TOXIC HOLOCAUST - Chemistry Of Consciousness

Americké trio TOXIC HOLOCAUST, vedené blonďatým lídrem Joelem Grindem, se letos dostalo do širšího zorného pole všech sběratelů retro metalové hudby. Vzhledem k tomu, že soubor už funguje nějaký ten rok a nová deska rozhodně není jejich debutem, stalo se tak rozhodně déle, než by to u kapely uctívající stará pravidla žánru thrash, bylo obvyklé. Zejména v současné době, která je tomuto směru velmi pozitivně nakloněna. Kapela z Oregonu má na svém kontě již pět řadovek (včetně novinky „Chemistry Of Consciousness“) a navíc nějaká ta minialba, což stihla zhruba za patnáctileté období vlastní existence. Osobně se však vůbec nedivím jejich velmi pozvolnému získávání pozornosti, protože TOXIC HOLOCAUST rozhodně neplatí za něco, bez čeho by metalový fanoušek nemohl být, takže, byť dnes zájem posluchačské obce o vše zastaralé a tradicionalisticky usazené neochvějně trvá, vydavatelství již nemají co nového lidem předhazovat. Dochází tedy už i na zviditelňování nikterak objevných nebo více přínosných uskupení, jedině tak si totiž mohu vysvětlit skutečnost, že titulní stránky metalových časopisů jsou dnes obsazované podobiznou právě Joela Grinda, šéfa té nejprůměrnější a nejneosobitější thrashmetalové kapely, jakou jsem snad kdy slyšel.

TOXIC HOLOCAUST platí za nejosekanější a nejpřímější vzorek thrashové rubačky jaký si lze v dnešní době zaplavené všemožnými „revivaly“ představit. Nezpochybňuji skutečnost, že to chlapcům šlape, mrskají na vás riffy v bleskovém sledu, což by leckomu mohlo stačit a vyhovovat, bohužel však nepřidávají něco navíc. Hlas Joela Grinda je bezvýrazný, prostě jenom takový hrubý řev a celá nahrávka je prostá jakýchkoliv zajímavostí, fíglů a skladatelských kouzel, které by kapelu byly schopné dotáhnout na vyšší level – dodaly by jí určitý punc nadhledu a muzikantské naděje do budoucna. Tohle je žánrová třeskutost, kterou znám leda tak od těch tuzemských metalových či punkových kapel, které sice bleskově nastoupily hned po Sametové revoluci na panenský terén, ale nakonec své tvorbě nedodali něco navíc. Pokud tedy chcete pouze nějakej „lopatovitej“ thrash metal, budou TOXIC HOLOCAUST vaši, pokud v hudbě hledáte i něco navíc, co stojí nad žánry, pak se jim velkým obloukem vyhněte. Jsou totiž i oproti svým generačním vrstevníkům, jako třeba oproti WARBRINGER, MUNICIPAL WASTE nebo HAVOK, velmi dýchaviční.