SUICIDAL TENDENCIES - Still Cyco Punk After All These Years

Tedy dost dobře nechápu, jak mám s tímhle nejnovějším albem od SUICIDAL TENDENCIES naložit. Problém není v tom, že jde vlastně o jistý exkurz do punkových vod a deska tak upaluje v poměrně přímočarém a bezstarostném tempu, ve kterém je i nálada vesměs pozitivní, slunečná a nestaví soubor před zásadní společensko-politické otázky, tak jako tomu někdy u těchto zatvrzelých agitátorů bylo v minulosti. Problém není ani tak v tom, že legendární crossoverová kapela výrazně přizpůsobila ráz skladeb chytlavosti a instrumentace se pro tentokrát nachází tak trochu ve vedlejší roli. Jistý kaz vidím spíš ve skutečnosti, že většina skladeb je prostě převzata z Muirovi první sólové desky, která byla pod názvem projektu CYCO MIKO kdysi produkována kytaristou Stevem Jonesem a vyšla již zhruba v polovině devadesátých let. Zjevně měl tedy někdo pocit, že zmíněné skladby jsou natolik pozoruhodné, že je bylo třeba realizovat opětovně, a to i pod značkou kultovní hardcore partičky z LA. Což o to, materiál to opravdu není špatný a pokud přivřu oči nad tím, že od téhle kapely mám raději poněkud metalovější zvuk a hravější struktury skladeb s výraznou sólovou kytarou, jsem s deskou vlastně spokojen, dost možná víc než s některými počiny z dob počátku milénia, kdy se eSTéčkům příliš nedařilo.

Ne každému se poštěstí mít v sestavě za bicími Davea Lombarda a taktéž Dean Pleasants u té kytary není žádné ořezávátko. Dalo by se o jeho působení u Tendencí říci, že vlastně plně nahradil kultovního Rockyho George. A tak holt Mike Muir (pod pozitivním dojmem z nově stmelené party a vzhledem k nechuti něco nového skládat, aneb vlk se nažere a koza zůstane celá) dostal nápad nahrát skladby ze svého debutového sólového alba „Lost My Brain!…(Once Again)“ z roku 1996. Říká se, že v přímočarosti a jednoduchosti je síla, a tak by se mohlo klidně stát, že s odstupem mnoha let bude tento projekt chápán jako jeden z jejich nejúspěšnějších, proč ne, když hudební historie vlastní spousty daleko větších paradoxů a nedopatřeností.

Nechme se překvapit. SUICIDAL TENDENCIES to dnes prostě náramně odlehčeně sviští a těch jedenáct tří až čtyřminutových vypalovaček v punkovém tempu, napěchovaných skočnými crossoverovými laufy, rozverným hlasem Muira, výtečnými muzikanty za jeho zády a celkově povedenou zvukovou stránkou, bude pravděpodobně důvodem k tomu, aby se zájem o nahrávku začal světem šířit. Nebudu zde vyjmenovávat skladby, neboť deska působí díky svému punkovému naturelu hodně jednolitě a upaluje ve svižném tempu stále vpřed, nevědoma si svého smyslu a poslání, pakliže tedy nějaké má? Co jiného tedy k nahrávce „Still Cyco Punk After All These Years“ napsat, než že bude patřit k oblíbeným počinům lidí, kteří se chtějí tvrdou hudbou zkrátka a dobře bavit. Jde vlastně o dobře odvedenou zábavu, jakkoliv zachází s něčím, co už tu bylo před více než dvaceti lety, ale to asi lidem ze sociálních sítí, kterým stačí zkratky a slogany vadit nebude, aneb estéčka#pařba#skate#nářez#kšiltovka#sluníčko#festival! Za mne - no problem, ale víc se těším na regulérní novej matroš.