Bluejamie65 | 13.05.2017 09:53 |
něco pro nostalgiky, Inglorious 2017 - druhý díl: http://inglorious.com/index.php |
spajk | 12.05.2017 22:49 |
Otáčím knoflíkem do roku 1989 k tomuto pilíři AOR/melodicrockové scény. Jedním slovem - majstrštyk! https://www.youtube.com/watch?v=odyVyiyb6Wk&t=443s |
Stray | 12.05.2017 12:57 |
Dík. To potěší. V rozpracu jsou Paradise Lost. |
Imothep | 12.05.2017 12:40 |
Stray: nevim, jestli dve az tri stovky domacnosti, ale za sebe musim rict, ze si nepamatuju, kdy naposledy jsem si ta alba vychutnaval tak jako ted, pri cteni Tvych recenzi. Myslim, ze to muselo byt v dobach, kdy jsem je slysel poprve. |
Stray | 12.05.2017 12:14 |
Ano, Záruba je totální profík a myslím, že je absolutní špička i v kontextu světového hokejového komentování. Fascinuje mne, jak dokáže přistupovat ke každému dílu Buly s naprostou chutí a nasazením, bez pochybností. :-) Nezbývá doufat, že si momentálně po čechách dvě až tři stovky domácností pouští stará alba Manowar.:-) |
zdenos | 12.05.2017 10:53 |
záruba je pravej profík, a navíc opravdu sympatak. Nevím, až jednou skončí, těžko bude adekvátní náhrada :) Ps: po skvělý druhý půlce zápasu s Finama včera celkem průser s Norama:)takhe by to nešlo |
Stray | 11.05.2017 18:21 |
Vždycky když sleduju v tv hokej, tak mne napadá, jak ten Záruba musí být proklatě šťastnej chlap, ráno vstane, nemusí do nějaký skurvený nepříjemný práce, ale věnuje se něčemu, co ho absolutně naplňuje a prostupuje celou jeho osobností, což je z jeho projevu prostě vždy hodně poznat, protože je schopnej o každém hráči říct, jen tak mimochodem, pár zajímavostí a ještě sledovat hru. A hlavně ta jeho ohromná chuť, zasvěcenost a touha po stále nových aktualitách. Nějak tak bych si to představoval s muzikou. :-) I když bych asi nebyl ani z 20% tak dobrej a neměl ani 1% sledovanost, ale tohle je přesně wono! :-) Třeba den o starejch MANOWAR a rozebírat to minutu po minutě. |
Bluejamie65 | 11.05.2017 18:02 |
To DarthArt: ale ani sami komunisté v Číně dnes nechápou období Maova kultu osobnosti a kulturní revoluce jako cestu, kterou se má jít dál. Taky mezi brutalitou komunismu maoistického a stalinistického na jedné straně a československým komunismem šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých let je diametrální rozdíl. Che Guevara je z pohledu evropského (teda spíš už jen V4), který považuje za dosažitelnou běžně existující každodenní bezpečnost a zákonnost, čistokrevný terorista. Ovšem v Jižní Americe, kde američtí přátelé svobody hroutí národní ekonomiky mrknutím oka, aby se náhodou nestalo, že zdroje jako voda, ropa, dřevo... budou ve státním vlastnictví, protože stát přece není dobrý vlastník, takže je lepší když se z nich nějaký americký soukromník napakuje... Je jasné, že záleží na okolnostech a dnesu už téměř třicet let po plyšáku nebude na základě reálně prožitých zkušeností vždy možné tvrdit, že každý souhlasí s tím, že pravdy a soudy tohoto typu jsou krystalicky jasné. V našich podmínkách je třeba dobré si najít mezi uprchlíky z bývalé Yugošky pravoslavně - muslimská či jinak smíšená manželství a zeptat se jich, co jim připadalo jako normálnější režim, jestli titovská Jugoslávie nebo současná Bosna, Chorvatsko, Kosovo...(a budeš se svým názorem na komunisty a komunismus nepochopen) V mém případě je to třeba tak, že jako člověk, kterého se ještě plnou měrou týkala základní vojenská služba jsem komunisty z duše nesnášel, připadalo mi absurdní, co mě tam naučili. Dnes si naprosto upřímně myslím, že nic ze svobody, jakou nám poskytuje možnost v podstatě neomezeného kulturního nebo materiálního konzumu, nestálo za to, aby kvůli tomu muselo zemřít přes čtyři tisíce Srbů, o milionech dalších mrtvých na nichž se podílíme přímo, nebo jejichž vraždění poskytujeme diplomatické krytí ani nemluvě. Tzn. jde o úhel pohledu, to, co u nás lidé se zkušeností z doby totáče budou chápat jako nepřijatelné, nebude zase až tak nepřijatelné např. na Kubě nebo v jihoamerických státech. |
