nedokážu říct, co to bylo - jestli předtucha chlastu, drog, kultury západu (byl rok 89´ - ještě jsme tam nebyli), zkrátka jsem cítil nějakou temnotu, svobodu, která zde nebyla běžná, nebo jak bych to nazval. Ta temnota obestřela v pátek O2 arénu naplno a rozlila se na pět minut v totálně rudém panoramatu skladby "Saints In Hell"...to jsem si říkal, tohle je ono, zimomriavky. Chlápek ve středních letech co vede nekřesťanský život!:-) |
Prowler80 | 31.03.2024 14:20 |
Item ´87. |
Prowler80 | 31.03.2024 14:17 |
Tomuto jsem kdys říkal QUASIPRIEST ´85. |
Prowler80 | 31.03.2024 14:15 |
Jo, vlastně místy ještě ten Plocica, jenž kdys osloven + J. Neal. |
Prowler80 | 31.03.2024 13:56 |
Stray: To ovšem nikterak nerozporuji, ba naopak, naprosto souhlasím. Barva Halfordova hlasu naprosto jedinečnou, na rozdíl od Ripperovy - jemu podobných témbrů vedu v patrnosti povícero. Jen jsem suše zkonstatoval současný stav stran koncertních schopností. S Halfordem v jistém punktu srovnatelný snad jen Scheepers. Stran Halfordovy podobenky. Prvně jsem JP zazřel ve francouzském časáku BEST, kterej nám z jistejch důvodů chodil normálně do schránky, na podzim 1974. Něco mně na něm vizuálně od samého počátku nesedělo, podobně jako u Mercuryho. V té době jsem nebyl schopen tyto vjemy exaktně definovati, později jsem pochopil zcela.:-) |
Pekárek | 31.03.2024 13:15 |
Cituji z recenze: |
Stray | 31.03.2024 13:11 |
Halford je prostě Halford, tohle nelze obelstít žádnou intenzitou v hlase ani rozsahem. On má naprosto specifickou, velmi krásnou barvu hlasu. Jasně, nepopírám, že stran fyzických parametrů zvuku může Ripper Owens dosahovat vyšší intenzity i rozsahu, ale vždycky tam při touze po matru JUDAS budu mít u jeho podání rušičku, on prostě tu Halfordovu barvu nemá, má tam prostě něco svého, a to něco mě chutná míň.
|
Prowler80 | 31.03.2024 12:05 |
Jó, celkově zdařilá akce. Z mého místa zvuk výborný po celou dobu. Ode mne osobně největší kredit pro Boxe, vždyť právě Gypsy byla jednou ze zásadních skladeb, jež mou duši počátkem 72. roku navždy upsala tvrdé rockové muzice. Skvělej chlápek. Navíc kytarka vod Furcha, což sám ještě slovně zdůraznil. Klobouk dolů před všemi veterány. Osobně nyní u JP velmi postrádám nezaměnitelnou kytarovou práci oné legendární dvojice, jež rozhodujícím způsobem spoludefinovala onu lehce rozpoznatelnou zvukovou marku. Nynější nájemní žoldáci, byť technicky výteční, plnohodnotnou náhradou nikdy býti nemohou, neb hráčsky naprosto zaměnitelní se stovkami obdobných, pročež si osobně pokládám zcela legitimní dotaz. Jsou toto ještě vůbec autentičtí Judas Priest? |