WITCHCRAFT - Legend

Další prověřená věc z velmi početného zástupu současných skandinávských retro partiček, která má již nějakou tu sezónu zaděláno na velmi dobré jméno u všech sledovačů evropského metalového undergroundu. Doom/ stoner metalová kapela WITCHCRAFT je právě z těch, jenž opěvují odkaz stařičké birminghamské školy z doby ranných sedmdesátek a jejich letošní albový zápis nazvaný „Legend“ je celkově jejich čtvrtým albem a zároveň prvním vydaným u velké německé značky Nuclear Blast.

Ve stylu WITCHCRAFT tedy nalezneme jak prvky hard rocku s přesahem do psychedelie, garážový stoner rock, ale rovněž hutné riffy ve stylu ranných BLACK SABBATH. Bohužel však v jejich případě tohle všechno působí tak nějak ředěně a na půl plynu, což je pouze můj osobní pocit, který při poslechu jejich tvorby nemohu zahnat snad ani na desátý pokus. WITCHCRAFT jsou kapelou, která nemá skoro žádné charisma, což tvrdím navzdory uvědomění, že jde o kapelu, která už má leccos za sebou a své kvality již ukázala. Ať poslouchám novinku sebevíc, nikdy si z ní téměř nic nezapamatuji. WITCHCRAFT jsou pro mne zkrátka kapelou, jakých na světě můžou běhat desítky.

Jejich kytary duní a brumlají si tak nějak nenápaditě, bicí znějí jak z celkem solidního demáče a zpěv je tuctový a bez jiskry, takže možná celé jádro problému vězí právě u něho, neboť považuji právě zpěváka za nejdůležitější post v sestavě rockové kapely. Hlas Magnuse Pelandera na mne zkrátka působí příliš slušňácky, uhlazeně, a tak nějak anti agresivně, jakoby snad onen týpek nebyl ani rockerem (nikdo neočekává píčoviny typu - scream nebo growl), ale pěvcem na srazech nějaké protestantské církve. Dost zjevná je i skutečnost, že nové album vykazuje veliký nedostatek opravdu silných songů, které by se nějakým způsobem z celku vyjímaly.

V porovnání s krajany GRAVEYARD, kteří jsou přeci jen pevnější v kramflecích, více přirození, pouličně špinavý, a tak nějak zvukově neučesaní, dostávají tihle studentsky znějící chlápkové pořádně na frak. Je zde určitě muzikantská kvalita a taky dobrá představa o tom, co kapela chce, ale celkově to celé působí opravdu neškodně. Je poznat, že prostě nemaj odžito! Moderní odkaz hardrockových kapel typu BLACK SABBATH nebo LED ZEPPELIN musí být zkrátka bouře a tu zde nenalézám.