DarthArt | 11.05.2017 15:06 |
Imothep: Vždyť já taky Morella (ani Toma, ani Thea :):) nepřirovnávám k Maovi. Jen říkám, že když Morello propaguje komunismus, aniž by musel pociťovat jeho důsledky, je to podobný, jako když studenti v Paříži obdivujou Maa, aniž by museli čelit jeho hrůzovládě. A že kdyby ten i ti trpěli pod pěticípou hydrou, asi by trochu přehodnotili svoje názory a jde tak vlastně jen o jakousi "kavárenskou rebelii". Přijde mi to prostě hloupý, s plnou hubou poučovat hladového, že se musí uskromnit. Ale nic, je to jen diskuse. Mimochodem, RATM mezi mladými lidmi velice zpopularizovali Che Guevaru, a to rozhodně bezproblémová osobnost, hodna následování, nebyla. Takže i takový jenom jakoby poskakování na pódiu může mít konkrétní důsledky. ----- Případ RATM bych s Judas Priest nesrovnával. U JP nikdy nešlo o to, co pak dělal Holland, to bylo prostě selhání jednoho ze členů kapely a s jejich tvorbou nemělo nic společného. U RATM je propagace totalitního a agresivního politického směru naprostý základ jejich existence. I když ta hudba byla v jejich ranku výjimečná, to bez pochyby. ----- Michal David má geniální talent vyrobit melodii vhodnou pro diskotékovou hudbu, o tom žádných pochyb. Jenže ta zhmotňuje pozérství, klišovitost a spoustu dalších věcí, které právě punk zásadně odmítá. Tak je těžký, aby z jedněch úst vycházely oba světy, které jsou tak moc proti sobě. Zásadně proti sobě, tedy aspoň ze strany pankáčů, diskáčům je to spíš jedno. |
Stray | 11.05.2017 10:48 |
Imothep: epická "Pár přátel stačí mít"... je ten docela dobrej song, jo? :-) |
Imothep | 11.05.2017 10:44 |
DarthArt: Tak neni to uz trochu pritazene za vlasy srovnavat Morella(a ted nemyslim vudcova osobniho lekare, hehehe) s Maem? Morello nikomu hlavy nestina, ani k tomu nedava prikazy nebo snad podnety. Ma jinej nazor a i kdyz s nim v zasade nesouhlasim, tak ten kredit za to, jak ovlivnil scenu se mu proste uprit neda a ja to neumim prehlizet(coz teda neznamena, ze bych si nejak zhusta poustel RATM, spis uz vlastne taky vubec). V opacnem pripade by nam ti interpreti zacali dost odpadavat – mj. Faust, Nodtveidt(vrazdy), atd. To bych si vlastne nemohl pustit ani zadny Judas Priest mezi roky 80 – 88, kvuli tomu, za co sedi Dave Holland, atd, atd …. Add Tri Sestry …. mno, kdyz pominu, ze jsou to vcelku fajn lidi, tak posledni, co tam budu resit jsou Fanankovy mimokapelni aktivity(mj. myslim i par textu ke Smoulum, aj), jinymi slovy: tvorba Tri Sester jde velmi slusne receno uplne mimo me. A k dovrseni vlastni diskreditace dodam, ze Michala Davida mam za vyborneho muzikanta/skladatele/aranzera, ktery zcela jiste napsal par songu, ktere bych se nestydel si pustit. To, ze zrejme vetsinu jeho tvorby tvori variance na Italskej kolotocarskej pop, kterej nenavidim je vec druha. |
DarthArt | 10.05.2017 23:21 |
Imothep: Já to moc oddělit nedokážu, no. Prostě poslouchat Toma Morella, jak opěvuje komunismus a přitom se topí v dolarech, zatímco v těch jeho milovanejch komunistickejch režimech chcípaj lidi hlady, to je prostě moc. Jeho hra na kytaru je fenomenální, o tom žádných pochyb. Ale připomíná mi to francouzský studenty v šedesátých letech, pro který byla obrovská móda uctívat Mao Ce-Tunga, zatímco jejich miláček v Číně stínal miliony hlav. Na tejden bych je tam poslal, možná by jim už tak skvělý nepřipadal. Prostě takováhle debilita mě nadzvedává. --- Jinak, od jisté doby vlastně nemůžu slyšet ani Tři sestry. Neodkážu oddělit jedno od druhého - jít na koncert Tři sester a věřit pankáčský texty člověku, kterej píše pro Michala Davida? To bych si prostě připadal jak kokot, kterej se nalepí na každou žvejkačku, kterou ten či onen major label vyvrhne. |
