TESTAMENT - The New Order

Své druhé album TESTAMENT nahrávají v krátkém intervalu po prvotině, a zatímco na debutu „The Legacy“ se ještě novic za mikrofonem Chuck Billy přizpůsoboval vokálním linkám svého předchůdce Stevea „Zetro“ Sousy, pro kterého byl původně celý debutový materiál stavěn, s „The New Order“ už se Chuck představil podle svého a jak nejlépe mohl a uměl. Deska byla opětovně produkována Alexem Perialasem, vyhlášeným specialistou na Bay Area scénu. Kalifornská thrashmetalová pětice si prostřednictvím nových skladeb ujasnila svou další cestu. Album neubralo kapele nic z jejich síly, zároveň však skladby působily o něco techničtěji. Své udělalo i zařazení akustických inter/outer a sólíček coby instrumentálek vnášejících do té nahuštěné změti brutality alespoň trochu světla.

Zájem o TESTAMENT začal rychle stoupat, protože se ukázali býti hráčsky dosti vyspělou kapelou. Kombinace zatěžkaného riffového soundu s bravurním kytarovým pojetím Alexe Skolnicka, které se potvrdilo zejména v jiskrných sólech, mnohé okouzlilo. Když se k tomu připočetla klasická černá image kapely, kdy velmi podobně vyhlížejících pět členů nosilo úzké černé kalhoty, křiváky nebo jiné, ve své době oblíbené kožené bundy, nad kterými jim vlály dlouhé vlasy, nedalo se říci, že by neměli styl. Fotky z té doby zachycovali pět mladíků pózujících na nevábných místech, jakými byly různé skládky, průmyslové aglomerace nebo vyprahlé pouště. To všechno jakoby naplňovalo varovně ekologický koncept, jenž se nenásilně prolínal novými songy.

Do dnešních dnů je album „The New Order“ bráno jako naprostá thrashmetalová klasika své doby a samotnou kapelou je rovněž deska velmi ceněna, protože z ní TESTAMENT stále na koncertech hrají až šest skladeb. Ty se vykazují dobovým potemnělým zvukem, plejádou riffů (jejichž autorem je zejména Eric Peterson) poháněných rytmikou Greg Christian/ Louie Clemente, hromovým hlasem Billyho a skvělými Skolnickovými sóly, díky kterým se materiál, ostatně jako celá tehdejší tvorba této pětice, vyjímá nad stylově příbuznou konkurencí. Kapela začíná hodně koncertovat a poprvé se ukazuje i v Evropě.

Ne nadarmo se říká, že zpěvák je tím článkem, který nejvíce ovlivní vyznění kapely. Svým způsobem pro budoucnost TESTAMENT dle mého nejvíce udělala osobnost právě Chucka Billyho, který potvrdil roli vynikajícího všestranného pěvce, jehož hlas, byť se v té době ještě poměrně dost tlačil do metallicovského výrazu, měl opravdu nemalé kouzlo. Navíc se stal Chuck jakýmsi druhým vůdčím představitelem hned vedle Erica Petersona, rytmického kytaristy, který byl vždy jakýmsi protipólem virtuóza Skolnicka. V té době byl však veřejností brán jako předák a největší hvězda kapely právě Alex Skolnick, o kterém se tvrdilo, že by z fleku obstál i v řadách mnohem virtuózněji zaměřených formací. Silné muzikantské osobnosti tuhle kapelu vždy provázeli a i díky tomu si TESTAMENT do dnešní doby udržují jistá náskok před ostatními. Ať už zmíním nářezy jako „Eerie Inhabitans“, „Disciplies Of The Watch“, „The Preachers“, titulní song, nebo notoricky známé riffy z „Into The Pit“ či vcelku proměnlivý singl „Trial By Fire“ přecházející z prapodivné úvodní fáze k ostrým riffům a nápadné hetfieldovské zpěvnosti, není zde slabšího místa. Poslední zmíněný song (díky svému klipovému zpracování) slavil rovněž úspěchy na MTV. Nesmíme však zapomínat na brilantní Skolnickovu instrumentálku „Musical Death“, jako ukázku jeho kytarové brilance a nápaditosti, která celé album uzavírá. Mnoho instrumentálních skladeb působí jako prázdné bezvýznamné předváděčky virtuozity, tohle však zde neplatí, naopak Alex skladbě vtiskl příběh, gradaci i atmosféru a rozmanitost. Ještě zbývá dodat, že v pozdějších vydáním se na desce objevuje dokonce předělávka klasiky od AEROSMITH „Nobody´s Fault“.