Pekárek | 14.05.2020 23:51 |
Lord: 96-97 už to podle mě kulminovalo, teda v rámci první fázi:). Ale jak říkáš vždycky něco bylo. ORTHODOX!!:) |
Pekárek | 14.05.2020 23:46 |
Valič: ad progrese jako překážka poslechu. Jasně, death metal nicméně dospěl do určité fáze, kam už se dřív dostal thrash, takže lidi to měli zvládat a také hned zvládali, jako třeba Lord a já:), ale bylo nás míň než svého času posluchačů techno thrashe, protože míň lidí s otevřenou palicí žralo tenkrát metal. Šli jinam. Jen úvaha.... |
Valič | 14.05.2020 23:28 |
Pekárek, Lord VILE: Těch faktorů, které ovlivňují to, jestli se nějaká kapela výrazně prosadí, zůstane celou kariéru v hlubokém undergroundu, nebo se po pár albech rozpadne, je samozřejmě plno (kvalita a originalita hudby a textů, podpora vydavatelství, turné se známějšími skupinami, recenze a rozhovory ve velkých časopisech, image, ale také obaly alb, viz. třeba Cannibal Corpse). Dost velkou roli hraje i stravitelnost hudby pro běžné posluchače. Atheist, Cynic, Disharmonic Orchestra, Gorguts a Pestilence tenkrát doplatili hlavně na to, že dost výrazně předběhli dobu a většina ortodoxních death metalistů na jejich novou tvorbu nebyla vůbec připravena. Ta nejprogresivnější alba zmíněných kapel vlastně docenila až další generace posluchačů. Atheist v nějakém rozhovoru uváděli, že na koncertech k Elements lidé u nových skladeb většinou jen nechápavě zírali a nevěděli, jak mají reagovat. Cynic zase tvrdili, že když hrávali společné koncerty s ortodoxními death metalovými spolky, tak po nich lidi po pár skladbách začali házet věci a pokřikovat: „Jděte už do hajzlu, buzeranti!“ (podotýkám, že v té době o sexuální orientaci některých členů kapely ještě nikdo nevěděl). To, že se ty progresivnější formy death metalu tenkrát setkávali s nezájmem velké části posluchačů (neříkám, že všech), asi nejlépe potvrzuje fakt, že se v podstatě všechny výše zmíněné skupiny po vydání svých nejvíce experimentálních alb na hodně dlouhou dobu rozpadly. :-( |
Lord VILE | 14.05.2020 23:20 |
To Alda: Já osobně jsem s těma ne-ortodoxníma albam neměl problé ani v době vydání.Třeba "Spheres" od PESTILECE jsem prvně slyšel v rádiu u Hanzlíka, to už nebylo ale v GUNG-HO.Nevím jak se ta stanice tenkrát už jmenovala.Hned se mi to líbilo a už jsem objednával MC "Spheres" u M.A.BONA. |
Valič | 14.05.2020 23:03 |
DarthArt: U těch Holocausto nešlo ani tak o název kapely, jako spíš o obal a texty jejich debutu Campo de Extermínio z roku 1987, které obsahovaly naturalistický popis zvěrstev páchaných v německých vyhlazovacích táborech. Skupina se tenkrát obvinění z nacismu a antisemitismu bránila tvrzením, že svými texty chtěla pouze vyjádřit své hluboké znechucení všemi popisovanými událostmi, ale vzhledem k tomu, že její členové používali přezdívky typu Rodrigo Führer nebo Valério Exterminator, na promo fotkách na sobě měli trička a pásky se svastikami a jednotlivé strany vinylové verze jejich alba byly místo klasického „A“ a „B“ označeny jedním, respektive dvěma „háknkrojclíky“, jim to samozřejmě nikdo nevěřil. |
Lord VILE | 14.05.2020 22:51 |
To Doctor: Nemyslím si, že zrovna o roce 1992 by se dalo mluvit jako o nějakém všeobecném úpadku metalu, potažmo DEATH METALu vůbec, protože DEATH METAL je přece nesmrtelný!!! Stay ORTHODOX :-). |
Alda | 14.05.2020 22:14 |
no třeba PESTILENCE-Spheres 1993 nebo MORGOTH-Odium 1993 jsem v roce vydání moc nepobral... s odstupem času/dnes si to moc rád poslechnu a je to dobré!!! |
