Boomer Space


Diskuse ke článku : BLACK SABBATH - Black Sabbath
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 


 

DarthArt
09.12.2015 12:25

666 %. Všechno v jednu vteřinu, blesk z čistého nebe! Nová kapela, nový styl, nová epocha! Kapela Black Sabbath, deska Black Sabbath, skladba Black Sabbath! Chtěl bych být na místě tehdejších fans, kteří si museli po položení na gramofon totálně sednout na prdel! Téměř všechny skladby geniální, nahraný za den (!!!) a je v tom nehorázně víc temnoty než dnes dokáže zplodit celý Norsko, Florida, Stockholm a Polsko dohromady! Za mě (i vhledem k okolnostem doby) jeden z nejsilnějších okamžiků v hudbě vůbec!

 

Stray
01.06.2015 22:11

Imothep: Však já to neberu jako buzeraci, podobnou účast v diskusi vítám.

 

Valič
01.06.2015 16:36

Na vzniku toho jejich typického zvuku měl možná v začátcích trochu podíl i Geezer Butler: "Back then the bass player was supposed to do all these melodic runs, but I didn´t know how to do that because I´d been a guitarist, so all I did was follow Tony´s riff. That made the sound heavier."

 

Imothep
01.06.2015 16:24

Valič / Trey: coz v podstate neodporuje ani Strayove, ani moji verzi. Debut a Paranoid byly ve standard ladeni a nasledna podladeni byla spis zalezitost jednotlivych skladeb nez celych desek jako celku(ale nebudu se hadat, nemam osobne overeno). Kazdopadne at bylo driv vejce nebo slepice, tak se mu podarilo vytvorit novej hutnej sound a zaroven se mu o dost lehceji hralo(protoze stale pouziva(l) slabsti tloustky strun).

 

Trey
01.06.2015 16:17

No dlouho je silné slovo, ale pokud mě paměť neklame tak podladili u Master Of Reality a do standartu už se pak nikdy nevrátili (ikdyž s příchodem Dia se opět přiblížili).Ale přesně jak píšeš, to je jenom detail.

 

Valič
01.06.2015 16:10

"In 1974, Iommi told Guitar Player magazine that the thimbles "helped (him) with his technique" because he had to use his pinky finger more than he had to before the accident. Later, HE ALSO BEGAN TUNING HIS GUITAR STRINGS TO LOWER PITCHES, sometimes as far as THREE SEMITONES BELOW STANDARD GUITAR TUNING (e.g., on "Children of the Grave," "Lord of this World," and "Into the Void," all on Master of Reality). Although Iommi states that THE MAIN PURPOSE OF DOING SO WAS TO CREATE A "BIGGER, HEAVIER SOUND," SLACKENING THE STRINGS MAKES IT EASIER TO BEND THEM." (z Wikipedie, jsou tam samozřejmě i odkazy na zdroje)

 

Imothep
01.06.2015 16:00

Stray: vsak ja te za to neprcam, to neni myslene jako vytka. Jen jsem doplnil info. Ve finale je to asi jedno, ale kdyz uz jsi v clanku nakousnul to Tonyho zraneni . . .

 

Stray
01.06.2015 15:44

Imothep: A mám to tedy přepsat nebo myslíš, že je to jedno? :-)

 

Imothep
01.06.2015 15:42

Jen pro upresneni ohledne soundu Tonyho Iommiho viz clanek:"K usnadnění hry nechával struny podlazené, tak aby k jejich rozezvučení bylo zapotřebí mnohem menší námahy."To bude asi nejakej hype nebo mytus, pokud je mi dobre znamo(ano, muzika BS se poji i k mym hudebnim zacatkum), tak BS dlouho pouzivali standardni ladeni. Tony pouze natahoval slabsi struny, m.j. i diky zminenemu zraneni leve ruky. Takze ten typicky sound, ktery pak definoval heavy metal byl spis druhotny produkt.