spajk | 10.05.2017 22:50 |
Se mrkni na Sledovani zasilek, kde to vazne. Mně to zas tak nevadi, dnes prislo Fight To Survive. Jedno z prvnich vydani na japonskych Victor z 86 včetně OBI. Dam si to na spaní. |
Stray | 10.05.2017 22:25 |
Spajk: Pacholci. Slíbili, že dojde dneska. Platil jsem 130,- za doporučenej balíček a Valičovi minulej týden za poštovné pro dobírku 180,-, se na tej poště posrali, ne? :-) |
spajk | 10.05.2017 22:12 |
Balíček ještě ne. Snad zitra. |
Valič | 10.05.2017 21:13 |
Stefanos: Na Vendettu raději nic, ale celkem povedenou desku se teď na stará kolena podařilo uklohnit dědkům z Infernal Majesty (https://www.youtube.com/watch?v=pomfsfPdHAM) a gerontům z Blood Feast to kupodivu taky pořád ještě slušně hobluje (https://www.youtube.com/watch?v=th5zmRD2mk8). |
Valič | 10.05.2017 21:10 |
Meres: Debut Body Count jsem si kdysi dávno nějakým omylem přinesl domů z CD půjčovny a těch dvanáct korun dodnes považuji za nejhorší investici svého života. Kdyby u nich tenkrát nepůsobil ten známý rapper, tak po té kapele neštěkne ani pes (možná, že následující alba jsou lepší, ale já nehodlám riskovat další traumatický zážitek). Dojem z podprůměrné hudby moc nevylepšily ani texty, ve kterých se zpívalo mimo jiné něco o tom, že běloši mají zakrnělé genitálie a neumějí je používat. :-) Texty podobných internetů mě nicméně nijak neurážejí, mě spíš ta tématika absolutně nezajímá. Já jsem vyrůstal na vesnici, kde k nějakým pouličním přestřelkám černých gangsterů moc často nedocházelo, maximálně se v hospodě porvalo pár ožralých traktoristů. :-) |
Stray | 10.05.2017 20:38 |
Spajk: Balíček došel? |
spajk | 10.05.2017 19:01 |
Podívejte se na ten film, jak jsem postoval níže. Pak nebudete řešit rok 1992, ale 1986 a kapelu N.W.A. Body Count jsou az druha vlna. Ten film sice produkovali clenove N.W.A. ale je to hodně dobry dokument. |
Bluejamie65 | 10.05.2017 18:36 |
To Meres: není to moje parketa, ale protože jde o nebezpečné texty, tak odpovím - vzhledem k tomu že BC cílí na širší publikum, tak se postupem času snaží jako že o jinou-objektivnější-normálnější perspektivu než je běžná v nižších levelech nebo nějakém více černém gangsta rap gangu, ale i tak je prozrazuje 1992, výběr témat a frekvence konkrétních výrazů. Navíc si zřejmě uvědomili, že texty prvních alb nikomu a ničemu nepomohly, takže na dalších albech je určitý posun a vymezení se do jiné tematické polohy než běžný gangsta rap - třeba v You Dont Know Me (Pain), což ale současně znamená, že v textu té skladby je vysvětleno, o čem tematicky gangsta rap je. A tady opravdu nevím, proč vůbec vznášet námitku nebo se divit tomu, že jsou lidé, kteří takové texty nedokážou snést. Je to obdobné, jako když se někdo nedokáže dívat na naturalistické horory, nebo příliš autentické dokumenární filmy o dějinách dvacátého století. Já osobně největší problém vidím v tom, že Ice-T i Body Count působí jako tzv. Overtonovo okno. Tím, že se tváří jako by jejich pohled byl objektivní, dostali do textů populární a masově přijímané hudby situace a obrazy, které se možná mohly objevit v policejních svodkách nebo krimizprávách jako varování pro konkrétní města či oblasti, ale určitě se neměly objevit jako veršovánka, kterou si přeříkávají či prozpěvují statisíce lidí. |