Pekárek | 14.05.2020 22:02 |
*vykašlaly |
Pekárek | 14.05.2020 21:41 |
Těch aspektů je tam po zhruba 1992 podle mého víc, zejména celkový úpadek zájmu o metal. Atheist, Pestilence i Cynic by mohli vyprávět, a to byli u velkých firem. Ty se na ně ovšem vykašlali, hlavně tedy Roadrunner, kteří, ehm ladili novou koncepci:). |
Lord VILE | 14.05.2020 21:23 |
Valič: Ale to je přesně ono.Tebou uvedené kapely vydávaly TY velké firmy - EARACHE, NUCLEAR BLAST, které si mohly už tenkrát dovolit zaplatit si reklamu ( mediální podpora - ROCK HARD, METAL HAMMER, velká koncertní turné v Evropě, USA). |
Meres | 14.05.2020 21:11 |
MEGADETH - Killing is My Business...and Business is Good! (1985) |
DarthArt | 14.05.2020 20:39 |
A co se týká těch kapel, s SS - tam se to používá jako provokace zcela běžně, viz třeba německá punková kapela "SS-KALIERT", což by se správně psal "Es eskaliert" (překlad by byl "Ono to eskaluje") - ti maj metrový číra a miliony pyramid na bundách, to náckové nejsou zcela jistě. |
DarthArt | 14.05.2020 20:33 |
Valič: |
Mauglí | 14.05.2020 20:24 |
Venom Inc. - Avé (2017), i tahle s naprogramovanýma bicíma, ale jede to sakramentsky :-) |
spajk | 14.05.2020 19:35 |
FLIES ARE SPIES FROM HELL - Final Quiet (20) |
zdenos | 14.05.2020 18:58 |
SAMAEL - Hegemony (2017), no - fakt jedna z jejich nejlepších desek. A pro mě i jedna z nej desek toho roku |
Valič | 14.05.2020 18:51 |
Lord Vile: Pokud se budeme bavit čistě o undergroundu, tak ty kapely samozřejmě v té době své fanoušky měly a věřím tomu, že odezva na jejich ranou tvorbu byla z jejich strany hodně pozitivní. Měl jsem na mysli spíš jejich popularitu u širšího publika, která se podle mě nedala srovnávat třeba s Entombed, Dismember, Hypocrisy, Edge Of Sanity nebo Dissection (ale možná se pletu). Nedávno jsem na Youtube viděl rozhovor s Demilich, ve kterém jako důvod svého tehdejšího rozpadu uváděli nezájem posluchačů. V době, kdy se dostával do popředí zájmu severský black metal, prý hráli nějaké společné koncerty s Beherit a většina návštěvníků jejich vystoupení naprosto ignorovala. Nespithe je samozřejmě v rámci žánru geniální nadčasové album, které se v současnosti zaslouženě umísťuje na nejrůznějších webových stránkách v žebříčcích nejlepších death metalových desek všech dob, ale řekl bych, že v těch devadesátých letech to byl spíš "skrytý klenot" pro znalce scény. |
Lord VILE | 14.05.2020 18:13 |
To Valič: Kapely CONVULSE, DEMIGOD, DEMILICH, měly velký ohlas už i na svých demáčích.Už demo "Unholy Domain" od DEMIGOD z roku 1991 byl řádně brutální kopanec, který byl nasledně na debutu dotažen k naprosté dokonalosti!A to těm "cápkům" (některým) nebylo v té době ani 18 let :-)Ono šlo spíše o špatnou distribuci malých vydavatelství. |
gotta | 14.05.2020 17:39 |
Jednu dobu jsme s kámošema dost HC sjížděli. On si dost tykal s thrashem, který byl pro nás ten hlavní proud:) Hlavně americké party z NY byly supr. Sick Of It All, Madball, Gorilla Biscuits, S.O.D... Dost jsme chodili i na domácí ug akce. Dodnes vzpomínám na parádní pokec u baru s Mariem Feinbergem z Narvan na jedné takové. Dneska už tu scénu vůbec nesleduju, ale když vidím na Brutalu třeba Terror nebo ty Sikovky tak si to většinou užiju. |
Flooder | 14.05.2020 16:11 |
The Misfits jsou/spíš byly horrorpunk kult, ale radši mám éru s Michalem Gravesem, než Danzigovu. |