 

Geronimo01.06.2015 09:51

Valič: jo Středozem v textech a foukačka nejdou moc dohromady :) já jsem ten text vlastně nikdy neposlouchal a to jak zvuk té harmoniky poletuje nad rachotem kytar je naprosto boží :)

 

Valič
01.06.2015 09:05

Rumcajs: Kapela se na tomto albu opravdu teprve hledala a třeba ten Wizard je pro ni dost netypický. Mě se ta skladba nicméně dost líbí a to i kvůli té harmonice (její použití nicméně příliš nekoresponduje s textem, který pojednává o Gandalfovi, tenhle nástroj mi k Tolkienovi opravdu moc nesedí). Výborná je i verze s Robem Halfordem, která se objevila na tributním albu Nativity in Black. Já za nejslabší skladbu považuji coververzi Evil Woman, k jejímuž nahrání je dotlačil jejich manager Jim Simpson (na US verzi se neobjevila kvůli problémům s autorskými právy a byla nahrazena skladbou Wicked World). Výborná je naopak coververze Warning od The Aynsley Dunbar Retaliation, která debut uzavírá. Jen je škoda, že Ozzy zkomolil refrén, který se učil z odposlechu originálu. Správně tam má být "I was warned about you baby..." (z čehož vychází i název skladby) a ne "I was born without you baby...", celý text tím pádem nedává moc smysl.

 

rumcajs31.05.2015 10:34

Tak zde budu ingraciačně souhlasit se Strayem. Debut téměř neposlouchám, i když se na jeho soustředěnější poslech dlouho chystám s tím, že jsem jej přeci musel nedocenit, když jej spousta lidí uvádí jako jednu z nej, ne-li vůbec nejlepší, desku v diskografii BS. Vždy mi přišla taková nekompaktní, ten sound tam sice je, ale neobjímá semknutě všechny songy, zvukově je deska ještě roztříštěná a jde cítit, že tehdy BS ještě teprve dopilovávali svůj styl, když se zde objevují blues načichlé věci (harmoniku v The Wizard dodnes nechápu) nebo psychedelie v závěru desky.Nicméně N.I.B. a hlavně titulní mrda jsou vskutku kultovní věci i když..., demo verze Black Sabbath z The Ozzman Cometh bez přidaných efektů na mě působí ještě magičtěji a tíživěji. dost naposlouchaný.

 

Stray
31.05.2015 10:25

Já jsem se snažil bodové ohodnocení posadit tak, aby odpovídalo mému vztahu k albu v rámci celé dlouhé diskografie - tedy že 10 jiných řadovek BLACK SABBATH považuji za (minimálně o 10%) zdařilejší alba než je tento debut.

 

Valič
31.05.2015 09:09

Otázkou je, jestli má vůbec smysl snažit se tak zásadní a přelomovou desku, která stála u zrodu hned několika hudebních žánrů, nějak objektivně bodově ohodnotit. Já bych dal 100% už jen za geniální titulní skladbu. Mimochodem, ta budova na obalu je opravdu vodní mlýn (http://en.wikipedia.org/wiki/Mapledurham_Watermill) a ta žena před ním je skutečně záhadná. Ví se o ní pouze, že se jmenovala Louise a to také není úplně jisté.

 

Stray
30.05.2015 22:30

Kropis: Mám se snažit odpovídat? :-)Pro mne je debut třetí nejslabší deskou jakou u BS nazpíval Ozzy. Za ní jsou jen "Never Say Die" a "13", proto přiměřených a velmi pochvalných 80%.

 

Kropis
30.05.2015 22:18

Jen 80 %? Tady bych se vůbec nebál dát 100 %. Polovina alba jsou kultovky, které všechny nadcházející metalové hvězdy s hrdostí přebíraly do svého repertoáru. Já to album s Ozzym mám asi nejradši, pak už Dio a to je jiná kapitola...

 


 

 

 

 

TOPlist