STEVE HARRIS - British Lion

Když se na začátku loňského roku objevila informace, že Steve Harris chystá své první sólové album, řada fanoušků IRON MAIDEN zpozorněla. Hlavní tahoun zřejmě nejznámější heavy metalové kapely světa neměl až dosud potřebu zabývat se nějakými bočními projekty. Otázkou bylo, jak celý album pojme a zdali tento bude vůbec souviset s muzikou, ke které Steve Harris tak nějak od pradávna patří. Album „British Lion“ nakonec velká očekávání nenaplnilo a hlavním důvodem není vůbec skutečnost, že jde vlastně o obyčejný pouliční bigbít lehce šmrncnutý metalovými kytarami. Řada čekatelů hned po vstřebání prvotního rozčarování začala sice „British Lion“ omlouvat, s tím že spíš než o projekt Steve Harrise zde máme co do činění s kapelou, která samostatně fungovala již mnoho let před tím, a ke které se baskytarista IRON MAIDEN pouze připojil coby host a vlastně nakonec i hlavní záštita, která projektu zaručí větší publicitu. Tak vám tedy nevím.

Přestože nahrávka vůbec nesouvisí s tvorbou IRON MAIDEN, nemůžu říct, že by to byl v jejím případě hlavní důvod k nějakým negativním postojům. Vůbec ne. I rockové album lze vybrousit do moderní nápadité podoby, jenže tady se setkáváme pouze s jakýmsi průměrným zastarale znějícím bandem. Skladbám naprosto schází jakákoliv osobitost a charisma. Navíc ten laciný až demáčový zvuk věci také nepomůže. Vše ještě umocní naprosto průměrný zpěvák s nemetalovým, slabým a vlastně úplně tuctovým hlasem bez potřebného odpichu a rozsahu. V přímém souboji s debutem projektu PRIMAL ROCK REBELLION Adriana Smitha tak dostává Steve Harris pořádně na prdel. Další z řady naprosto zbytečných nahrávek.