THE DRAIN - We, Love, We

Tak tohle se opravdu povedlo. Pražským garage rockerům THE DRAIN vyšla letos u Election Records jejich druhá řadovka (u této značky jde však o jejich debut, neboť ten skutečný debut „Get Back To The Swamps, Death!“ jim vyšel už v roce 2010 u Drug Me Records), která má všechny předpoklady stát se v tuzemských končinách žhavým materiálem pro nadcházející období. Všechny příznivce pouliční a jiné frackovsky nasměrované hudby rozhodně nové skladby potěší.  Album „We, Love, We“ totiž nepostrádá garážovou syrovost, ani  mrouskavé glam rockové popěvky vlastnící potřebný „retro“ nádech. Ostatně právě určitá jemnější melodika z něho dělá povedené dílko, stojící jinak v přímém rozporu s buranským pojetím tuzemského punk rocku.

V hudbě THE DRAIN  cítím jak punk rockové vlivy, tak inspiraci v původní Ostrovní vlně glam rocku sedmdesátých let.  Songy mají sice jednoduší linky, ovšem to vůbec neznamená,  že by byly nějak odfláklé, právě naopak, vše je zde naprosto dotaženo a skladby přes svůj plynulý spád vlastní i nemalou vrstevnatost a nástrojovou bohatost. Objeví se zde několikrát  třeba i dechové nástroje, stejně tak jakýsi pradávný krautově orientovaný elektro sound a samozřejmě taktéž bohaté doprovodné zpěvy,  nacházející se zde někde v prostoru od infantilního kníkání až po heroické vyřvávání. Tyto rovněž nahrávku velmi nakopávají. Zpěvák vlastnící kouzelně afektovaný hlas je rozhodně mužem na svém místě. Jen málo zdejších kapel se může pochlubit takto brilantním vokalistou, který především zabarvením svého hlasu, ale i schopností do něj vehnat nějakou emoci, dodává zdejším skladbám na té správné barové atmosféře. Zde je zřejmé, že v rozsahu kvalita skutečně nevězí. Nikdo ze zdejších muzikantů neprudí touhou po nějaké instrumentální exhibici, právě naopak, přestože je zvuková stránka nahrávky pestrá a skladby jsou do detailu propracované, pořád zde jde o plynulý poslech tří minutových písniček s výrazně melodickou linkou, zkrátka a dobře - maká se ve prospěch songu. Každopádně jde o svěží rock´n´rollový materiál, který si mne dokázal získat svým skladatelským potenciálem, nápaditostí a naprosto ujasněnou vizí, jež je (v našich končinách a v tomto stylovém ranku) plná neobvyklé profesionality.