TURBONEGRO - Sexual Harassment

Norská  rock´n´rollová parta TURBONEGRO ještě nedávno seskupená okolo pupkatého, neoholeného a řádně zmalovaného lídra Hanka Von Helvete, patřila po dlouhá léta ve Skandinávii k stálicím tamní rozvětvené scény a k prověřenému folklóru vyznačujícímu se ráznými koncerty, divokými pitkami a sprostotami všeho druhu (nejednou v historii se stalo, že proti členům TURBONEGRO zakročovala tamní policie). Kontroverzní Hank Von Helvete však byl před časem nahrazen novým zpěvákem, Angličanem, jenž přijal přízvisko Duke Of Nothing. Zreformovaní a čerstvým elánem nabušení nespoutanci tedy vysekali v průběhu loňského roku další řadové album nazvané - „Sexual Harassment“, které světu po pěti letech opět připomělo, že rock´n´roll v podání těchto podivných chlápků ze severského přístavu má stále říz.

Obliba TURBONEGRO v hlasitém garáž-rockovém retru a punku je skutečně neutuchající, stejně tak náklonnost k chlastu a rychlým motorkám. Ono jde vlastně doma v Norsku o kapelu číslo jedna pro vyznavače této zábavy. A přesně k tomu také hudba TURBONEGRO po celá léta sloužila. Čekejte tedy znovu vygradované rockové hymny, které svým nájezdem na refrén chytnou bezprostředně a nepustí. K tomu si připočtěte dravost příznačnou pro jejich památnou pódiovou prezentaci, hrubší chraplavější vokál Hankova nástupce a v neposlední řadě časté kytarové vyhrávky evokuující hudbu rockových mohykánů sedmdesátých let jako KISS, THIN LIZZY nebo MOTÖRHEAD, za které je zde zodpovědný jako vždy Knut „Euroboy“ Schreiner.  Jinak ústřední mozek souboru. Myslím, že vrcholné období prožívala tahle parta již před deseti nebo spíše patnáct lety, kdy alba jako „Apocalypse Dudes“ (1998) nebo „Scandinavian Leather“ (2003) zažívala nemalé úspěchy, spojené rovněž s působením Turbonegro u agilního vydavatelství Burning Heart Records.

Novinka, stejně jako vynikající předchůdce „Retox“ (2007), představuje za všech okolností bujaře naloženou kapelu v dobré pohodě, o čemž svědčí album doslova nabušené atraktivními rockovými fláky, mezi kterými jen stěží naleznete slabšího místa. Na druhou stranu nečekejte žádné experimenty, pouze klasické TURBONEGRO fláky. Znovu velmi doporučená záležitost.

Nejlepší songy: „Rise Below“, „Mister Sister“ a „Dude Without A Face“