Boomer Space


Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 


 

MARTIN MORAVCIK
23.09.2021 20:43

Ahoj na pisanie recenzii nie som ten pravy, ale 70% sa mi vidi malo. Z mojho pohladu patri medzi 3 najlepsie. /Fate of Nations, Mighty Rearranger/

 

prasezlesa
09.08.2016 17:45

Reaguju na to, co píšeš při osobní konfrontaci, ne na články obecně, ty čtu proto, že to může rozšířit obzory a baví mě to. Někde třeba vidím, že jsi napsal nějakou informaci, já mám jinou, tak si ji ověřím, a třeba zjistím, že jsem se doteď pletl. Atd.Nikde není psaný, že Foxtrot je umělecky lepší deska. Ale nikde ani není psaný, že se to má posuzovat podle komerčního úspěchu. Ale co si budeme namlouvat, Foxtrot prostě umělecky lepší deska je. To je prostě něco, co se nedá vysvětlit. Nebo dejme tomu, že třeba je umělecky upřímnější (méně zaměřená na něco/někoho) a zajímavější.

 

Stray
09.08.2016 17:19

prasezlesa: Nevyhovuje ti moje psaní, prostě nechoď... co jiného na tohle říct? Snažím se tam dát i okolnosti vzniku a souvislost s dobou, s nastavením tehdejších lidí. Prostě mne baví ten společenskej kontext díla a odezva. Kde je psaný, že Foxtrot od Genesis je umělecky lepší deska než Slippery When Wet od Bon Jovi?

 

prasezlesa
09.08.2016 16:47

Strayi, to tvoje škatulkování hudby do s hudbou nesouvisejících pojmů prostě nemůžu. A úspěchy alb bych se neoháněl. To nic neznamená, tak se kvalita hudby posoudit nedá. Kdyby všichni skočili z okna, taky z něj neskočím. Chce to úplně odfiltrovat názory druhých, odmyslet si jakýkoliv kontext doby, a posuzovat čistě nahrávku. To stačí. Nahrávka sama o sobě řekne, za co stojí.

 

Bluejamie65
08.08.2016 20:26

Ano je, v podstatě všechna od něj jsou megapopulární ačkoliv to nechápu, ale duch z Trick of The Tail a Wind of wuthering je na Feedback86. Taky to jde mimo mě, jen zřejmě s tím rozdílem, že jsem všechna ta alba (nebo i více než jedno album) zkoušel a až teprve potom jsem si uvědomil, že to jde mimo mě.

 

Stray
07.08.2016 22:54

Co z toho obstojí ve zkoušce času netuším, protože mě ty věci nezajímaj. Jde to úplně mimo mne. Ale "So" od Petera Gabriela je přeci hodně úspěšné a známé album?

 

Bluejamie65
07.08.2016 17:08

To Prasezlesa: ale vznikl tak u mě ten pocit ponorkové nemoci + stejně ale vše vydané pod jménem Genesis je ok (jediné, co vynechávám je Duke, a We can´t dance poslouchám jen občas)To Stray: Mike + The Mechanics, Steve Hacket - Feedback86, Peter Gabriel - So, Phil Collins - But seriously - co z toho obstojí ve zkoušce času:-)

 

Stray
07.08.2016 15:17

prasezlesa: Tak je jasný, že Hackett z GENESIS byl vždy osobitým kytaristou. Když ti v kapele zůstane klávesák, basák a bubeník co zpívá, pak je asi logický, že se nezačne s bezútěšným prog-rockem postaveným na kytaře. Dle mého Hackett odešel právě z důvodu osobních neshod s novým směrem kapely, kytara byla u mnohých brána jako něco přežitého (trend se opakoval v půli devadesátek a podruhé nyní). Ti tři to dle mého chtěli posunout víc mimo kytary (byla závěrečná čtvrtka sedmdesátek - trend velel zjednodušovat, taneční hudba, ale i pouliční kultura např.punk slavily boom), což ještě víc potvrdily osmdesátky, kdy hlavní krédo bylo udělat nosblesně znějící, na klávesách postavenou a co nejsnáze poslouchatelnou dospěláckou desku. Koho zajímaly zájmy nějakých knihovníků a kosmických snílků? :-)

 

aselzesarp
07.08.2016 14:50

And then there were three ale nebylo po odchodu Gabriela, to ještě byli čtyři, tři zůstali po odchodu Hacketta. A to právě nejvíc změnili zvuk - vypadá to tedy, že pro ně nebyl stylotvorný pouze Gabriel, ale z velké části i Hackett.

 

Bluejamie65
06.08.2016 21:51

On sám to ve svý době vysvětloval tak, že koncerty skupiny jsou pro něho příliš mamutí show, což už on nechce a přeje si prožívat hudbu a koncerty civilněji... (což jsem mu ale moc nevěřil). Pozdější novinářští šťouralové to vysvětlovali tím, že chránil svůj vztah k rodině tím, že se vyvázal z povinností ke skupině,aby s nimi mohl být. Já sám jsem to bral spíš pod dojmem And then there were three bral jako výsledek ponorky... což ale stejně nejspíš neodpovídá realitě, byl to můj pocit z názvu a písniček ¨toho alba. Jak už jsem ale někde napsal, tím, že jsem jeho i Collinsova alba přestal sledovat jsem se na ně už pak nijak nezlobil

 

prasezlesa
06.08.2016 21:07

Jakou máš teorii?

 

Bluejamie65
06.08.2016 20:46

Tak jednu teorii mám, ta ale určitě neodpoví na tvou otázku. Ti kdo začali po jejich odchodu na sólovou dráhu jásat a ujíždět nad tím, jak skvělé je mísit rock s popem a word music, případně jiným humusem, určitě psaní recenzí na dřívější alba Genesis brali jenom jako práci, takže jim pak ani nedošlo, jak propastný ten rozdíl je. Pro mě osobně v tom peníze hrály jen tu roli, že jsem zase já naopak nedokázal pochopit jak někdo za druhé a další solovky obou může dát třeba 500 nebo víc kč....

 

aselzesarp
06.08.2016 19:08

Bluejamie65: Ale tohle není o stylu, to je o tom, že Collins a Gabriel začali místo promyšlené, krásné, inteligentní hudby, hrát totálně vlezlé popové sračky. Podařilo se ti aspoň vytvořit si nějakou teorii, proč to udělali? Já to pořád nechápu. Šlo jen o peníze?

 

Bluejamie65
01.08.2016 16:59

To je mý stanovisko k tý otázce "prát se nebo neprat". Vyřešil jsem si to už kdysi dávno právě nejspíš díky Gabrielovi a Collinsovi. A od těch dob mám trochu klidnější život...

 

Stray
01.08.2016 16:45

Snad budeš žánrově konečně uspokojen tento týden, sleduj stránky od středy! :-)

 

Bluejamie65
01.08.2016 16:17

Je to trochu od věci --- Peter Gabriel, Phil Collins, Fredie Mercury, Richie Blackmore, Robert Plant ... jsou jasné důkazy toho, že jsem věrný žánrům, ne osobnostem. Vždy když přemýšlím nad tím, zda se "s ní prát" nebo neprat, si představím to, že bude veškerý éter a internet zaplaven těmi styly, co jsou na takových sólových nebo pozdních albech a udělá se mi šoufl, jakkoliv věřím ve svobodu člověka se rozhodnout skončit nebo začít s čímkoliv a jakkoliv řemeslně dobrá ta alba mohou být... aneb jak říká jeden můj oblíbenec vot eto out end andrground...

 


 

 

 

 

TOPlist