SUFFOCATION - ...Of The Dark Light

K nezaplacení je pocit, když si pustíte novou desku „zasloužilých matadorů“ žánru a ona vám vyrazí dech a zavalí vás tunou mladické energie. Nejnovější počin klasiků brutal tech-death metalu SUFFOCATION opravdu působí, jako kdyby ho nahrála nějaká ledva ochmýřená parta, která se ze zaflusané zkušebny konečně dostala do studia a teď si to hodlá vyřídit s celým světem. Jenže ta by zase mezi řádky skladeb jen těžko nacpala tolik fines, drobností a detailů a nepůsobila by tak sehraně jako právě SUFFOCATION. Jejich novinka …Of the Dark Light je stoprocentní práce. Granát, který po odjištění úvodní Clarity Through Deprivation exploduje a rozmetá vše kolem sebe. A při druhé The Warm Within The Dark budete sbírat kousíčky lebky. Vrcholná ukázka SUFFOCATION vzor 2017, nekompromisně dusající a zároveň chytlavá skladba, která se okamžitě zařeže pod kůži. Tím ale takhle paráda nekončí, s každou další věcí kapela nemilosrdně vyučuje, jak se hraje technicky neskutečně namakaná a přitom živelná hudba s totálně vražednou a pohlcující atmosférou.

Temný, kovově chladný zvuk dává perfektně vyniknout všem nástrojům, hrozivá atmosféra se song od songu stupňuje, a když už máte pocit, že nemůže přijít nic nepředvídatelného, přepadnou vás SUFFOCATION v temné uličce nečekanou kytarovou linkou nebo fórkem, který odděluje „jen“ dobré skupiny od opravdových machrů. SUFFOCATION na nové desce působí jako malíř, který pod vlivem čehosi nepojmenovatelného „odtamtud“ chlístá na plátno znepokojivé vize. Nebo jako skladatel Erich Zann, do jehož mysli se znovu vetřel ten děsivý nehmotný přízrak, který mu diktuje partituru, jejíž zákonitosti nemají nic společného s naším světem. Miluju, když mi temně metalové kapely dokáží takto podnítit představivost a SUFFOCATION to dokáží se vší parádou. Opravdu mě nenapadá nic, co bych ...Of the Dark Light vytkl, tohle je dokonale odvedená práce. Masitá, tučná flákota s ideální půlhodinovou stopáží, během níž se toho ale děje tolik, že po doznění finále nezbývá nic jiného než mačkat znovu repeat.